آیدانیتو > مراحل توجیه غیبت
اعزام به خدمت, توجیه غیبت

مراحل توجیه غیبت






مراحل توجیه غیبت

در این مقاله مراحل توجیه غیبت را مشاهده می کنید، مشمولان به دلایل موجه که باید مورد تایید نظام وظیفه قرار گیرد می توانند از تنبیهات و محرومیت های غیبت خارج شوند، نکته مهمی که در توجیه غیبت وجود دارد این است که از شرایطی که مورد تایید نظام وظیفه قرار دارد مطلع شوید تا در صورتی که غیبت شما قابل توجیه باشد بتوانید از فرصت های ویژه برای ساده تر شدن سربازی استفاده کنید. برخی از شرایط همانند بیماری های خاص مشمول و افراد درجه یک خانواده او، مشکلات خانوادگی، عقد و طلاق مشمول، حبس و مشکلات اداری، طلاق مادر و…، بیماری فرزند و همسر، حوادث و بلای طبیعی مانند سیل ، زلزله ، و ….  در شرایط خاص قابل توجیه است که مدت های مشخص را برای غیبت شامل می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط توجیه غیبت به مقالات مرتبط مراجعه کنید.

همان طور که اطلاع دارید، سن مشمولیت 18 تا 50 سالگی را شامل می شود که در صورت تاخیر خدمت در زمان ورود به سن مشمولیت فرد با محدودیت ها و تنبیهاتی مواجه می شود. اما در برخی از شرایط با توجه به مشکلات و گرفتاری های مشمولان و خانواده ی آن ها امکان معرفی و اعزام به خدمت برای آن ها وجود ندارد، در این مقاله مراحل توجیه غیبت را خدمت مشمولان عزیز توضیح خواهیم داد تا با نحوه اقدامات لازم برای توجیه غیبت آشنا شوند، همراه ما باشید.

اقدامات لازم برای توجیه غیبت

همان طور که گفته شد دلایل مختلفی برای توجیه غیبت وجود دارد که می توانید در صورتی که از شرایط آن برخوردار بوده اید برای توجیه غیبت در خدمت سربازی از آن ها استفاده کنید.

اولین مرحله ثبت و ارسال دفترچه اعزام به خدمت است و بعد از آن تکمیل فرم های نظام وظیفه که با برگزاری کمیسیون با در خواست مشمول موافقت و یا مخالفت می شود، اما از جمله مدارکی که باید ارسال کنید تاییدیه های مربوط به مشکل و دلیل غیبت شما عزیزان است. به این منظور باید با توجه به مشکلات خود نامه را از سازمان های دولتی دریافت کنید به عنوان مثال در صورت درگیری و اختلافات و طلاق لازم است به اداره ثبت احوال مراجعه کنید، در صورت بیماری لازم است به پزشکان معتمد نظام وظیفه و شورای پزشکی سازمان مراجعه کنید. در صورت بروز بلای طبیعی مانند: سیل، طوفان، زلزله و حوادث ناگوار با مراجعه به مراجع قضایی و پزشکی قانونی و انتظامی ممحل گواهی لازم را دریافت کنید و ….. از جمله مراحلی هستند که مشمولان عزیز باید با توجه به شرایط خود آن ها را انجام داده و از غیبت و محدودیت های آن خارج شود.
بعد از بررسی مدارک و نظر قطعی کمیسیون در صورتی که دلایل و مدارک مشمول قابل توجیه باشد، محدودیت های مقرر در قانون و آئین نامه ها از قبیل اضافه خدمت، دستگیری و….. معاف می شود و می تواند از معافیت، امریه و… که در زمان غیبت با محدودیت مواجه بود استفاده کند.

شرایط توجیه غیبت سربازی

در اینجا باید عرض کنیم که توجیه غیبت سربازی در صورت وجود شرایطی چند صورت می گیرد. به عبارت دیگر در صورت عدم وجود این شرایط نباید انتظار توجیه بودن غیبت را داشت. در صورت نیز به اطلاع از این شرایط می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در این رابطه در اختیار شما قرار دهند. پس حتماٌ با آن ها تماس بگیرید. 

بعد از مطالعه مقاله مراحل توجیه غیبت برای کسب اطلاعات بیشتر از سایر دلایل و مدارک لازم برای هر یک از علل غیبت به مقاله مربوطه با عنوان مدارک توجیه غیبت مراجعه کنید.

در صورتی که سوالی پیرامون توجیه غیبت و مراحل توجیه غیبت دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *