آیدانیتو > مدارس بزرگسالان تهران
معرفی مدارس شبانه

مدارس بزرگسالان تهران

مدارس بزرگسالان تهران

 مدارس بزرگسالان تهران

مدرسه در جایگاه یکی از شناخته شده ترین نهادهای آموزشی و پژوهشی نقشی بسیار مؤثری را در تکوین شخصیت دانش آموز ایفا می کند. یک کانون متعالی که در صورت برخورداری از استانداردها و معیارهای خاص و منحصر به فرد می تواند زیربنا و پایه گذاری اساسی در ساماندهی و شکل گیری شخصیت دانش آموزان در حوزه های تربیتی و علمی باشد. از جمله این معیارها و استانداردها می توان به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، امکانات فیزیکی عالی، برخورداری از جداسازی ها و دسته بندی های طبقاتی اشاره کرد. بیشتر از صد سال از ورود نظام آموزشی غربی یعنی همان سبک مدرسه داری نوین به کشور عزیزمان ایران می گذرد. در طول این مسیر و همراه با تغییرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه شاهد ایجاد تغییراتی در نظام تعلیم و تربیت ایران بوده ایم. همان طور که می دانید تعداد بی شماری مدرسه در ایران در حال فعالیت هستند. مدارسی که ورود به آن ها با داشتن شرایطی چند میسر است. از جمله این مدارس، می توان به مدارس بزرگسالان اشاره کرد. در این مقاله به صورت اخص به ذکر مطالبی در مورد مدارس بزرگسالان تهران برای شما دوستان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را در ارتباط با مدارس بزرگسالان تهران به دست آورید.

انواع مدارس بزرگسالان تهران

باید عرض کنیم که مدارس بزرگسالان تهران به سه دسته تقسیم بندی می گردند. این سه دسته به قرار زیر است.

  • هنرستان های غیرانتفاعی
  • مراکز آموزش از راه دور
  • مدارس دولتی و داوطلب آزاد

در زیر به ذکر پاره ای توضیحات در مورد هر کدام از این مدارس برای شما می پردازیم.

مراکز آموزش از راه دور

این دسته از مدارس فعالیت آموزشی خود را از سال 1386 شروع کردند و قادر به ارائه تمام مقاطع تحصیلی از دوره اول متوسطه تا پیش دانشگاهی هستند. گفتنی است که مدارس آموزش از راه دور مختص بزرگسالان یعنی افراد بالاتر از 18 سال است.

مدارس دولتی و داوطلب آزاد

این دسته از مدارس، ارائه دهنده تمامی رشته های کار و دانش و نظری هستند. خبر خوش این که هزینه تحصیل در مدارس دولتی و داوطلب آزاد بسیار پایین است. در ضمن، دانش آموزان پسر مشمول سربازی و بالاتر از 18 سال نیز امکان ثبت نام در این قبیل مدارس به صورت آزاد را دارند.

هنرستان های غیرانتفاعی

این دسته از مدارس در مجموع در دو دسته قرار می گیرند. یکی هنرستان های غیرانتفاعی کار و دانش که تنها شماری از رشته های کارودانش را می توانند به افراد علاقه مند ارائه دهند و دیگری دبیرستان های غیرانتفاعی که تنها رشته های نظری دارند.


لیست مدارس بزرگسالان تهران

در این بخش از این مقاله به ذکر شمالی از مدارس بزرگسالان تهران برای شما دوستان گرامی می پردازیم.

نام مدرسهمقطع تحصیلی

آدرس

شماره

پیشتازکار دانشتهرانپارس-خ جشنواره روبروی هلال احمرخ فتاحی پ 6677394165
رضاکار دانشمیدان سعیدی خ شهید آل آقا پ 7833013348
خوارزمیکاردانشخ ولیعصر-نرسیده به خ طالقانی خ رشت-جنب دبیرستان مبتکران66405608

تحصیل در مدارس بزرگسالان تهران

باید بدانید که تحصیل در نظام آموزش از راه دور یا بزرگسالان به سال های دور باز می گردد. در حال حاضر بیشتر از 60 کشور دنیا از سیستم آموزش از راه دور بهره می گیرند. مدارس بزرگسالان با هدف پذیرش بازماندگان از تحصیل احداث گردید. اما در حال حاضر، افرادی که به مدارس دسترسی ندارند، افراد متأهل و اشخاص دارای معلولیت نیز حق ادامه تحصیل در این مدرسه ها را دارند
در این مقاله به بررسی مدارس بزرگسالان تهران پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مدارس بزرگسالان بزنید.
اگر سوالی در زمینه مدارس بزرگسالان تهران ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “مدارس بزرگسالان تهران

  1. ناشناس گفت:

    4.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *