انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد مدیریت 98





ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد مدیریت 98

رشته مدیریت از بهترین و مطلوب ترین رشته های دانشگاهی بوده که گرایش های متعددی را در خود جای داده است. از جمله این گرایش ها می توان به مدیریت بیمه اکو، مدیریت بازرگانی، جهانگردی، مالی، دولتی و مدیریت جهانگردی را نام برد. به جرأت می توان گفت که در جامعه ای با فقدان مدیران شایسته و کاردان نمی توان انتظار حل مشکلات و مسائل سازمان های مختلف و رفع کلیه نیازهای خدماتی، تفریحی، درمانی و فنی را داشت. از این رو آموزش افرادی خبره در این زمینه هر روز بیش از روزهای گذشته احساس می شود. در این مقاله مبحث مفید و جامع ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد مدیریت 98 را مطرح می کنیم. معرفی شماری از گرایش های رشته مدیریت و آشنایی با درس های اختصاصی هر کدام از آن ها نیز در این مطلب مربوط به ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد مدیریت 98 دیده می شوند. با ما همراه باشید تا تمامی اطلاعات مفید و ضروری راجع به ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد مدیریت 98 را به دست آورید.

آشنایی با گرایش مدیریت جهانگردی

رشته جالب و جذاب مدیریت جهانگردی از جمله رشته های گردشری در دنیاست. برای نخستین بار در سال 1374 و به عنوان رشته تحصیلی وارد کشور گردید. جالب است بدانید که دانشگاه علامه طباطبایی اولین دانشگاهی بود که این رشته را به تدریس این رشته و تربیت افرادی متخصص در این زمینه پرداخت. بنابراین، اختصاص عنوان پدر علم بر گردشگری به این دانشگاه چندان دور از ذهن نیست. داشتن توانایی برقراری ارتباط خوب و آسان با دیگران، اطلاع از تاریخ و فرهنگ کهن کشور و تسلط بر یکی از زبان های خارجی بیشتر شناخته شده همانند آلمانی، اسپانیایی، انگلیسی، عربی، فرانسوی و … از ملزومات ورود به رشته مدیریت جهانگردی است.

دروس اختصاصی و اصلی در گرایش مدیریت جهانگردی

شناخت روحیات ملل، مبانی مردم شناسی جهانگردی، تاریخ و فرهنگ ایران، قوانین و مقررات حقوقی جهانگردی، نقشه خوانی و آشنایی با نقشه، شناخت صنعت جهانگردی، آداب سفر در اسلام، تجزیه و تحلیل مسائل اجتماعی در ایران، شناخت صنایع دستی ایران، باستان شناسی ایران، آشنایی با موزه های ایران، فن راهنمایی، مطالعات تطبیقی سیاست های جهانگردی، گذراندن اوقات فراغت، زبان انگلیسی مکاتبات تخصصی، آشنایی با سازمان های دولتی ایران، کارآموزی، ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت، آمار و کاربرد آن در مدیریت، مبانی سازمان و مدیریت، مدیریت منابع انسانی، کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت، اقتصاد کلان، تحقیق در عملیات، مبانی مدیریت اسلامی، سیستم های اطلاعاتی در مدیریت، زبان انگلیسی مکاتبات تخصصی، هنر و معماری ایران، برنامه سازی توسعه جهانگردی، اصول حسابداری، فرهنگ عامه، نقش جهانگردی در بسط روابط بین الملل و گسترش منابع اقتصادی کشور، حقوق اساسی

آشنایی با گرایش های مدیریت امور گمرگی

باید بگوییم که شاخه مدیریت امور گمرکی به عنوان بخشی از مدیریت بازرگانی و تجاری در دنیا شناخته می شود. دانشجویان در این گرایش از مدیریت با شیوه تنظیم اظهارنامه، نحوه شناسایی کالاهای ممنوعه و غیر ممنوعه مطابق سیاست های اقتصادی کشور و غیره آشنایی کافی را کسب می کنند.

دروس اختصاصی و اصلی گرایش مدیریت امور گمرکی

اصول بیمه، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی، مالیه عمومی و خط مشی، مکاتبات بازرگانی به زبان انگلیسی، اصول تنظیم و کنترل بودجه دولتی، اصول بیمه، شیمی کانی ها و فلزات، آشنایی با ماشین آلات و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی، شناخت الیافت نسجی و مصنوعات آن ها، آشنایی با میراث فرهنگی، مقررات عمومی صادرات و واردات سازمان ها و کنوانسیون های بین المللی گمرکی، بازرگاین بین المللی، آشنایی با صنعت حمل و نقل امور بین المللی، روش های تحقیق و مأخذ شناسی، قوانین و مقررات گمرکی، آثار هنری و عتیقه جات، آشنایی با صنعت حمل و نقل

آشنایی با گرایش مدیریت بازرگانی

رشته مدیریت بازرگانی یکی از جذاب ترین شاخه های رشته مدیریت بوده که با توجه به پر درآمد بودن و آینده شغلی بی نظیر، محبوبیت خاصی در بین داوطلبان ورود به دانشگاه ها دارد. جالب است بدانید که این رشته یکی از قدیمی ترین شاخه های مدیریت محسوب می شود که برای نخستین بار در دانشگاه تهران و در سال 1333 هجری شمسی به عنوان رشته دانشگاهی شناخته شد. پس از آن به تدریج شاهد گسترش این رشته در دانشگاه های مختلف همچون پیام نور، آزاد و روزانه بودیم.

دروس اختصاصی و اصلی در گرایش مدیریت بازرگانی

حقوق بازرگانی، مدیریت مالی، روانشناسی کار، بازرایابی و مدیریت بازار، توسعه اقتصادی در برنامه ریزی، مدیریت استراتژیک، سازمان های پولی و مالی بین الملی، بارایابی بین الملل، سیاست پولی و مالی، حقوق بازرگانی بی نالملل، سمینار در مسایل مالی، بهره­وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان، سیستم های خرید و انبارداری توزیع، تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم، حسابرسی، حسابداری صنعتی، تحقیقات بازاریابی

تحلیل ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی بدون کنکور آزاد مدیریت 98

راجع به مسئله ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد در مدیریت 98 باید گفت که ظرفیت پذیرش گرایش های این رشته تحصیلی در دانشگاه های مختلف ارائه دهنده بالا بوده و هر ساله شاهد جذب بین 30 تا 40 نفر در رشته مدیریت بازرگان، دولتی، صنعتی و غیره هستیم. مسلماً این موضوع از بازار کار فوق العاده خوب و مناسب رشته های مدیریتی و درآمد عالی آنها نشأت می گیرد. در مطلب پیش رو، مبحث ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد مدیریت 98 را مطرح کردیم. بعلاوه، مطالعه مقاله ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد نیز خالی از لطف نیست.
مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد مدیریت دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *