انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد نفت

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد نفت

یکی از مواردی که ذهن علاقه مندان رشته نفت را به خود درگیر میکند، ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد نفت است. در هنگام انتخاب رشته بدون کنکور به علت محدود بودن تعداد انتخاب ها، با اطلاع از ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد نفت می توان منطقی تر انتخاب رشته کرد. در هنگام انتخاب رشته باید تمام موارد مهم را در نظر گرفت و تنها به دانستن ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد نفت اکتفا نکرد.

رشته نفت دانشگاه آزاد

نفت یک ماده مهم در کره زمین محسوب می شود و در سال های گذشته بسیاری از جنگ های بین کشورها، به خاطر نفت بوده است. نفت ماده تولید کننده انرژی جنبشی است. علاوه بر انرژی خواص دیگری نیز دارد و در زمینه های مختلفی از آن استفاده می شود. به عنوان مثل نفت در تولید تمام پلاستیک ها، چسب ها، مواد بهداشتی، کودهای شیمیایی و پتروشیمی استفاده می شود.

مهندسی نفت دارای زمینه کاری متفاوتی است و از این رو در دانشگاه ها نیز با گرایش های مختلف ارائه می شود که عبارتند از:

  • مهندسی نفت- حفاری و بهره برداری
  • مهندسی نفت- تجهیزات نفتی
  • مهندسی نفت- مخازن

لیست دانشگاه ها پذیرنده نفت بدون کنکور آزاد

برخی از واحدهای دانشگاه آزاد مهندسی نفت بدون کنکور را ارائه می دهند. ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد نفت هر یک از واحدهای ارائه دهنده مهندسی نفت، متفاوت است. در هنگام انتخاب رشته و محل کارشناسی نفت بهتر است ابتدا واحدهای مورد نظر خود را انتخاب کنید. به این منظور باید لیست واحدهای دانشگاه آزاد که رشته نفت را ارائه می دهند را بررسی کنید و واحدهایی که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

در ادامه برخی از دانشگاه های ارائه دهنده کارشناسی بدون کنکور آزاد نفت را آورده ایم.

واحد مراغه

بوشهر

ماهشهر

شاهرود

یاسوج

نور

قشم

 

ظرفیت پذیرش نفت بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد تاکنون لیستی از ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد نفت ارائه نکرده است و حتی ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد نفت و سایر رشته ها نیز در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد نوشته نمی شود. آن چه ما در این جا به عنوان ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد نفت اعلام می کنیم، یک ظرفیت حدودی بسته به تعداد نفرات پذیرفته شده در سال های گذشته است. ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد نفت در هر واحد پذیرنده متفاوت است و بین سی تا شصت نفر را شامل می شود.

شرایط پذیرش نفت بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای پذیرش در رشته نفت دانشگاه آزاد آن هم بدون کنکور، باید مدارک و شرایط لازم را داشته باشید. این مدارک و شرایط در گروه شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه قرار می گیرد. به عنوان مثال شما باید دارای مدرک دیپلم و گواهی پیش دانشگاهی باشید. همچنین باید در زمان ثبت نام و انتخاب رشته، در دانشگاه آزاد ثبت نام کرده و به انتخاب رشته پرداخته باشید. ثبت نام و انتخاب رشته به صورت اینترنتی انجام می شود و اعلام نتایج نیز اینترنتی خواهد بود. شما میتوانید با مطالعه مقاله کارشناسی بدون کنکور آزاد اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

برای اطلاع از تمام شرایط ثبت نام و انتخاب رشته و همچنین اطلاع از ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد نفت هر واحد می توانید با مشاوران حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *