انتخاب رشته ریاضی و فیزیک, انتخاب رشته کنکور

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مواد و متالورژی آزاد 98





محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مواد و متالورژی آزاد 98

مواد و متالورژی یکی از رشته های گروه مهندسی است که به رغم اینکه جزو رشته های پرطرفدار مهندسی محسوب نمی شود اما علاقه مندان خاص خود را دارند. در این مقاله به موضوع محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مواد و متالورژی آزاد 98 می پردازیم تا این دسته از داوطلبان کنکور بتوانند با اطلاعات و آگاهی بیشتر این رشته را انتخاب کنند.

دانشگاه های پذیرنده مهندسی مواد و متالورژی آزاد

واحدهای نجف آباد در استان اصفهان، علوم و تحقیقات، تهران مرکزی در استان تهران و مشهد و نیشابور در استان خراسان رضوی جزو محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مواد و متالورژی آزاد 98 هستند. در میان دانشگاه های پذیرنده مواد و متالورژی آزاد، واحدهای علوم و تحقیقات و تهران مرکزی تراز یک حساب می شوند و واحدهای دیگر تراز دو.

آخرین تراز قبولی مهندسی مواد دانشگاه آزاد

در این بخش از مطلب محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مواد و متالورژی آزاد 98 کمی درباره معیار قبولی دانشگاه آزاد توضیح می دهیم. چند سال است که آزمون ورودی دانشگاه های  سراسری و آزاد با هم ادغام شده و هر دو در قالب یک آزمون واحد توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود. در کارنامه که شرکت کنندگان کنکور دریافت می کنند، رتبه آنها در سهمیه منطقه هم مشخص شده است ولی در دانشگاه آزاد سهمیه بندی مناطق بومی وجود ندارد و تمام شرکت کنندگان-به جز آنهایی که مشمول سهمیه هستند- جزو سهمیه عادی قرار می گیرند. بنابراین، در دانشگاه آزاد معیاری که قبولی داوطلب بر مبنای آن سنجیده می شود، ترازی است که داوطلب در زیر گروه های گروه آزمایشی‌ که در کنکور آن شرکت کرده به دست آورده است. رشته مواد و متالورژی زیر مجموعه گروه آزمایشی ریاضی و فنی است و در زیر گروه یک این گروه آزمایشی قرار دارد. پس برای اینکه داوطلبی در رشته مواد و متالورژی دانشگاه آزاد پذیرفته شود، تراز او در زیر گروه یک، باید از حداقل تراز قبولی بالاتر باشد. حداقل تراز قبولی مواد و متالورژی در واحدهای تراز یک دانشگاه آزاد حدود 3000 است.

محل قبولی مواد و متالورژی آزاد 98

همان طور که در بخش قبل گفتیم آخرین تراز قبولی مواد و متالورژی آزاد، 3000 است ولی با تراز 2500 تا 2700 هم امکان قبولی در این رشته وجود دارد. درصدهای لازم برای به دست آوردن تراز مذکور حدود 5 تا 10 درصد در تمام دروس است. درباره محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مواد و متالورژی آزاد 98 می توان گفت تراز ذکر شده، حداقل تراز لازم برای قبولی در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد است و طبعا در واحدهای پذیرنده بعدی که در رتبه بندی علمی دانشگاه آزاد در رتبه های پایین تری قرار دارند، با ترازهای پایین تری هم می توان قبول شد.

معرفی رشته مواد و متالورژی

پس از اطلاع از محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مواد و متالورژی آزاد 98 ، بد نیست کمی هم درباره رشته مواد و متالورژی بخوانید. موضوع رشته مهندسی متالورژی بررسی و شناخت خواص مواد و نحوه استخراج، ترکیب و توزیع مواد در صنایع است. استخراج، متالورژی صنعتی، سرامیک و…گرایش های مواد و متالورژی هستند. در همین زمینه پیشنهاد می کنیم کارنامه و رتبه قبولی مواد و متالورژی آزاد 98 را مطالعه کنید. مشاوران و کارشناسان آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، کامل ترین اطلاعات را درباره انتخاب رشته آزاد در اختیارتان قرار می دهید. برای انتخاب رشته کنکور آزاد با مشاوران مجرب آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *