آیدانیتو > مشکل دیر انزالی در مردان
دیرانزالی

مشکل دیر انزالی در مردان

دیر انزالی

دیر انزالی یک وضعیت پزشکی شایع است و شامل تحریک جنسی بیش از حد طولانی مدت برای ارضای جنسی یک مرد است. در بعضی مواقع هم حتی با گذشت زمان خیلی زیاد، ارضای جنسی اتفاق نمی‌افتد. بیشتر مردها ممکن است که گاهی این موقعیت را تجربه کنند. اما برای بعضی این یک مشکل مادام العمل است.

اگر چه این حالت در رابطه جنسی خطری جدی ندارد، اما می‌تواند موجب استرس شود و تعارضات بسیاری را در زندگی جنسی و روابط شخصی ایجاد کند. خوشبختانه درمان‌هایی برای این مشکل وجود دارند.

علائم و نشانه‌های دیر انزالی

دیر انزالی زمانی اتفاق می‌افتد که مردی برای تحریک جنسی به بیش از 30 دقیقه زمان نیاز دارد تا نظر جنسی ارضا شود. دیر انزالی مادام العمر با انزال دیررسی که فقط در بازه‌ای از زمان ایجاد می‌شود، متفاوت است. ممکن است در شرایطی خاص این اتفاق برای هر مردی بی‌افتد. در این صورت می‌توان گفت که یک «دیر انزالی موقعیتی» اتفاق افتاده است.

در موارد نادری، دیر انزالی نشانه‌ی بیماری‌های جدی‌ای مثل بیماری قلبی یا دیابت است.

علل دیر انزالی

دیر انزالی می‌تواند علل متعدد و متنوعی داشته باشد: عواملی مثل مسائل روانشناختی، مشکلات مربوط به سلامتی و بعضی واکنش‌های دارویی. مسائل روانی می‌توانند نتیجه‌ی یک حادثه‌ی ناگوار باشند. اضطراب و افسردگی ممکن است تمایل جنسی را سرکوب کنند و منجر به دیر انزالی شوند. همچنین ممکن است تابوهای سنتی و فرهنگی یک ایده‌ی منفی درباره‌ی رابطه جنسی در فرد ایجاد کنند.

گاهی استرس‌های رابطه‌ای، تعامل ضعیف و خشم و عصبانیت علل دیر انزالی هستند. ناکامی جنسی که گاهی به علت تفاوت میان تصاویر جنسی و واقعیت رابطه جنسی اتفاق می‌افتد هم از عوامل مؤثر بر دیر انزالی است.

داروهای ضد افسردگی، داروهای بیماری‌های مرتبط با روان پریشی، داروهای مورد استفاده برای درمان فشار خون بالا و الکل می‌توانند منجر به انزال دیررس شوند. بعضی از انواع جراحی‌ها هم از عوامل دیرانزالی هستند.

دیرانزالی همیشگی می‌تواند مرد را مضطرب و افسرده کند و حتی اگر علت اصلی این مشکل رفع شود، ممکن است انزال دیررس بعد از مدتی عود کند.

تشخیص مشکل دیر انزالی

یک آزمایش فیزیکی و ارائه‌ی توضیحاتی در مورد علائم و نشانه‌ها به یک دکتر برای تشخیص این مشکل ضروری هستند. اگر یک مشکل سلامتی مزمن به عنوان ریشه‌ی اصلی دیرانزالی شناخته شود، به آزمایش‌های بیشتری نیاز است. این آزمایش‌ها برای بررسی عفونت، عدم تعادل هورمونی و … انجام می‌شوند.

درمان دیر انزالی

درمان این وضعیت بستگی به ریشه‌ی این مشکل دارد. اگر چنین وضعیتی در یک مرد همیشگی باشد و او هرگز یک ارضای جنسی متعادل را تجربه نکرده باشد، یا هرگز به اوج لذت جنسی نرسیده باشد، یک متخصص می‌تواند حدس بزند که احتمالاً مرد دچار یک نقص مادرزادی است.

گاهی پزشکی متخصص تشخیص می‌دهد که علت اصلی انزال دیررس، مصرف یک داروی خاص است. در چنین موقعیتی اصلاحاتی در مصرف دارویی فرد انجام می‌شود و بعد علائم و نشانه‌ها زیر نظر گرفته می‌شوند.

بعضی مواقع ترک مواد مخدر و الکل دیرانزالی را درمان می‌کند.

در مواقعی که اختلالات روانشناختی ریشه‌ی اصلی دیرانزالی باشند، جلسات مشاوره و روان درمانی مفید هستند. ممکن است افسردگی و اضطراب در فرآیند روان درمانی، درمان شوند و به دنبالش انزال دیررس هم از بین برود.

گاهی پزشک متخصص برای درمان دیر انزالی دارو تجویز می‌کند. البته این داروها همیشه مفید واقع نمی‌شوند.

دیرانزالی یک بیماری جدی نیست، ولی از آنجایی که می‌تواند عوارض جسمی و روانی زیادی داشته باشد، تلاش برای درمان آن به محض مشاهده‌ی علائم و نشانه‌ها کار عاقلانه‌ای است.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی مشکلات جنسی، مطالعه‌ی مقاله‌های «زودانزالی»، «اختلال نعوظ» و «سرد مزاجی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *