مشاوره تحصیلی, منتخب کنکور

مشاوره کنکور انسانی






مشاوره کنکور انسانی

رشته ادبیات و علوم انسانی از جمله رشته های محبوب در میان داوطلبان است. این رشته در بین گروه های آزمایشی اصلی کنکور سراسری ورودی دانشگاه قرار دارد. از دوران گذشته تاکنون افرادی که تمایل و علاقه زیادی در درس های استدلالی و ریاضیات ندارند رو به ادامه تحصیل در این رشته می آورند. تنوع رشته های گنجانده شده در مجموعه انسانی بسیار بالاست و حتی در سال های اخیر تعداد شرکت کننده های این رشته نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. در این مقاله، با مبحث مشاوره کنکور انسانی در خدمت شما دوستان گرامی هستیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در ارتباط با مشاوره کنکور انسانی به دست آورید.

برنامه ریزی برای کنکور انسانی 98

به علت رقابت بالای داوطلبان کنکور انسانی لزوم وجود برنامه ریزی اصولی و جامع به شدت احساس می شود. برای موفقیت در کنکور سراسری انسانی در ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید.(قبولی در رشته و دانشگاهی خاص). سپس مطابق هدف دست به انجام برنامه ریزی گام به گام بزنید. حتماً از خود سؤال می کنید که چه نکاتی را باید در یک برنامه ریزی اصولی رعایت کرد در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که مواردی همچون قابل ارزیابی بودن، خلاصه نویسی کردن، ساعات اختصاص یافته برای مطالعه و نحوه صحیح آن را می توان ا زجمله این نکات در نظر گرفت. از دیگر موارد مهم در برنامه ریزی کنکور انسانی می توان به مطالعه با وسواس و دقت بیشتر و خواندن کتب به شکل مفهومی تر اشاره کرد. دقت داشته باشید که هرگز مطالب را حفظ نکنید و با مفهومی خواندن سعی در به خاطر سپردن آن ها داشته باشید.

برنامه ریزی هفتگی برای کنکور انسانی

در ابتدا و پیش از شروع برنامه ریزی هفتگی برای کنکور انسانی لیست دروس مورد مطالعه در طول هفته را تعیین کنید. در گام بعدی با توجه به این موضوع که در طول روز چند ساعت را می توانید به مطالعه اختصاص دهید مجموع ساعات را در طول یک هفته مشخص نمایید. توجه کنید که این ساعات را کاملاً واقع بینانه در نظر بگیرید. زیرا در صورتی که در طی روزهای گذشته تنها سه ساعت مطالعه می کردید، در زمان برنامه ریزی نباید برای هشت ساعت مطالعه برنامه ریزی نمایید. زیرا در این صورت با مشکلات عدیده ای مواجه خواهید شد. در نتیجه باید ساعات مطالعه خود را کم کم افزایش دهید. در گام بعدی، سعی در تعیین دروس مورد مطالعه در هر روز را داشته باشید. در اینجا توجه کنید که در هر روز حتماً 3 تا 4 درس مختلف را مطالعه نمایید و از مطالعه تنها یک درس در روز پرهیز کنید.

ضرایب کنکور انسانی

در زیر به ذکر ضرایب دروس عمومی و اختصاصی گروه انسانی برای شما دوستان می پردازیم.

ضرایب درس های تخصصی

در اینجا ضرایب دروس اختصاصی انسانی را در زیر گروه های مختلف عنوان می کنیم.

نام درس

زیر گروه شماره 1

زیر گروه شماره 2

زیرگروه شماره 3

زیر گروه شماره 4

زیر گروه شماره 5

روانشناسی

1

2

1

3

3

فلسفه و منطق

3

1

1

2

2

علوم اجتماعی

1

3

2

2

3

تاریخ و جغرافیا

1

1

1

3

1

زبان عربی

4

1

1

1

1

زبان و ادبیات فارسی

4

2

2

2

2

اقتصاد

1

2

3

2

2

ریاضیات

2

4

4

2

3

 

ضرایب درس های عمومی

در پایان به ذکر ضرایب دروس مختلف عمومی برای شما داوطلبان گرامی می پردازیم.

موارد امتحانی گروه انسانی

ضرایب

زبان انگلیسی

2

زبان عربی

2

فرهنگ و معارف اسلامی

3

زبان و ادبیات فارسی

4

در این مقاله به تحلیل و بررسی مشاوره کنکور انسانی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور بزنید.
اگر سوالی در زمینه مشاوره کنکور انسانی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *