انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری سراسری برنامه ریزی درسی

ظرفیت پذیرش دکتری برنامه ریزی درسی سراسری 98

ظرفیت پذیرش دکتری برنامه­ ریزی درسی سراسری 98

پس ­از ­­­آزمون و اعلام نتایج اولیه دکتری در نیمه دوم فروردین ماه، در نیمه اول اردیبهشت­، مرحله اول انتخاب­ رشته با قرار­گرفتن دفترچه انتخاب رشته­ های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی دوره دکتری بر روی سایت سازمان سنجش، آغاز می­ شود. مجاز­شدگان می توانند با انتخاب 50 کد رشته و در صورت کسب نمره حد نصاب امکان دعوت به مصاحبه به تمامی انتخاب های خود را دارند رشته برنامه­ ریزی درسی یکی از گرایش های علوم تربیتی می باشد و جز رشته­ های است که زیر مجموعه ندارد.

ظرفیت پذیرش دانشگاهها طی سالیان گذشته در رشته برنامه­ ریزی درسی تغییراتی محسوس داشته است که با نگاهی تطبیقی به دفترچه انتخاب رشته سال 94 که  مجموعاً تعداد 74 نفر و در سال 95 تعداد 78 نفر در دوره های (روزانه، نوبت­ دوم، پیام ­نور و پردیس­ های خودگردان) توسط دانشگاه­ها اعلام نیاز شدند.

این تغییرات ظرفیت توسط دانشگاه­ ها در دفترچه ه­ای که توسط سازمان سنجش برای سال 96 ارائه شد کاهش چشمگیری داشته است.  در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش دکتری برنامه ریزی درسی سراسری 98 می پردازیم.

ظرفیت پذیرش دوره روزانه

دوره

نام دانشگاه

ظرفیت

شرایط

روزانه

دانشگاه تهران

3

(محل تحصیل دانشکده روانشناسی تهران)

روزانه

دانشگاه تربیت مدرس

3

روزانه

دانشگاه شهید بهشتی-تهران

3

روزانه

دانشگاه خوارزمی-تهران

4

(محل تحصیل کرج)

روزانه

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی -تهران

3

روزانه

دانشگاه الزهرا (س) –تهران

5

(ویژه خواهران)

روزانه

دانشگاه اصفهان

8

روزانه

دانشگاه تبریز

3

روزانه

دانشگاه بیرجند

4

روزانه

دانشگاه هرمزگان –بندرعباس

4

برای سال 96 مجموعاً در تمامی دوره­ های(روزانه، نوبت دوم، پیام نور و پردیس های خودگردان) در مرحله اول و دوم(تکمیل ظرفیت) تعداد 55 نفر ظرفیت پذیرش توسط دانشگاه ها اعلام شد که از این تعداد40 نفر در دوره های روزانه و تعداد 11 نفر در دوره های نوبت­ دوم و 3 نفر در دوره­ های پردیس خودگردان و یک نفر نیز بورس اعزام به خارج کشور بودند.

ظرفیت پذیرش نوبت دوم

دوره

نام دانشگاه

ظرفیت

شرایط

نوبت دوم

دانشگاه تهران

3

(محل تحصیل دانشکده روانشناسی تهران)

نوبت دوم

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی -تهران

3

نوبت دوم

دانشگاه تبریز

2

نوبت دوم

دانشگاه بیرجند

1

نوبت دوم

دانشگاه هرمزگان –بندرعباس

2

دوره

نام دانشگاه

ظرفیت

شرایط

بورس اعزام به خارج کشور

دانشگاه علامه طباطبایی-تهران

1

آموزش و پرورش پیش دبستان

پردیس خودگردان

دانشگاه شهید بهشتی-تهران

3

(محل تحصیل پردیس خودگردان)

همانطور که از جدول فوق مشاهده می­ فرمایید در سال 96 در دوره های پردیس خودگردان تنها دانشگاه شهید بهشتی تهران اقدام به پذیرش دانشجو کرده است.

پذیرش دانشگاه ها در مرحله تکمیل ظرفیت

دوره

نام دانشگاهظرفیت

شرایط

روزانه

دانشگاه بیرجند

1

نوبت دوم

دانشگاه بیرجند

1

پردیس خودگردان

دانشگاه خوارزمی-تهران

1

(محل تحصیل پردیس خودگردان واقع در تهران)

در مرحله ی تکمیل ظرفیت از بین دانشگاه­ های که در مرحله اول اعلام ظرفیت نمودند فقط دو دانشگاه که به تعداد محدود­، 1 نفر به صورت روزانه­، 1 نفر نوبت دوم و 1 نفر در پردیس خودگردان اعلام ظرفیت نمودند. حرف­ آخر: داوطلبانی که براساس محتویات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده­ اند در این مرحله باید هوشمندانه عمل نمایند پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته­ های تحصیلی و اطلاعات تکمیلی مرتبط با آن و براساس علاقه، کیفیت، فاصله دانشگاه و برند دانشگاهی و میزان شهریه پرداختی کد رشته­ های مورد نظر خود را از کد رشته­ های مورد نظر انتخاب و سپس نسبت به ثبت آن اقدام نمایند زیرا در مرحله ی تکمیل ظرفیت دانشگاه های کمتری و به تعداد کمتری اعلام نیاز خواهند کرد.
نکته: پیشنهاد می­شود داوطلبان در مرحله اول انتخاب رشته با دقت هر چه بیشتر­ی دوره های مورد نظر را انتخاب نمایند­ زیرا قبول شدگان نهایی فقط دوره روزانه در صورت عدم مراجعت و ثبت نام در دانشگاه مربوطه، از انتخاب این دوره در کنکور سال بعد محروم می شوند.

انتخاب رشته دکتری برنامه ریزی درسی سراسری

شما دوست گرامی در صورت تمایل به ادامه تحصیل در رشته برنامه ریزی درسی و در مقطع دکتری مسلماٌ نیاز به کسب اطلاعاتی در مورد انتخاب رشته دکتری برنامه ریزی درسی دارید. مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات خوبی را در این رابطه در اختیار شما دوستان گرامی قرار دهند. پس با آن ها تماس بگیرید.

دانشگاه های پذیرنده دکتری برنامه ریزی درسی

شناخت دانشگاه های پذیرنده دکتری برنامه ریزی درسی پیش از هر گونه اقدامی برای انتخاب این رشته تحصیلی از اهمیتی اساسی برخرودار است. در این میان شناخت بهترین و شناخته شده ترین دانشگاه ها نیز می تواند از سؤالات اساسی هر داوطلبی در این رشته باشد. مشاوران آیدانیتو می توانند به بهترین صورت شما را در این زمینه راهنمایی کنند. پس با آن ها تماس بگیرید و از لیست دانشگاه های پذیرنده در این رشته و مقطع تحصیلی مطلع شوید.
در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش دکتری برنامه ریزی درسی سراسری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری بزنید.
اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش دکتری برنامه ریزی درسی سراسری 98  ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *