معرفی مدارس دولتی

مدارس دولتی کرج





مدارس دولتی کرج

مدرسه نهاد آموزش و تربیت فرزندان است و نقش مهمی در آینده آن ها دارد. واژه مدرسه به معنی درس خواندن، درس دادن دروس است. بنابراین علاوه بر خود دانش آموز که چقدر تمایل به درس خواندن دارد، نحوه آموزش نیز مهم تلقی می شود. در زبان امروزی مدرسه محل تحصیل با سطح علمی پایین تر از دانشگاه آموزش عالی است و تحصیل در مدارس آن هم مدارس ابتدایی امری اجباری است. مدرسه در ایران به سه گروه ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم تقسیم می شود و هر  گروه خود دارای چندین نوع است. از جمله انواع مدرسه می توان به مدارس دولتی و غیر انتفاعی اشاره کرد. در هر شهر و استانی والدین تلاش می کنند تا مدرسه ای مناسب برای تحصیل فرزند خود انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم با معرفی مدارس دولتی کرج، با ساکنین کرج که به دنبال مدرسه ای مناسب برای فرزندشان هستند، همراه هستیم.

مدرسه دولتی کرج

در نظام آموزشی فعلی مدرسه به دو نوع دولتی و غیرانتفاعی تقسیم می شود که هر یک مزایایی نسبت به دیگری دارد. یکی از مواردی که ذهن برخی از والدین را به خود مشغول می کند، مخصوصاً در دوران ابتدایی آغاز ورود به مدرسه فرزندشان، این است که مدرسه دولتی را انتخاب کنیم یا مدرسه غیرانتفاعی را؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم هر دو مدرسه، مدارسی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش هستند و هر کدام مزایا و معایبی دارند. اما اصلی ترین و مهم ترین عامل برای انتخاب مدرسه، تناسب مدرسه با شرایط خانواده است. مدرسه ای که شما انتخاب می کنید باید از نظر هزینه ها، طرز فکر و همچنین سطح اجتماعی و خانوادگی سایر دانش آموزان با شما و فرزندتان هماهنگ باشد تا فرزند شما و البته خود شما احساس راحتی داشته باشید و دانش آموز از مدرسه زده نشود.

طبق الگوی آموزش و پرورش هر دو مدرسه دولتی و غیرانتفاعی باید مطالب با الگوی ارائه شده توسط آموزش و پرورش پیش روند بنابراین دروس آموزشی در هر دو مدرسه یکسان است. یکی از نقاط قوت مدرسه غیرانتفاعی آموزش زبان انگلیسی است که بر اساس قوانین جدید وزارت آموزش و پرورش هیچ مدرسه ای مجوز دوزبانه بودن را ندارد.

یکی دیگر از معیارهای مدارس غیرانتفاعی، مقدار کم دانش آموزان است که نمی توان آن را امری مثبت یا منفی در نظر گرفت زیرا اگر بخواهیم فرزندان را برای حضور در جامعه آماده کنیم بهتر است جامعه شبیه سازی شده نیز با واقعیت همخوانی داشته باشد.

موارد بسیار زیاد دیگری نیز هستند که می توان بین مدارس دولتی کرج و غیرانتفاعی مورد مقایسه قرار گیرند اما در نهایت باید بگوییم انتخاب دولتی یا غیرانتفاعی بودن مدرسه کاملاً به شرایط و نظر شما بر می گردد. در ادامه چندی از مدارس دولتی کرج را معرفی می کنیم.

نام مدرسه

آدرس

احسان

شاهین ویلا-خیابان دهم غربی

اطهر

فردیس خیابان 46

الهام شریعت

کلاک بالا

آدینه

آزادگان-خیابان حسینی

تربیت معلم

حصارک بالا

حافظ

فردیس خیابان 23

حضرت معصومه 

45 متری گلشهر

خالد اسلامبولی

فاز 4 مهرشهر

عرفان

فردیس خیابان4غربی

هدایت

شاهین ویلا خیابان 6

 

برای اطلاع از مدارس دولتی کرج محل سکونتتان می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

لیست بهترین مدارس راهنمایی دخترانه کرج

کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد مدارس برتر استان البرز پس از بررسی 134 دبیرستان دولتی این استان بهترین مدارس دولتی کرج در دوره متوسطه را اعلام کرده است. طبق این بررسی ها مدرسه دبیرستان دخترانه فاطمیه واقع در ناحیه یک کرج و دبیرستان دخترانه پزشکی ناحیه 4 کرج از جمله بهترین مدارس دولتی کرج معرفی شده اند.
پیشنهاد میکنیم مقاله مدارس دولتی را نیز مطالعه نمایید.

برای اطلاع از مدارس دولتی کرج و بهترین مدارس دولتی در هر ناحیه در صورت تمایل می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *