انتخاب رشته تجربی, انتخاب رشته کنکور

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شیمی آزاد 98

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شیمی آزاد 98

رشته شیمی از جمله رشته هایی است که دانشگاه آزاد از طریق کنکور سراسری داوطلبان واجد شرایط را می پذیرد. در این مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شیمی آزاد 98 را بررسی می کنیم تا علاقه مندان به رشته شیمی انتخاب راحت تری داشته باشند. با ما همراه باشید.

رشته شیمی دانشگاه آزاد 98

در آغاز مطلب محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شیمی آزاد 98 چند نکته را در ارتباط با رشته شیمی دانشگاه آزاد به داوطلبان عزیز یادآور می شویم. رشته شیمی جزو رشته های گروه آزمایشی تجربی است و در زیر گروه 2 این گروه آزمایشی قرار دارد. رشته شیمی دو تا گرایش دارد محض و کاربردی دارد ولی در دانشگاه آزاد سه رشته شیمی، شیمی محض و شیمی کاربردی ارائه شده است.

دانشگاه های پذیرنده شیمی آزاد 98

10 واحد دانشگاه آزاد پذیرنده داوطلبان در رشته شیمی هستند. اغلب دانشگاه های پذیرنده شیمی آزاد، یعنی 8 واحد دانشگاهی، گرایش شیمی کاربردی را ارائه کرده اند. در ادامه محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شیمی آزاد 98 در جدول، لیست دانشگاه های پذیرنده شیمی و گرایش های ارائه شده در هر واحد را ملاحظه کنید:
نام واحد دانشگاهیگرایش
واحد تبریزشیمی کاربردی
واحد کرجشیمی کاربردی
واحد تهران جنوبشیمی کاربردی
واحد تهران مرکزشیمی کاربردی
واحد رودهنشیمی و شیمی محض
واحد علوم و تحقیقاتشیمی
واحد علوم داروییشیمی و شیمی کاربردی
واحد مشهدشیمی کاربردی و شیمی محض
واحد نیشابورشیمی کاربردی
واحد شیرازشیمی کاربردی

تراز قبولی شیمی دانشگاه آزاد 98

برای توضیح محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شیمی آزاد 98 باید نقش تراز در قبولی دانشگاه آزاد را شرح دهیم. در دانشگاه آزاد رتبه در سهمیه اهمیتی ندارد چون سهمیه مناطق فقط در دانشگاه سراسری اعمال می شود. اما بخشی از کارنامه که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد می بایست مورد توجه قرار گیرد، تراز در زیر گروه ها است. داوطلبان برای اینکه قبولی خود را بررسی کنند باید ترازی که در زیر گروه رشته موردنظر به دست آورده اند را معیار قرار دهند. رشته شیمی در زیر گروه 2 تجربی است و برای قبولی در این رشته در دانشگاه آزاد تراز زیر گروه دو مهم است. البته حداقل تراز قبولی آزاد هر سال تا 5% افزایش پیدا می کند.  اما در کل می توان گفت اگر تراز داوطلب در زیر گروه از آخرین تراز قبولی بالاتر باشد، داوطلب در رشته شیمی پذیرفته خواهد شد. لازم به ذکر است که تراز دانشگاه در آخرین تراز قبولی تأثیرگذار است. تراز قبولی شیمی آزاد 98 در واحدهای تراز یک، حدود 7300 و حداقل تراز قبولی شیمی آزاد حدود 4300 است.

محل قبولی شیمی آزاد 98

در آخرین بخش مطلب محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شیمی آزاد 98 ، محل قبولی شیمی آزاد یا به عبارت دیگر تراز لازم برای قبولی در هر واحد ارائه دهنده این رشته را بررسی می کنیم: یمی است، پیشنهاد می کنیم مطلب کارنامه و رتبه قبولی شیمی کاربردی آزاد 98
نام واحد دانشگاهیآخرین تراز قبولی
علوم دارویی7300
علوم و تحقیقات7200-7000
تهران مرکز7000
تهران جنوب6700-6500
تبریز6500-6300
مشهد6500-6300
شیراز6500-6300
کرج6000-5500
رودهن4300
نیشابور4300
  به داوطلبانی که رشته انتخابی شان در دانشگاه آزاد رشته شیمی است، پیشنهاد می دهیم مطلبکارنامه و رتبه قبولی شیمی کاربردی آزاد 98 را از دست ندهند. اگر در زمینه سهمیه های دانشگاه آزاد و تراز و محل قبولی رشته شیمی دانشگاه آزاد سوالی دارید، با مشاوران مجرب آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *