بدون کنکور

علوم دامی بدون کنکور

علوم دامی بدون کنکور


علوم دامی بدون کنکور

رشته مهندسی علوم دامی شاخه ای از رشته مهندسی کشاورزی است که موضوعاتی همچون اصلاح و پرورش نژاد دام و مدیریت و تغذیه آن را شامل می شود. این رشته تحصیلی در سال های گذشته به نام دامپروری در میان اهالی درس و دانشگاه شهره بوده است و موضوعاتی همانند تغذیه و فیزیولوژی را نیز مورد بررسی قرار می دهد. از جمله مهم ترین توانمندی های فارغ التحصیلان رشته علوم دامی می توان از مهارت در مباحث علمی و تئوری، امنیت محصولات غذایی، آشنا بودن با صنایع کشاورزی مرتبط، پرورش و تولید انواع حیوانات نام برد. رشته علوم دامی به صورت بدون آزمون نیز در کشور جذب دانشجو دارد و تمامی داوطلبان به راحتی می توانند بر اساس سوابق تحصیلی خود در دوان دبیرستان به ادامه تحصیل در این رشته بپردازند. علوم دامی بدون کنکور در هر دو دانشگاه آزاد و سراسری و مقاطع مختلف کارشناسی و کاردانی پیوسته و ناپیوسته پذیرش می شود. در این مقاله، به بحث درباره علوم دامی بدون کنکور برای شما دوستان در هر دو این دانشگاه ها می پردازیم، پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با رشته علوم دامی بدون کنکور به دست آورید.

شرایط ثبت نام علوم دامی بدون کنکور سراسری

در ارتباط با شرایط ثبت نام علوم دامی بدون کنکور باید اذعان کنیم که پذیرش دانشجویان در دوره روزانه این رشته تحصیلی و در مقطع کارشناسی بدون آزمون تنها بر طبق سوابق تحصیلی افراد صورت می گیرد. از جمله موارد بسیار مهم در زمان ثبت نام علوم دامی بدون کنکور برخورداری از مدارک پیش دانشگاهی و دیپلم است که در صورت عدم وجود هرگز امکان ثبت نام در علوم دامی بدون کنکور برای شما وجود ندارد.

زمان ثبت نام علوم دامی بدون کنکور سراسری

زمان ثبت نام علوم دامی بدون کنکور سراسری در پنجمین ماه سال و مقارن با انتخاب رشته دوره های آزمون ورودی دانشگاه های سراسری است. در سال 1397، از تاریخ 15 تا 24 مرداد ماه به مدت ده روز شاهد ثبت نام و انتخاب رشته علوم دامی بدون کنکور بودیم. به علاوه، دومین مرحله انتخاب رشته و ثبت نام علوم دامی بدون کنکور در بهمن ماه  خواهد بود و تمامی داوطلبان به جا مانده می توانند جهت ثبت نام در این رشته تحصیلی محبوب اقدام کنند.

نحوه ثبت نام علوم دامی بدون کنکور سراسری

تمامی فرآیند انتخاب رشته و ثبت نام علوم دامی بدون کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. بعد از ورود به سایت باید فرم تقاضانامه اینترنتی انتخاب رشته و ثبت نام علوم دامی بدون کنکور را تکمیل و اقدام به انتخاب رشته کنید. مراحل پایانی ثبت نام در علوم دامی بدون کنکور شامل دریافت شماره پرونده و کد پیگیری است که جهت مشاهده نتیجه ثبت نام و انتخاب رشته به آن ها نیاز خواهید داشت، پس در حفظ و نگهداری از آن ها کوشا باشید.

زمان ثبت نام علوم دامی بدون کنکور آزاد

ثبت نام علوم دامی بدون کنکور دانشگاه آزاد در هر سال دو بار صورت می گیرد. سایت دانشگاه آزاد در ماه مرداد یا شهریور و آذر یا دی جهت انجام ثبت نام علوم دامی بدون کنکور باز است.

نحوه ثبت نام علوم دامی بدون کنکور آزاد

عملیات انتخاب رشته و ثبت نام علوم دامی بدون کنکور طی چند مرحله انجام می گیرد. در ابتدای ثبت نام علوم دامی بدون کنکور، هر یک از داوطلبان باید کارت اعتباری به مبلغ 40 هزار تومان را خریداری کنند و نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی و آپلود مدارک درخواستی اقدام نمایند. داوطلبان، امکان انتخاب 20 کد رشته محل را در علوم دامی بدون کنکور دارند.

شرایط ثبت نام علوم دامی بدون کنکور آزاد

برخورداری از مدارک معتبری همچون دیپلم و پیش دانشگاهی از جمله مهم ترین شرایط تحصیل در علوم دامی بدون کنکور و تحصیل در این رشته تحصیلی است. همچنین، عدم وجود مشکل و مسئله ای در وضعیت نظام وظیفه آقایان نیز از ضروریات ثبت نام در علوم دامی بدون کنکور است.

دانشگاه های پذیرنده علوم دامی بدون کنکور سراسری و آزاد

در این قسمت به ذکر مراکز دانشگاهی پذیرنده علوم دامی بدون کنکور برای شما دوستان گرامی می پردازیم.

ردیف

دانشگاه های  روزانه پذیرنده علوم دامی ( کارشناسی)

1

دانشگاه اراک

2

دانشگاه ارومیه

3

دانشگاه ایلام

4

دانشگاه بوعلی سینا-همدان

5

دانشگاه بیرجند

6

دانشگاه تبریز

7

دانشگاه تبریز ( محل تحصیل دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر)

8

دانشگاه جیرفت

9

دانشگاه خلیج فارس- بوشهر ( محل تحصیل دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی در حوزه برازجان)

10

دانشگاه رازی- کرمانشاه

11

دانشگاه زابل

12

دانشگاه زنجان

13

دانشگاه سمنان

14

دانشگاه شهرکرد

15

دانشگاه شهید باهنر- کرمان

16

دانشگاه شیراز

17

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رابین- ملاثانی اهواز

18

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری

19

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

 

ردیف

دانشگاه آزاد پذیرنده علوم دامی( کارشناسی)

1

استان اردبیل پارس آباد مغان

2

استان البرز واحد کرج

3

استان آذربایجان شرقی واحد مراغه

4

استان تهران واحد ورامین

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با علوم دامی بدون کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ثبت نام بدون کنکور 97  بزنید.

اگر سوالی در زمینه علوم دامی بدون کنکور ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *