آیدانیتو > محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده طراحی لباس سراسری
انتخاب رشته هنر

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده طراحی لباس سراسری

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده طراحی لباس سراسری

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده طراحی لباس سراسری

از جمله دیداری ترین و در عین حال زنده ترین نمونه های زندگی و حیات فرهنگی در هر جامعه ای نوع لباس و پوشاک مردم ساکن در آن جامعه است. تاریخچه پوشاک در ایران به علت تنوع و گستردگی در رنگ، نوع و طرح بسیار زیبا و چشم نواز است و گویای هنر در میان ایرانیان است. با توجه به ضرورت سطح کمی و کیفی تولید و طراحی انواع لباس در ایران آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد و کارشناس مورد نیاز در واحدهای تولیدی پوشاک و کارخانجات امری فراتر از ضرورت است. رشته طراحی لباس از جمله رشته های کاربردی در ایران به شمار می رود و هدف از ایجاد و راه اندازی آن در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی آموزش اشخاصی است که با توجه به نیازهای طراحی و استفاده از ماشین آلات در دسترس بتوانند نیازهای طراحی الگو، دوخت، برش و طراحی لباس را در عرصه تولید برطرف کنند. باید اشاره کنیم که افراد بسیاری در گروه آزمایشی هنر علاقه به ادامه تحصیلات دانشگاهی در رشته طراحی لباس دارند. از این جهت آشنایی با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده طراحی لباس سراسری برای این قبیل از افراد واقعاً ضروری است. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در ارتباط با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده طراحی لباس سراسری بدست آورید. اما در ابتدای مقاله بهتر است کمی در مورد رشته طراحی لباس توضیح بدهیم و این رشته دانشگاهی را بیشتر به شما بشناسانیم.

در مورد رشته طراحی لباس چه می دانید؟

رشته طراحی لباس از آن دست رشته های دانشگاهی است که روز به روز افراد مخاطبان بسیاری جذب ادامه تحصیل و گذراندن تحصیلات دانشگاهی در آن می شوند. دنیای جالب و جذاب فشن به عنوان مقوله ای میان رشته ای در میان مردم شناخته شده است و از این رو گرایش های متعددی از جمله برندینگ، تبلیغات، عکاسی، بازاریابی و مدیریت را در بر می گیرد. اگر شما هم جزء افرادی هستید که قصد دارید در آینده به شکل حرفه ای به صنعت و دنیای مد و لباس وارد شوید و تحصیلات آکادمیک را دروازه ورود خود به این عرصه هیجان انگیز، برخی طب و خلاق می دانید توصیه ما به شما آشنایی کامل با این رشته دانشگاهی جا  داشته در گروه هنر است. رشته طراحی لباس در مقطع کارشناسی دو شاخه اصلی مزون یا تک دوزی و صنعت را در بر می گیرد. شاخه تک دوزی مبحث دوخت و طراحی انواع لباس برای افراد را شامل می شود. اما شاخه صنعتی به عنوان شاخه ای کاربردی تر به بخش های مختلفی از جمله لباس مردانه، پیراهن زنانه، پیراهن بچه، پارچه جین و غیره اشاره کرد.

دانشگاه های پذیرنده طراحی لباس سراسری

با توجه به بحث مقاله حاضر یعنی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده طراحی لباس سراسری در این قسمت اسامی دانشگاه های پذیرنده این رشته تحصیلی دانشگاه جهت شما داوطلبان آزمون سراسری 1398 پرداخته می شود. جهت کسب اطلاعاتی دقیق تر در رابطه با دانشگاه های پذیرنده طراحی لباس سراسری با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

دانشگاه های پذیرنده طراحی لباس سراسری

دانشگاه فنی و حرفه ای دختران تهران- دکتر شریعتی

دانشگاه الزهرا (س)- تهران( ویژه خواهران)

نکاتی مهم در رابطه با رشته طراحی لباس

در این بخش از مقاله حاضر به ذکر زیر گروه و ضرایب رشته طراحی لباس برای شما دوست عزیز و گرامی داوطلب کنکور می پردازیم. رشته طراحی لباس در زیر گروه 1 از گروه آزمایشی هنر جای دارد. ضرایب درس های تخصصی در این زیر گروه برای رشته طراحی لباس به شرح زیر است:

ضرایب دروس اختصاصی در زیر گروه یک گروه هنر

خواص مواد

خلاقیت موسیقی

خلاقیت تصویری و تجسمی

ترسیم فنی

درک عمومی ریاضی- فیزیک

درک عمومی هنر

خلاقیت نمایشی

1

1

4

1

1

4

1

محل قبولی طراحی لباس

در آخرین قسمت از مقاله حاضر به ذکر رتبه قبولی رشته طراحی لباس در دانشگاه های پذیرنده این رشته برای شما می پردازیم.

رتبه قبولی طراحی لباس سراسری

دانشگاه الزهرا(س)-ویژه خواهران

1-300

دانشگاه فنی و حرفه ای دختران تهران- دکتر شریعتی

400-500

 در این مقاله به تحلیل و بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده طراحی لباس سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری طراحی لباس 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده طراحی لباس سراسری ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده طراحی لباس سراسری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *