مشاوره تحصیلی

مصاحبه دانشگاه شاهد





 
مصاحبه دانشگاه شاهد

دانشگاه شاهد بعد از دانشگاه تربیت مدرس تهران به عنوان دومین دانشگاه جامع در کشور در بین اهالی درس و دانشگاه شناخته می شود. این دانشگاه هر ساله در رشته های تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رشته های وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اقدام به جذب و پذیرش دانشجو می نماید. دانشگاه شاهد در سال در سال 1369 هجری شمسی و به فرمان امام خمینی (ره) برای تحصیل فرزندان جانبازان، ایثارگران و شهدا تأسیس گردید. ولی ضمن در نظر گرفتن و توجه به امتیازهایی برای خانواده های ایثارگر و شاهد از بین عموم مردم هم دانشجویانی را جذب و پذیرش می کند. دانشگاه شاهد در ردیف دانشگاه هایی است که شرایط و ضوابط خاصی برای ورود به آن وجود دارد. در نتیجه تحصیل در این دانشگاه در کنار کسب رتبه مناسب در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها مستلزم برخورداری از شرایط خاص ثبت نام دانشگاه شاهد و همین طور موفق شدن در مصاحبه شفاهی و کتبی این دانشگاه است. به دلیل سؤالات متعدد داوطلبان و اهمیت این موضوع مقاله حاضر را به بحث در مورد مصاحبه دانشگاه شاهد اختصاص داده ایم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با مصاحبه دانشگاه شاهد به دست آورید.

زمان انجام مصاحبه دانشگاه شاهد

همان طور که در بالا اشاره کردیم دانشگاه شاهد در بین دانشگاه های با شرایط پذیرش خاص دیده می شود و جذب افراد و دانشجویان در آن به وسیله کنکور سراسری صورت می پذیرد. در نتیجه، متقاضیان ورود به دانشگاه شاهد در کنار حضور در آزمون سراسری مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و همین طور دکتری باید در گزینش مطابق صلاحیت های عمومی این دانشگاه شرکت نمایند و پس از پذیرفته شدن وارد این دانشگاه شوند. کلیه داوطلبان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه شاهد بعد از اعلام نتایج آزمون سراسری دانشگاه ها در صورت کسب رتبه مناسب و مورد نظر امکان انتخاب دانشگاه شاهد را جزء الویت های خود دارند. تمامی متقاضیان بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری در نیمه اول ماه مرداد در صورت داشتن شرایط اولیه جذب و پذیرش برای مصاحبه این دانشگاه دعوت می کردند. اسامی تمامی پذیرفته شده های اولیه به شکل چند برابر ظرفیت به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه شاهد اعلام می گردد و تمامی اطلاع رسانی های مربوطه در رابطه با مکان و زمان برگزاری مصاحبه به وسیله دانشگاه انجام می پذیرد.  زمان مصاحبه دانشگاه شاهد پیش از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته آزمون سراسری و به طور معمول نیمه اول ماه شهریور است آن گروه از داوطلبان که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه شاهد هستند باید در زمان مصاحبه دانشگاه شاهد با آمادگی کامل در مصاحبه شرکت نمایند عدم حضور فرد در این مصاحبه به منزله انصراف از ثبت نام و ادامه فرایند پذیرش و جذب دانشجو تلقی می شود.

نحوه مصاحبه دانشگاه شاهد

مصاحبه دانشگاه شاهد دو مرحله مصاحبه شفاهی و آزمون کتبی را در بر می گیرد. در ابتدا تمامی پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت این مرکز آموزشی موظف به شرکت در آزمون کتبی هستند و سپس از تمامی افرادی که حد نصاب نمره را در آزمون کتبی به دست آورده اند برای انجام مصاحبه شفاهی از طرف دانشگاه شاهد دعوت می شود. در نهایت و پس از تصمیم گیری و بررسی افراد مصاحبه کننده پذیرفته شدگان نهایی به وسیله اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری تعیین می گردند. باید یادآوری کنیم که افرادی که اسامی آن ها در لیست پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت دیده می شود بالاجبار باید در کلیه مراحل پذیرش شرکت نمایند و در صورت عدم انجام این کار هیچ جای اعتراضی برای آن ها وجود ندارد.

 

آزمون کتبی پذیرش دانشگاه شاهد

آزمون کتبی پذیرش دانشجو در دانشگاه شاهد به طور معمول بین 80 تا 100 سؤال دارد. پرسش های این آزمون در زمینه های سیاسی، اجتماعی، احکام و همین طور اعتقادی هستند و به شکل عباراتی مطرح می شوند که هر داوطلب باید نظرش را در مورد آن ها بیان کند. هدف اساسی مصاحبه کننده ها از طراحی این سؤال ها و تحلیل و بررسی پاسخ های داوطلبان پی بردن به عقاید سیاسی، مذهبی و حتی شخصیت واقعی آن هاست. در نتیجه صحیح پاسخ دادن به این دسته از سؤالات بسیار حائز اهمیت است و شرط اصلی برای ورود به مرحله بعد تلقی می شود. در این آزمون کتبی تمامی داوطلبان باید با به کارگیری دقت لازم در متن عبارت ها و با گزینش و انتخاب یکی از گزینه های تا حدی موافقم، موافقم و مخالم نظر خود را در رابطه با موارد مطرح شده بیان نمایند. برای آشنایی با سؤالات مطرح شده در این آزمون و کسب اطلاعات مورد نیاز می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

مصاحبه شفاهی پذیرش دانشگاه شاهد و افراد راه یافته به مرحله آزمون

تمامی پذیرفته شدگان در آزمون کتبی دانشگاه شاهد شفاهی با رعایت نکات لازم و کمی دقت در پاسخ دادن به سؤالات شانس بیشتری را در قبولی دانشگاه شاهد از آن خود می کنند. باید اشاره کنیم که مرحله گزینش شفاهی از سؤال های کمتری در مقایسه با آزمون کتبی برخوردار است. علاوه بر این، احتمال گنجاندن شماری از پرسش های آزمون کتبی در آزمون شفاهی به دلیل آگاهی از میزان و درجه صداقت شما در جواب دادن به سؤال ها وجود دارد. اگر اطلاعی از سؤال های مطرح شده در مصاحبه شفاهی دانشگاه شاهد ندارد با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

قبولی در مصاحبه دانشگاه شاهد

قبولی در مصاحبه دانشگاه شاهد علاوه بر پاسخگویی صحیح به سؤالات و داشتن عقاید و باورهای مورد قبول مصاحبه کنندگان مستلزم توجه به نکاتی از حمله نوع پوشش و غیره نیز است. برای کسب اطلاعات لازم و درست در این باره کافیست با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی مصاحبه دانشگاه شاهد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مشاوره تلفنی بزنید.
اگر سؤالی درباره مصاحبه دانشگاه شاهد ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *