آیدانیتو > محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده دامپزشکی آزاد 98
انتخاب رشته تجربی

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده دامپزشکی آزاد 98





محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده دامپزشکی آزاد 98

این مطلب را به معرفی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده دامپزشکی آزاد 98  اختصاص داده ایم تا داوطلبان عزیز کنکور سراسری بتوانند با اطلاع کامل از تمام جزئیات مربوط به این رشته محبوب و پرطرفدار، در زمان مقرر با اطمینان خاطر، انتخاب رشته کنند.

در دانشگاه آزاد کدام واحدها پذیرنده داوطلبان تحصیل در رشته دامپزشکی هستند؟

12 واحد در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرنده متقاضیان و علاقه مندان به تحصیل در رشته دامپزشکی هستند. محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده دامپزشکی آزاد 98  به ترتیب زیر است:
  • استان آذربایجان شرقی-واحد تبریز
  • استان آذربایجان شرقی-واحد شبستر
  • استان آذربایجان غربی-واحد ارومیه
  • استان البرز-واحد کرج
  • استان تهران-واحد علوم و تحقیقات
  • استان سمنان-واحد گرمسار
  • استان فارس-واحد کازرون
  • استان کردستان-واحد سنندج
  • استان کرمان-واحد بافت
  • استان مازندران-واحد بابل
  • استان خوزستان- واحد شوشتر
  • استان کردستان-واحد شهرکرد

رشته دامپزشکی در چه مقاطعی ارائه می شود؟

رشته دامپزشکی از رشته های مجموعه علوم پزشکی است و فقط در سطح دکترای عمومی در دانشگاه های آزاد و سراسری در تمام کشور دانشجو می پذیرد.

دامپزشکی در کنکور تجربی کدام زیر گروه است؟

همان طور که اشاره شد رشته دامپزشکی در مجموعه علوم پزشکی قرار دارد و مانند تمام رشته های این مجموعه زیر مجموعه زیر گروه یک گروه آزمایشی علوم تجربی است.

دروس تخصصی در این زیر گروه چه ضریبی دارند؟

گروه تجربی پنج زیر گروه دارد که عنوان های درس های تخصصی در این تمام این زیرگروه ها یکسان است ولی ضریب ها در هر زیرگروه با زیرگروه دیگر متفاوت است. در زیرگروه یک ضریب های زیست شناسی، زمین شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی به ترتیب چهار، صفر، سه، دو و دو است.

معیار قبولی در دانشگاه آزاد چیست؟

از آنجایی که در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد سهمیه بندی مناطق اهمیتی ندارد و تمام داوطلبان به جز آنهایی که از یکی از انواع سهمیه استفاده می کنند، جزو سهمیه عادی تلقی می شوند، تراز یا همان نمره کل آزمون در قبولی تعیین کننده است، البته تراز در زیرگروه.  بنابراین در محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده دامپزشکی آزاد 98 باید بررسی شود که آیا تراز داوطلب در زیر گروه یک که رشته دامپزشکی زیرمجموعه آن است، از تراز آخرین شخص قبول شده بالاتر است یا پایین تر که طبعا اگر تراز داوطلب در آن زیرگروه از تراز آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از واحدهای ارائه دهنده رشته دامپزشکی در دانشگاه آزاد بالاتر باشد، پذیرفته خواهد شد. البته داوطلبان عزیز برای ارزیابی وضعیت قبولی خود می توانند از رتبه کشوری هم استفاده کنند.

 

نمونه آخرین ترازهای قبولی دامپزشکی آزاد

در پایان مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده دامپزشکی آزاد 98 ، به چند نمونه از ترازهای آخرین داوطلبان قبول شده در رشته دامپزشکی آزاد اشاره می کنیم. در واحد کرج تراز آخرین داوطلب قبول شده 8255 بود در حالیکه در واحد تبریز 7600 و در واحد ارومیه 7314 بود. پایین ترین تراز آخرین فرد قبول شده مربوط به واحد شبستر با تراز 6610 بود. اگر به رشته دامپزشکی علاقه دارید، برای مطالعه بیشتر; کارنامه و  رتبه قبولی دامپزشکی آزاد 98 را حتما مطالعه کنید. اگر در زمینه انتخاب رشته در دانشگاه آزاد سوالات و ابهاماتی برایتان وجود دارد به نحوه انتخاب رشته آزاد 98 سر بزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *