انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد

ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد مکانیک






ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد مکانیک

در این مقاله با موضوع ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد مکانیک همراه شما هستیم.

رشته مکانیک یکی از رشته هایی است که در گروه مهندسی و گروه ریاضی و فنی قرار گرفته است. مهندسی مکانیک رشته ای بسیار گسترده است و در آن تمام مراحل طراحی، ساخت، راه اندازی، حفظ و نگهداری و تعمیر دستگاه ها و ماشین ها مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد. مهندسین مکانیک با اصول و ارتباطات، نیرو، انرژی و حرکت آشنا می شوند و با به کارگیری دانش سیستم های مختلف مکانیکی را طراحی می کنند.

رشته مهندسی مکانیک در تمامی مقاطع کاردانی به کارشناسی، ارشد و دکتری در ایران ارائه می شود. برخی از داوطلبین کشور و علاقه مندان رشته مکانیک تصمیم می گیرند به تحصیل رشته مکانیک در مقطع کاردانی بپردازند. حال آیا ادامه تحصیل برای این گروه از افراد وجود دارد؟

بله داوطلبان و علاقه مندانی که در حال تحصیل در کاردانی مکانیک هستند و یا مدرک کاردانی خود را دریافت کرده اند می توانند به تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته مکانیک بپردازند. برخی از افراد به علت اشتغال یا عدم داشتن دقت مناسب برای تحصیل مایل اند به تحصیل کارشناسی ناپیوسته مکانیک بدون کنکور بپردازند. دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه هایی است که اقدام به پذیرش دانشجوی کارشناسی ناپیوسته مکانیک کرده است. برای افرادی که می خواهند به انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد مکانیک اهمیت پیدا می کند، زیرا پذیرش بدون کنکور بر اساس ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد مکانیک و سوابق تحصیلی داوطلبان است.

شرایط پذیرش و ثبت نام کارشناسی ناپیوسته مکانیک آزاد بدون کنکور

حال که مایل به تحصیل در کارشناسی ناپیوسته مکانیک هستید، بهتر است قبل از بررسی ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد مکانیک، شرایط پذیرش و ثبت نام آن را بررسی کنیم. برای ثبت نام کارشناسی ناپیوسته مکانیک باید مدرک کاردانی خود را دریافت کرده باشید و یا ترم آخر باشید و تا مهلت در نظر گرفته مدرک خود را دریافت کنید.

سپس لازم است کارت اعتباری تهیه کنید، دفترچه راهنما را مطالعه کنید، کد محل های مورد نظر را انتخاب کنید. فرم ثبت نام را پر کنید و به انتخاب رشته بپردازید. شما می توانید تا 20 کد رشته محل را انتخاب کنید.

برای ثبت نام باید شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام را داشته باشید. این شرایط در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده است.

بعد از ثبت نام باید منتظر اعلام تاریخ بمانید. پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد مکانیک بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود. یعنی سوابق تحصیلی تمام داوطلبان ارزیابی می شود و بر اساس سوابق تحصیلی و ظرفیت پذیرش هر واحد، داوطلبان در اولین انتخاب خود که دارای ظرفیت خالی نیز باشد پذیرفته می شوند.

ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته مکانیک بدون کنکور آزاد

دانشگاه آزاد بر خلاف دانشگاه سراسری اقدام به ارائه آمار و ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد مکانیک نمی کند. به عبارت دیگر می توان گفت ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد مکانیک مشخص نیست. اما بر اساس پذیرش سال های قبل حدود ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته مکانیک آزاد بدون کنکور برابر 40 تا 70 نفر است.
میتوانید با مطالعه بازار کار رشته مهندسی مکانیک اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مشاوران آیدانیتو می توانند شما را در زمینه انتخاب رشته، ثبت نام و سایر مراحل پذیرش مکانیک بدون کنکور آزاد یاری کنند. اگر سؤالی در زمینه رشته کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد مکانیک دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *