آیدانیتو > مراحل پذیرش سربازی
امریه و پذیرش, پذیرش

مراحل پذیرش سربازی

مراحل پذیرش سربازی

در این مقاله مراحل پذیرش سربازی را مورد بررسی قرار می دهیم. سربازی در ایران مانند کشورهای زیادی یک امر کاملاً اجباری و بیش از 18 ماه است. این امر با موافقت ها و مخالفت های زیادی همراه است که با تغییر مدت زمان سربازی در سال های اخیر مخالفت ها کمتر شده است مدت زمان سربازی از 24 ماه به 21 ماه کاهش یافت، اما با این حال بسیاری از مشمولین به دنبال شرایط راحت برای گذراندن دوران سربازی هستند، از جمله مواردی که مشمولین به دنبال آن هستند پذیرش، امریه و … است.  پذیرش در سپاه برای سربازان ساده تر است و ویژگی ها و مزایایی را به همراه خواهند داشت.

ابتدا لازم می دانیم شما را از شرایط پذیرش در سپاه مطلع کنیم. با توجه به اینکه شرایط انجام خدمت در سربازی به نسبت سایر بخش های نیروی مسلح ساده تر می گذرد، شرایطی برای ورود وجود خواهد داشت که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

نداشتن غیبت از سربازی، داشتن سابقه بسیج فعال، داشتن کارت سبز که البته چندان ضروری نیست و اطلاع از شرایط کارمند مورد نیاز توجه به تخصص و مدرک مورد نیاز ارگان از مسائلی است که باید بر آن توجه کنید.

همان طور که گفته شد، داشتن کارت سبز که همان گذراندن دوره تکمیل ظرفیت است، کفالت از آموزش، در همه ی ارگان ها الزامی نیست. در صورتی که مشمول کارت سبز را دریافت نکرد، باشید و اقدامی برای دوره تکمیل ظرفیت نکرده باشید. در طی دوره 45 روزه آموزشی به یگان که در آن پذیرش شده اید، ارجاع می شوید.


نحوه پذیرش سربازی

مشمولان عزیزی که از شرایط پذیرش در سپاه برخوردار هستند باید اقدامات لازم را سریعاً انجام داده تا احتمال پذیرش آنان بالاتر برود.

مراحل پذیرش سربازی که باید طی کنید تا آن را دریافت کنید را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

اولین مرحله همان طور که بارها در مقالات مختلف مرتبط با پذیرش گفته شده است انتخاب و مطمئن شده از قبولی پذیرش در ارگان ها است. بعد از آن باید دفترچه اعزام به خدمت را پست کنید. برای دریافت دفترچه به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنید و یا از طریق سایت www.evazifeh.epolice.ir مراجعه کنید و دفترچه را دانلود کنید و بعد از تکمیل آن را پست کنید.

بعد از گذشت حدوداً 2 هفته برگه ای تحت عنوان برگه سبز از طریق پست برای شما ارسال می شود. بعد از دریافت برگه سبز با در دست داشتن مدارک لازم برای پذیرش به ارگان های مربوط به سپاه مراجعه کنید. مدارک خود را از قبل آماده کنید تا در صورت دریافت دفترچه، سریعاً اقدامات لازم را انجام دهید. توجه کنید که برگه سبز خدمت را حداقل 60 روز قبل از تاریخ اعزام به سازمان تحویل دهید و برگه سفید اعزام به آموزش را دریافت کنید. بعد از اعزام به سربازی برای گذراندن آموزشی به سازمان های مورد نظر برای ادامه ی سربازی اعزام خواهید شد.

از تمامی مراحل و نکات قابل توجه قبل از ارسال دفترچه مطلع شدید پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مراحل پذیرش سربازی مقاله مدارک پذیرش سربازی  را مطالعه کنید تا با کسری مدرک، فرصت ویژه و سختی که برای پذیرش به دست آورده اید از بین نرود.

در ضمن اگر سؤالی پیرامون پذیرش و مراحل پذیرش سربازی دارید آن را با مشاوران آیدانیتو در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *