طلاق, منتخب خانواده

مشاوره قبل طلاق

 

 

مشاوره قبل طلاق

هیچ انسان سالمی وقتی تصمیم به آغاز یک زندگی مشترک می گیرد، به طلاق و جدایی فکر نمی کند. آدم ها معمولاً به دنبال عشق و هم زیستی پایدار هستند و به این امید ازدواج می کنند که فراز و نشیب های زندگی را در کنار همدیگر طی کنند و با هم پیر شوند. اما اگر چه ما طلاق را یک آسیب اجتماعی می دانیم، واقعیت این است که این آسیب اتفاق می افتد و حتی هر روز شایع تر از دیروز می شود. به طوری که در سال 1396، رکورد طلاق در ایران شکسته و 175 هزار جدایی رسمی در کشور ثبت شد.

وقتی با این واقعیت کنار بیاییم که بعضی همسران از همدیگر جدا می شوند و بپذیریم که گاهی اوقات طلاق تنها راه حلی است که برای بعضی مردان و زنان متأهل باقی می ماند، مشاوره طلاق و مشاوره قبل طلاق برایمان معنی پیدا می کند.

مشاوره قبل از طلاق فرایندی است که به افراد کمک می کند تا بی گدار به آب نزنند، همه روش های جلوگیری از طلاق را امتحان کنند و در نهایت اگر چاره دیگری نداشتند با آگاهی بیشتری مسیر طلاق و بعد از طلاق را طی کنند.

چرا مشاوره قبل از طلاق؟

طلاق یک اتفاق ساده نیست و پیچیدگی ها و مراحل مختلفی دارد. مشاوره قبل از طلاق به افراد کمک می کند تا آگاهی شان در مورد این مراحل بیشتر شود و با حوصله و دقت بیشتری با این مسئله برخورد کنند.

مهم ترین عواملی که مشاوره قبل از طلاق به آن می پردازد، مراحل زیر هستند:

پیشگیری از طلاق

گاهی اوقات ما فکر می کنیم که چاره ای جز طلاق نداریم، اما وقتی با یک مشاور متخصص صحبت می کنیم، هیجاناتمان را کنترل می کنیم، همه راهکارهای پیشگیری از طلاق را امتحان می کنیم و ممکن است زندگی مشترکمان را با وجود همه آسیب هایی که دیده نجات دهیم.

طلاق عاطفی

طلاق همسران همیشه رسمی نیست وگاهی اوقات این طلاق عاطفی است که به طلاق رسمی ختم می شود. طلاق عاطفی وضعیتی است که در آن همسران با وجود این که در کنار همدیگر زندگی می کنند، از نظر عاطفی کاملاً از همدیگر جدا شده اند و مثل دو هم خانه با هم زندگی می کنند.

مشاوره قبل طلاق گاهی کمک می کند همسران بفهمند که طلاقشان عاطفی است و اجازه ندهند که رسمی شود.

 

طلاق توافقی

طلاق انواع مختلفی دارد و می تواند به درخواست هر کدام از زوجین باشد. همان طور که از اسم طلاق توافقی مشخص است، در شرایطی اتفاق می افتد که همسران هر دو با خاتمه دادن به زندگی مشترکشان موافق باشند.

شرایط مسائلی مثل مهریه، نفقه، اجرت المثل، حضانت فرزندان و… در طلاق توافقی متفاوت با سایر طلاق هاست. مشاوره قبل طلاق افراد را از این شرایط آگاه می کند.

طلاق رجعی، طلاق بائن، طلاق خلع و طلاق ثلاث

همان طور که گفتیم طلاق انواع مختلفی دارد و همه طلاق ها مدرن و توافقی نیستند. به عنوان مثال در طلاق خلع بی میلی نسبت به ادامه زندگی مشترک از جانب زن است و در این حالت زن باید هزینه ای را به مرد بپردازد تا بتواند از او جدا شود و طلاق ثلاث همان سه طلاقه یا وضعیتی است که همسران سه بار از همدیگر جدا می شوند و ممکن است باز قصد ازدواج داشته باشند.

هر کدام از این طلاق ها شرایط و مراحل قانونی منحصر به فردی دارند. مشاوره قبل طلاق اطلاعات مناسبی را در مورد این مراحل، در اختیار متقاضیان طلاق قرار می دهد.

مشکلات بعد از طلاق

شاید فکر کنیم که با طی کردن مراحل قانونی طلاق همه چیز تمام می شود اما واقعیت این است که بسیاری از بحران ها، آسیب ها و مشکلات مخصوص روزها و شب های بعد از طلاق هستند. اختلالات روانی بعد از طلاق، احساس شدید پشیمانی، مشکلات مالی و…. از مهم ترین مشکلات بعد از طلاق هستند.

مشاوره قبل طلاق ، راهکارهایی را در زمینه بهترین روش های مواجهه با مشکلات بعد از طلاق در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

مشاوره تلفنی طلاق

امروزه مشاوره تلفنی در همه زمینه ها از جمله طلاق با استقبال زیادی مواجه شده است. این نوع مشاوره مزایای بسیاری دارد. آدم های پر مشغله ای که برای مشاوره های حضوری فرصت کافی ندارند، می توانند به راحتی تلفن را بردارند و با یک مشاور باتجربه و حرفه ای تماس بگیرند.

این نوع مشاوره کم هزینه و مقرون به صرفه تر است، کمتر وقت می گیرد، مانعی برای افشای هویت مخاطب است و در مواقع بحرانی که افراد برای مشاوره حضوری فرصت ندارند، بسیار مفید است.

مشاوره تلفنی طلاق در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران آیدانیتو در زمینه های مختلف خانواده، ازدواج، طلاق، اختلالات روانی، مسائل جنسی، خیانت، کودکان و نوجوانان، جوانان، سالمندان و… به مخاطبان مشاوره تلفنی می دهند.

مشاوره تلفنی طلاق یکی از پر تماس ترین موضوعات تماس در آیدانیتو. شما می توانید با تماس با مشاوران متخصص آیدانیتو، در زمینه مسائلی که در این مقاله به آن ها پرداختیم آگاه شوید..

چرا مشاوره تلفنی؟

مشاوره تلفنی هر روز با استقبال بیشتری مواجه می شود و این استقبال دلایل بسیاری دارد. دلایلی مثل:

  • کم هزینه تر بودن و مقرون به صرفه تر بودن
  • نیاز به زمان کمتر
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی
  • جوابگو بودن در مواقع بحرانی که زمانی برای مشاوره حضوری نیست

در این مقاله به مشاوره تلفنی طلاق پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله مشکلات بعد از طلاق را به شما پیشنهاد می کنیم
قصد طلاق دارید؟ از تصمیم تان مطمئن نیستید؟ به کمک های تخصصی برای جلوگیری از طلاق احتیاج دارید؟ تصمیم تان جدی است؟ می خواهید در مورد فرایند قانونی طلاق اطلاعات کسب کنید؟ طلاق گرفته اید و از نظر روانی در وضعیت نا مناسبی به سر می برید؟

 با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *