انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی معدن

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی معدن

در این مقاله به موضوع ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی معدن پرداخته ایم. داوطلبانی که تمایل به انتخاب رشته معدن دارند، توجه کنند می توانند بر اساس سوابق تحصیلی در برخی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی به تحصیل رشته مورد نظر خود بپردازند. اما نکته ای وجود خواهد داشت. ظرفیت پذیرش معدن نسبت به سایر رشته ها کم تر است. با این وضعیت ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی معدن 97 به چه صورتی است؟

قصد داریم در ادامه شما را از پاسخ همین سؤال مطلع کنیم، همراه ما باشید.

تعداد دانشگاه های پذیرنده کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی معدن

همان طور که گفته شد، وضعیت پذیرش رشته مهندسی معدن نسبت به سایر رشته ها متفاوت است. تعداد دانشگاه هایی که رشته معدن را با کنکور ارائه می کنند هم کم است و در این شرایط پذیرش بدون کنکور هم بسیار کاهش می یابد. رشته مهندسی معدن در دانشگاه ها و مؤسسات مختلف از جمله دانشگاه و مؤسسه غیر انتفاعی ارائه شده است. اما تعداد دانشگاه های پذیرنده غیر انتفاعی معدن کم تر از 5 دانشگاه است.

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی معدن

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی معدن ، حدود 66 ظرفیت است و بیشترین ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی معدن 97 متلق به استان اصفهان و مؤسسه غیر انتفاعی جهاد دانشگاهی – اصفهان می باشد. ظرفیت این مؤسسه برای رشته معدن 54 دانشجو در نظر گرفته شده است.

تمامی دانشگاه های ارائه کننده رشته معدن پذیرش های خود را از بین داوطلبان زن و مرد (هر دو) انجام خواهند داد. در گذشته رشته معدن برای زنان علاقه مند به این رشته غیر ممکن بود اما امروزه دانشگاه ها ظرفیت خود را به بانوان اختصاص می دهند تا در صورت علاقه مندی به رشته معدن، در آن مشغول به تحصیل شوند.

زمان پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی معدن

پذیرش بدون کنکور غیر انتفاعی در دو نیمسال انجام می شود. اولین پذیرش در مردادماه است که ظرفیت های اعلام شده خدمت شما عزیزان ارائه شد.

دومین پذیرش با عنوان تکمیل ظرفیت بدون کنکور در نیمسال دوم و بهمن ماه انجام می شود.، در صورتی که ظرفیت دانشگاه ها افزایش پیدا کنند و یا ظرفیت های در نظر گرفته شده تکمیل نشده باشد، فرصت مجدد برای علاقه مندان به رشته معدن به وجود می آید تا بار دیگر شانس خود را اعلام کنند.

توجه کنید از تاریخ 15 مرداد تا 24 مردادماه امکان ثبت نام و انتخاب رشته وجود دارد که مهلت ویرایش اطلاعات هم در این محدوده زمانی درنظر گرفته شده است. در صورتی که برای ثبت نام و انتخاب رشته با مشکل مواجه شدید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

داوطلبان عزیز می توانند 150 انتخاب رشته داشته باشند و با توجه به محدودیت رشته معدن بهتر است سایر رشته های مورد علاقه تان را هم در انتخاب رشته درج کنید. اما به اولویت بندی انتخاب هایت توجه داشته باشید در صورتی که اولویت اول شما رشته مهندسی معدن است، بنابراین گزینه های اولیه انتخاب رشته را به این رشته اختصاص دهید.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی معدن مقاله زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد معدن 97را هم مطالعه کنید تا از سایر دانشگاه ها و دوره های پذیرنده معدن بدون کنکور مطلع شوید.

می توانید ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی معدن را به مشاوران آیدانیتو بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *