کارشناسی ارشد, مشاوره تحصیلی

مشاوره کارشناسی ارشد

مشاوره کارشناسی ارشد

مشاوره کارشناسی ارشد

همزمان با رشد و پیشرفت دانش و فرهنگ در کشور روز به روز آمار افراد علاقه مند به کسب مدارج عالی در مقاطع مختلف تحصیلی بالاتر می رود. از میان علت های این موضوع می توان از تمایل افراد به آشنایی با علوم جدید، ارتقاء شغلی و رسیدن به جایگاه بالای اجتماعی بالا یاد کرد. به همین جهت، شمار زیادی از افراد فارغ التحصیل مقطع کارشناسی سعی در ورود به مقطع کارشناسی ارشد را دارند.

باید عرض کنیم که امتحان ورودی دوره ارشد به وسیله دو وزارتخانه متفاوت برای افراد علاقه مند به تحصیل ارشد در انواع گروه های آزمایشی اجرا می گردد. افراد مایل به ادامه تحصیل در این دوره تحصیلی در انواع رشته های گروه پزشکی لزوماً باید در آزمون برگزار شده به وسیله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرکت کنند.

آزمون ارشد سایر گروه های آزمایشی یعنی گروه آزمایشی فنی و مهندسی، دامپزشکی، علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی و هنر به وسیله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرا می شود. زمانی که هر فردی هدفی را از جمله کسب مدرک کارشناسی ارشد را برای خود برمی گزیند، سؤالات زیادی در رابطه با آزمون ارشد و مسائل مربوط به آن برایش پیش می آید و به مشکلات و موانع زیادی نیز بر می خورد.

از آنجایی که زمان هر فرد جهت مطالعه دروس زیاد نیست و فرصت محدودی در اختیارش گذاشته شده است باید تمام وقت و تمرکز خود را برای درس خواندن صرف کند و از کارهایی که فقط انرژی و زمانش را می گیرد به شدت خودداری کند. در این میان، کمک گرفتن از یک مشاور جهت دریافت مشاوره کارشناسی ارشد می تواند بسیار  اثر بخش و مفید باشد. یک مشاور با تجربه و باسواد می تواند با انتقال تجربیات غنی خود راه موفقیت و پیشرفت را برایتان هموار کند.

در صورتی که نیاز به برنامه ریزی تحصیلی جهت پذیرش در دوره ارشد دارید، اگر نیاز به پیگیری و پشتیبانی درسی از طرف فردی را دارید و یا در صورت دچار شدن به بی انگیزگی شرکت در جلسات مشاوره کارشناسی ارشد می تواند نیازهای شما را در این زمینه مرتفع سازد. نوشته حاضر راهکارهای معمول ارائه شده در جلسه های مشاوره کارشناسی ارشد جهت مطالعه برای ارشد را خدمتتان بیان می کند.

نحوه مطالعه برای آزمون ارشد دانشگاه ها

مطالعه برای رسیدن به آمادگی لازم جهت شرکت در کنکور ارشد موضوعی است که هر فردی نظر و شیوه ای در رابطه با آن دارد. علی رغم طرح دستاوردهایی در رابطه با عملکرد مغز در یادگیری مطالب درسی و نحوه آموزش شمار زیادی از افراد تأکید بسیاری بر روش های یادگیری شخصی خود دارند. در این بخش، نگرش ها و روش هایی را که ممکن است در جلسات مشاوره کارشناسی ارشد با یک مشاور خبره به شما گفته شود را خدمتتان عرض می کنیم.

تمرکز بر روی مفاهیم عمیق

مسلماً شما در زمان روبرو شدن با آزمون های رقابتی از جمله آزمون کارشناسی ارشد با حجم بسیار بالایی از داده ها، مباحث و اطلاعات سروکار دارید. کاملاً مبرهن است که این حجم از داده ها و اطلاعات را باید با منطقی منظم و یکنواخت به ذهن سپرد. اما اگر این کار را انجام ندهید مسلماً هرگز نمی توانید از کلیه توان و پتانسیل های خود به بهترین شکل استفاده نمایید.

اینکه بتوانید همه ی فرمول ها و مطالب بسیار مهم را در ذهن خود نگه دارد آن هم در شرایطی که تنها چند ماه تا کنکور کارشناسی ارشد زمان دارید نمی تواند گزینه چندان خوب و مناسبی به نظر برسد. بهتر است در آغاز مطالعه تمام وقت خود را برای یادگیری عمیق مطالب و مفاهیم عمیق صرف نمایید.

منابع مختصر و مفید را جمع آوری کنید

قبل از آغاز پروسه مطالعه، کلیه منابع مورد نیاز خود را با سرچ در اینترنت و یا از طریق افراد آگاه پیدا کنید. اضافه کردن منابع درسی در اواسط و یا اواخر مطالعه نتیجه ای به جز بهم ریختگی ذهنی برای شما به همراه ندارد. تمام کتب و منابع را به شکل طبقه بندی شده و مرتب در مکانی قرار دهید و به شکل تناوبی تمامی آن ها را مورد مطالعه قرار دهید.

زدن تست های کنکور سال های قبل را فراموش نکنید

شماری از داوطلبان کنکور ارشد در طول  دوره مطالعه خود برای آزمون اقدام به زدن تست های کنکور سال های قبل نمی کنند و این کار را به روزهای آخر موکول می کنند. اما ما انجام این کار را به هیچ وجه به شما توصیه نمی کنیم. دلیل آن هم این است که در صورت زدن انواع تست ها در طول بازه زمانی مطالعه به آسانی می توانید نقاط قوت و ضعف خود را در زمینه مباحث و مطالب آورده شده در انواع دروس متوجه شوید.

مشاوره تلفنی ارشد

مشاوره کارشناسی ارشد تلفنی بدون هیچ محدودیت مکانی برای فرد مایل به شرکت در کنکور ارشد دانشگاه ها صورت می گیرد. شاید بتوان اصلی ترین و مهم ترین دلیل برتری مشاوره کارشناسی ارشد تلفنی را این دانست که دیگر هیچ احتیاجی به مراجعه به دفاتر مختلف مشاوره ندارید و فقط با یک تلفن به سادگی می توانید از خدمات مشاوره استفاده نمایید.
نوشته حاضر توضیحاتی را در رابطه با مشاوره کارشناسی ارشد خدمت شما ارائه می کند. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید.
اگر سوالی در زمینه مشاوره کارشناسی ارشد ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *