معافیت بخشودگی سنی

مدارک معافیت بخشودگی سنی

مدارک معافیت بخشودگی سنی

مدارک معافیت بخشودگی سنی موضوعی است که در این مقاله به طور کامل راجع به آن خواهیم پرداخت. اگر قصد اخذ معافیت بخشودگی سنی را دارید، پیشنهاد می کنیم با مقاله پیش رو همراه باشید. از جمله مدارکی که قبل از اقدام برای اخذ معافیت بخشودگی سنی لازم است انجام شود این است که، مدارک معافیت بخشودگی سنی مطلع و آن را تهیه کنید.

سربازی مقطعی 21 ماهه است که در کشور ایران بر تمامی افراد ذکور 18 تا 50 سال اجبار است، در صورت عدم توجه و مشخص نکردن تکلیف نظام وظیفه، افراد وارد غیبت خواهند شد که محدودیت های زیادی در طول زندگی برای مشمولین ایجاد می کند، مشمول به افرادی که در سن انجام خدمت سربازی قرار می گیرند گفته می شود.

در واقع با پایان 18 سالگی و شروع 19 سالگی سن مشمولیت آغاز می شود و تا سن 50 سالگی ادامه خواهد داشت. اجباری بودن سربازی امری است که مخالفان و موافقان زیادی در ایران دارد، اما در شرایط خاصی امکان معافیت و یا کسری خدمت برای افراد وجود دارد. 6 نوع معافیت در سربازی وجود دارد که یکی از آن ها معافیت بخشودگی سنی و یا معافیت رهبری است که در این مقاله راجع به مدارک مورد نیاز آن صحبت خواهیم کرد. اگر تمایل دارید از معافیت بخشودگی سنی استفاده کنید و محدودیت های غیبت و…. را از خود دور کنید، لازم است مقالات مربوط به معافیت بخشودگی سنی را به طور کامل و دقیق مطالعه کنید.

در این مقاله قصد داریم مدارک معافیت بخشودگی سنی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است، مدرک تحصیلی در این نوع معافیت اهمیت زیادی دارد و تعیین کننده شرایط سنی است. در واقع افرادی که از این معافیت استفاده می کنند، با توجه به سطح تحصیلات و شرایط سنی خود در 5 دسته قرار می گیرند.

  • دسته اول: مشمولانی که مدارک فوق دیپلم و پائین تر دارند که تاریخ تولد آن ها تا پایان 1354 است.
  • دسته دوم: مشمولانی که مدرک تحصیلی آن ها لیسانس که تاریخ تولد آن ها نیز تا پایان سال 1354 است.
  • دسته سوم: مشمولانی که مدرک تحصیلی آن ها فوق لیسانس است و تاریخ تولد آن ها تا پایان 1352 است.
  • دسته چهارم: مشمولانی که مدرک تحصیلی آن ها دکتری غیر پزشکی است که تاریخ تولد آن ها تا  پایان 1350 است.
  • دسته پنجم: مشمولینی که مدرک تحصیلی آن ها پزشکی و دامپزشکی است و تاریخ تولد آن ها تا پایان 1344 و متولدین 1354 اگر در سال 1382 مشغول به تحصیل در مقطع دکتری، یا دانشجو یا کارشناسی ارشد شدند.

و اما در ادامه شما عزیزان را با مدارک معافیت بخشودگی سنی آشنا خواهیم کرد، همراه ما باشید.

مدارک لازم برای معافیت بخشودگی سنی

در این مبحث مدارک لازم برای معافیت بخشودگی سنی ( معافیت رهبری ) را مشاهده خواهیم کرد.

  • برگ تکمیل شده تعهد نامه استفاده از معافیت رهبری ( برگ تکمیل شده شماره 6 در دفترچه راهنمای نظام وظیفه)
  • گواهی آخرین مدرک تحصیلی ( اگر فرد خارج از کشور تحصیلات خود را به پایان رسانده است، باید به تایید نماینده کنسولی جمهوری اسلامی در آن کشور برسد و توسط مترجم رسمی دادگستری ترجمه شود)
  • کپی شناسنامه و وکالت نامه وکیل برای مشمولان که مقیم خارج از کشور هستند

مشمولان عزیز بعد از مطالعه مدارک معافیت بخشودگی سنی لازم است مقاله مراحل معافیت بخشودگی سنی را مورد مطالع قرار دهند.

اگر سوالی پیرامون معافیت بخشودگی سنی و مدارک مورد نیاز آن دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *