معرفی مدارس هیئت امنایی

مدارس هیات امنایی تهران






مدارس هیات امنایی تهران

یکی از نهادهای پایه و علم در آموزش فرزندان مدرسه است. مدرسه علاوه بر آموزش و تربیت فرزندان، زمینه بروز و رشد استعداد و نبوغ و فرزندان را مهیا می کند. شاید این حجم از اهمیت در این نهاد آموزشی باعث شده است تا مدارس مختلفی شکل گیرند. مدارسی که می توان آن ها را از جهت سطح علمی و یا نحوه مدیریت مجزا از یکدیگر کرده از جمله مدارس می توان به مدارس دولتی و غیرانتفاعی اشاره کرد و در این میان مدارس دولتی نیز خود در چند گروه جای می گیرند. مدارس دولتی، مدارس نمونه دولتی، مدارس شاهد، مدارس تیزهوشان و مدارس هیئت امنایی. در این مقاله شما را با مدارس هیات امنایی تهران آشنا می کنیم.

مدرسه هیات امنایی

یکی از مدارسی که مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش است، اما نحوه مدیریت آن با سایر مدارس متفاوت است، مدارس هیئات امنایی هستند. مدارس هیئات امنایی با هدف پر کردن شکاف خانه و مدرسه شکل گرفت. بر خلاف مدارس دولتی که شخص مدیر، مدیریت مدرسه را برعهده دارد، در مدارس هیات امنایی مدرسه توسط چندی از والدین و معتمدین محل اداره می شود. کیفیت مدارس هیات امنایی تهران بهتر از مدارس دولتی است و تا حدی با مدارس نمونه دولتی رقابت می کند. مدارس هیات امنایی تهران با هدف افزایش و بهبود کیفیت آموزش و برنامه های فوق آموزشی از والدین برای ثبت نام دانش آموزان شهریه دریافت می کند هر چند که در حال حاضر برخی از مدارس هیئت امنایی تهران شهریه به نسبت سنگینی را برای ثبت نام دریافت می کنند و در صورت عدم پرداخت ممکن است دانش آموز را ثبت نام نکنند، اما هدف اصلی ایجاد مدارس هیات امنایی تهران و سایر شهرها، بهبود فرایند تحصیلی و تربیتی بوده است. اما مسائل مالی و دریافت شهریه های سنگین منجر شده است تا دیوان عدالت اداری و شورای عالی آموزش و پرورش تبدیل مدارس دولتی به هیات امنایی را خلاف قانون معرفی کنند و دستورالعمل اجرای آن را باطل کند.

هر چند که اتفاقات اخیر وجه مدارس هیات امنایی تهران را سیاه کرده است اما والدین معتقدند که نحوه آموزش مدارس هیئت امنایی تهران عالی است و از روند تحصیلی و پیشرفت درسی فرزندشان راضی هستند.

اهداف مدارس هیات امنایی

مدارس هیات امنایی تهران و سایر استان ها با هدف بهبود و ارتقاء کیفیت آموزش، تقویت نظام مدیریت مالی و اجرایی، جلب و توسعه مشارکت های مردمی، بهره گیری از اندیشه اولیاء در امور آموزشی و جذب کمک های مالی و تجهیزات برای آموزش بهتر احداث شده است.

لیست مدارس هیات منایی تهران

نحوه پذیرش در مدارس هیئات امنایی تهران نیز به مانند مدارس دولتی بر پایه محدوده سکونت است. بنابراین شما بسته به محل سکونت خود می توانید مدارس هیئات امنایی که محل سکونت را در محدوده خود دارند ثبت نام کنید. در اینجا چندی از مدارس هیات امنایی تهران را معرفی می کنیم.

دوره

جنسیت

منطقه

نام مدرسه

دوم متوسطه

دخترانه

16

حاج حسین مکتبی و اولاده شهر

اول متوسطه

پسرانه

13

شیخ فضل الله

دبستان

پسرانه

12

محبان الرضا

دبستان

دخترانه

18

سمیه

دوم متوسطه 

دخترانه

18

فرزانگان

دبستان

پسرانه

1

پانزده خرداد

اول متوسطه

دخترانه

1

فاطمه بنت اسد

دبستان

دخترانه

5

شهدای معلم

اول متوسطه

دخترانه

5

ابوذر غفاری

دوم متوسطه

پسرانه

5

توحید

پیشنهاد میکنم مقاله مدارس هیات امنایی را نیز مطالعه کنید.

برای اطلاع از نحوه مدیریت و آموزشی مدارس هیات امنایی تهران و نحوه ثبت نام در آن ها می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *