آیدانیتو > مصاحبه دکتری سراسری 99
مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری سراسری 99

 

مصاحبه دکتری سراسری 99

همان طور که می دانید پذیرفته شدن در آزمون سراسری دکتری، به تنهایی امکان ورود به دانشگاه را تضمین نمی کند. در صورتی که داوطلب در آزمون نمره ی قبولی را کسب کند، دعوت به مصاحبه می شود. در صورتی که در هر مرحله ی مصاحبه، داوطلب نتواند حداقل نمره ی قبولی را از داوران مصاحبه کننده کسب کند، پذیرش وی منتفی است و نمی تواند وارد دانشگاه شود. نکته ی قابل توجه در پذیرش دوره ی دکتری 97، افزایش سهم نمره آزمون ورودی به 50% است و 50% باقی مانده مختص به امتیازات کسب شده داوطلب در زمان مصاحبه است. 30% امتیاز مصاحبه، به نمره ی مصاحبه و 70% به امتیازات فعالیت های پژوهشی، آموزشی تعلق می گیرد. یک خبر خوب در مورد مصاحبه ی آزمون دکتری سراسری حذف محدودیت مصاحبه است؛ یعنی هر داوطلب می تواند در مصاحبه تمامی دانشگاه هایی که دعوت به مصاحبه شده است، شرکت کند.

زمان مصاحبه دکتری سراسری

پس از اعلام نتایج چند برابر ظرفیت ، هر دانشگاه زمان مشخصی برای مصاحبه هر رشته مشخص می کند و جدول زمانبندی را در سایت خود منتشر می کند.

مدارک لازم جهت شرکت در مصاحبه دکتری سراسری

1- اصل مدرک کارشناسی ارشد یا اصل گواهی تأیید شده دانشگاه محل تحصیل، برای داوطلبانی که دانشجوی سال آخر هستند. 2- اصل مدرک کارشناسی برای تمامی داوطلبان و اصل مدرک کاردانی برای داوطلبانی که فارغ التحصیل دوره ی کارشناسی ناپیوسته هستند. 3- اصل شناسنامه یا اصل کارت ملی 4- اصل گواهی عضویت هیأت علمی (رسمی – قطعی) یا (رسمی – آزمایشی) برای افرادی که از امتیاز مربی استفاده می کنند. 5- تمامی مدارک مربوط به سوابق علمی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی 6- ارائه ی طرح واره (برای واحد دانشگاهی پژوهش محور) نکته: علاوه بر مدارک فوق، داوطلب موظف به همراه داشتن مدارک درخواستی دانشگاه مورد نظر نیز می باشد.

شرایط شرکت در مصاحبه دکتری سراسری 98

متقاضیان دوره ی دکتری در صورتی که شرایط زیر را داشته باشند، می توانند در مصاحبه ی دکتری 98 شرکت کنند.

شرایط عمومی پذیرش

1- داشتن صلاحیت عمومی 2- نداشتن منع قانونی تحصیل از جانب سازمان نظام وظیفه برای داوطلبان مرد

شرایط اختصاصی

1- مدرک کارشناسی ارشد 2- حد نصاب قبولی در آزمون دکتری تخصصی 3- شرکت در جلسه ارزیابی و مصاحبه و کسب حداقل امتیاز طبق جداول زیر:

جدول امتیازات پژوهشی (حداکثر 40 امتیاز)

ردیفنوع فعالیتحداکثر امتیازنحوه ارزیابی
11- مقالات علمی – پژوهشی مرتبط با رشته 2- گواهی ثبت اختراع 3- برگزیدگان در جشنواره علمی معتبر22 امتیاز–       هر مقاله 7 امتیاز –    ثبت اختراع 5-7 امتیاز –    برگزیدگی 3-7 امتیاز
2مقالات علمی – ترویجی6 امتیاز–    هر مقاله تا 2 امتیاز
3مقالات چاپ شده معتبر4 امتیاز–       خارجی 2 امتیاز –       داخلی 1 امتیاز
4تألیف یا ترجمه کتاب4 امتیاز*
5کیفیت پایان نامه ارشد4 امتیاز*
6جمع40 امتیاز*

جدول امتیازات آموزشی (حداکثر 30 امتیاز)

ردیفنوع فعالیتحداکثر امتیازنحوه ارزیابی
1معدل و کیفیت دانشگاه کارشناسیتا 6 امتیازطبق نظر کمیته
2معدل و کیفیت دانشگاه کارشناسی ارشد5 امتیازطبق نظر کمیته
3طول مدت تحصیل کارشناسی3 امتیازطبق نظر کمیته
4طول مدت تحصیلی کارشناسی ارشد3 امتیازطبق نظر کمیته
5برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی5 امتیاز
6مدرک زبان معتبر8 امتیاز
7جمع30 امتیاز
  طبق جدول فوق امتیاز داوطلبان محاسبه می شود و پس از انجام مصاحبه از داوطلبان دعوت شده ، داوطلبین با حداکثر امتیاز کسب شده وارد دانشگاه می شوند.

زمان اعلام نتایج دکتری سراسری 98

پس از اعلام نتایج اولیه و دعوت به مصاحبه ی پذیرفته شدگان، نتایج نهایی ورود به دوره ی دکتری از طریق امتیازات کسب شده در مصاحبه، در دهه ی اول شهریور و از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org اعلام می گردد.

چگونه می توان به مؤفقیت در مصاحبه دکتری دست یافت؟

مؤفقیت در مصاحبه دکتری و تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظر از آرزوهای هر فرد شرکت کننده در آزمون دکتری است. اما باید بدانید که قبولی در مصاحبه دکتری مرهون رعایت نکات و مواردی چند است. در صورت نیاز به اطلاع از این موارد و تضمین مؤفقیت خود در مصاحبه دکتری با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری سراسری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مصاحبه بدون آزمون دکتری سراسری 98 بزنید. 
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری سراسری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *