انتخاب رشته تجربی, انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی پزشکی سراسری

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی پزشکی سراسری






محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی پزشکی سراسری

در سال 1983 میلادی اولین عمل جراحی پیوند قلب مصنوعی بر روی فردی بیمار صورت گرفت. به دنبال آن و در سال 1988 شاهد ساخته شدن تلمبه تنظیم کننده قلب و نخستین پای الکتریکی در سال 1993 میلادی بودیم. در حال حاضر دانشمندان رشته مهندسی پزشکی با همراهی و همکاری متخصصان دیگر در تلاش برای اختراع رگ، کلیه و یا چشم مصنوعی هستند. علم مهندسی پزشکی به هیچ وجه به ساخت اعضاء مصنوعی الکتریکی یا مکانیکی محدود نیست و در واقع حیطه این علم جالب و جذاب متنوع تر و گسترده تر از خبری است که هر کسی فکرش را بکند. رشته مهندسی پزشکی به عنوان علمی حیاتی در کشورهای غربی شناخته شده است و بدون وجود این علم به هیچ نمی توان کاری را در حوزه پزشکی از پیش برد. به عنوان مثال، یک پزشک جراح بدون وجود تجهیزات اتاق عمل نمی تواند وظیفه خود را انجام دهد و به بهبود حال بیمار کمک کند. به علت علاقه بخشی از داوطلبان به رشته مهندسی پزشکی و علاقه به تحصیل آن در دانشگاه موضوع مطلب پیش رو را به محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی پزشکی سراسری اختصاص داده ایم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی را در رابطه با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی پزشکی سراسری به دست آورید. اما در ابتدا به ذکر توضیحاتی مختصر درباره رشته مهندسی پزشکی برای شما دوستان عزیز داوطلب می پردازیم.

در مورد رشته مهندسی پزشکی چه می دانید؟

مهندسی پزشکی به استفاده از علوم مهندسی در زمینه پزشکی جهت درمان و تشخیص بیماری ها اشاره کرد. در واقع حوزه مهندسی پزشکی در پی رفع و برطرف ساختن نیازهای مختلف پزشکی در حیطه نگهداری، ساخت و طراحی ابزارها و تجهیزات پزشکی جهت کاربردهایی همچون درمان، تشخیص و پیگیری از انواع بیماری ها به وسیله علوم مهندسی است. مهندسی پزشکی تحت عنوان تخصصی بین رشته ای علاوه بر کاربردهای گسترده آن در تشخیص و درمان انواع بیماری ها ارتباط بسیار نزدیکی با علوم مختلف دیگر دارد. در مجموع می توان حوزه های فعالیت مهندسی پزشکی را در زمینه های همچون طراحی و ساخت انواع دستگاه های الکترونیکی و آزمایشگاهی، خرید و فروش انواع تجهیزات پزشکی خلاصه کرد. در میان دروس مختلف مورد تدریس در رشته مهندسی پزشکی می توان از ریاضیات مهندسی، فیزیک عمومی، مدارهای منطقی، معادلات دیفرانسیل و فیزیک پزشکی اشاره کرد.

دانشگاه های پذیرنده مهندسی پزشکی سراسری

در این بخش از مقاله مرتبط با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی پزشکی سراسری به ذکر شماری از دانشگاه های پذیرنده این رشته برای شما عزیزان داوطلب می پردازیم. جهت اطلاع از لیست کامل دانشگاه های جذب کننده مهندسی پزشکی سراسری با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

ردیف

دانشگاه های پذیرنده مهندسی پزشکی سراسری

1

دانشگاه استان تهران- مؤسسه غیرانتفاعی ابرار-(ویژه خواهران)

2

دانشگاه اصفهان

3

دانشگاه اصفهان

4

دانشگاه تبریز

5

دانشگاه شاهد- تهران

6

دانشگاه شهیدبهشتی- تهران

7

دانشگاه صنعتی امیرکبیر- تهران

8

دانشگاه صنعتی سهند- تبریز

9

دانشگاه صنعتی شاهرود

10

دانشگاه صنعتی همدان

11

دانشگاه غیرانتفاعی شهیداشرفی اصفهانی- اصفهان

12

دانشگاه میبد

13

دانشگاه نیشابور

نکته مهم و قابل ذکر این که اسامی دانشگاه های پذیرنده مهندسی پزشکی سراسری ذکر شده در بالا به علت در دسترس نبود دفترچه انتخاب رشته کنکور 98 بر طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور سال 97 نوشته شده اند.

محل قبولی مهندسی پزشکی سراسری

در آخرین بخش از مقاله حاضر به ذکر رتبه قبولی رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه سراسری برای شما می پردازیم.

نام دانشگاه

رتبه قبولی

دانشگاه شهید بهشتی

1-400

دانشگاه امیر کبیر

350-800

دانشگاه شاهد

900-3500

در این مقاله به تحلیل و بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی پزشکی سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارنامه و رتبه قبلی رشته مهندسی پزشکی کنکور سراسری 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی پزشکی سراسری ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *