آیدانیتو > مراحل معافیت ماده 6 بهزیستی
ماده ۶ بهزیستی

مراحل معافیت ماده 6 بهزیستی

مراحل معافیت ماده 6 بهزیستی


مراحل معافیت ماده 6 بهزیستی

معافیت ماده 6 بهزیستی و روال عادی که برای معافیت طی می شود در این مرحله شرح داده می شود. همان طور که می دانید معافیت ماده 6 بهزیستی می تواند به مشمولانی که دارای برادر و خواهر هستند هم داده شود به شرط این که مشمولان غیبتی در سربازی نداشته باشد. مشمولانی که یکی از اولیا یا هر دوی آن ها و یا دو تن از فرزندان خانواده دچار معلولیت در حدی که توان مراقبت و  نگهداری از خود را نداشته باشند، می توانند به عنوان کفیل طبقه ماده 6 بهزیستی معافیت دائم بگیرد.

بسیاری از پسران به دنبال راه هایی برای کاهش روزهای سربازی هستند تا هر چه زودتر از محدودیت خارج شده و به زندگی عادی خود ادامه دهند اما بسیاری از مشمولین می توانند از شرایط خاص خود برای کاهش و یا معافیت کلی سربازی استفاده کنند که متأسفانه تعداد زیادی از آن ها به علت بی اطلاعی و عدم آگاهی این فرصت را از دست می دهند. پیشنهاد می کنیم همراه ما باشید تا مراحل معافیت ماده 6 بهزیستی را به طور کامل مشاهده کنید.
در صورت داشتن هر گونه پرسشی در رابطه با مراحل مختلف معافیت ماده 6 بهزیستی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

مراحل اخذ معافیت ماده شش بهزیستی

اولین مرحله معافیت ماده 6 بهزیستی عضویت در بهزیستی است اگر تا کنون در بهزیستی عضو نبوده اید بهتر است مقاله شرایط عضویت در بهزیستی را مطالعه کنید تا با روال کار و عضویت آشنا شوید. با تشکیل کمیسیونی در خصوص مشخص کردن وضعیت معلول و شدت آن، در صورت تأیید، پرونده تشکیل می شود. در این مرحله با پیگیری و انجام مراحل لازم که به وسیله بهزیستی انجام می شود درخواستی به منظور اقدامات لازم برای معافیت ماده 6 داده می شود. مرحله بعدی مراجعه به پلیس +10 و تحویل دادن مدارک و وضعیت مشمول ( سه برگی ) و در خواست معافیت است، در صورتی که کمیسیون بهزیستی ( مرحله اول ) انجام شده باشد و مدارک آماده باشد، اپراتور دفترچه خدمت سربازی را به شما تحویل می دهد و بعد از تکمیل آن مجدداً به پلیس +10 تحویل می دهید. صفحات درخواست معافیت کفایت، گواهی امضا سه تن از بستگان، صفحه واکسن از جمله صفحاتی است که باید آن را تکمیل کنید.

بعد از انجام این مراحل پرونده شما به نظام وظیفه ارسال می شود و چند روز بعد برای تکمیل مدارک و پرونده مجدداً به نظام وظیفه دعوت می شوید. کمیسیون اول و دوم که توسط پزشک عمومی نظام وظیفه بررسی می شود معمولاً با چند روز اختلاف انجام خواهد شد. ابتدا باید کمیسیون اول معلول را معاینه کرده و نامه  تأیید را به بیمارستان نظام وظیفه ارسال کند. مرحله بعدی کمیسیون پزشکی نظام وظیفه است که بهتر است تمامی مدارک بیمار را همراه خود داشته باشید در صورت تأیید پزشک نامه مورد نظر به نظام وظیفه محل سکونت شما ارسال می شود. بعد از کمیسیون بدوی و رأی معافیت، نوبت به صدور کارت معافیت و ارسال آن می رسد.ماده 6 بهزیستی به دو طریق انجام می شود: ارجاع دادن مشمول از نظام وظیفه به بهزیستی، و ارجاع دادن از بهزیستی به نظام وظیفه

مدارک دریافت معافیت ماده 6 بهزیستی

باید عرض کنیم که دریافت معافیت ماده 6 بهزیستی مستلزم تهیه مدارکی چند است. با تماس با مشاوران آیدانیتو می توانید از این مدارک اطلاع پیدا کنید. فقط کافیست که با مشاوران ما تماس بگیرید. در مقاله مراحل معافیت ماده 6 بهزیستی ، مشمولانی که از بهزیستی به نظام وظیفه معرفی شدند را  توضیح دادیم، نوع دیگر هم مراحلی مانند فرایند گفته شده دارد. متقاضیان ابتدا باید به نظام وظیفه مراجعه کنند و نظام وظیفه با صدور نامه ای مشمول را به بهزیستی ارجاع دهد تا مراحل انجام شود.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مراحل معافیت ماده 6 بهزیستی مقاله از مدارک معافیت ماده 6 بهزیستی مطلع شوید.
اگر سؤالی پیرامون مراحل معافیت ماده 6 بهزیستی دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “مراحل معافیت ماده 6 بهزیستی

  1. اکبری گفت:

    بسیار عالی ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *