انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع





 


ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع

رشته مهندسی صنایع یکی از زیر شاخه های محبوب و مورد توجه در گروه مهندسی محسوب می شود. در حقیقت اصلی ترین کاربرد این علم برای ارائه راه کارهایی معقول و منطقی در صنایع مختلف عنوان شده است. فرد تحصیل کرده در زمینه مهندسی صنایع سعی دارد که با ترکیب درس های مرتبط با مهندسی و همچنین مدیریت بالاترین میزان بازدهی و بهره وری را در زمینه کاری خویش داشته باشد. قابل توجه شما دوستان که اولین دانشگاه پذیرنده دانشجو در رشته مهندسی صنایع جایی نیست به جز دانشگاه صنعتی شریف که آغاز فعالیت آن از سال 1347 هجری شمسی یعنی حدود 50 سال پیش بوده است و در ابتدای شروع کار فقط 39 دانشجو را در رشته مهندسی صنایع پذیرفته است. باید گفت که مهندسی صنایع نه فقط در دانشگاه سراسری بلکه در دانشگاه آزاد نیز اقدام به پذیرش تعداد بی شماری کرده است.

رشته مهندسی صنایع ارتباطی مستقیم با علم مدیریت داشته و فرد دانش آموخته در آن لزوماً باید از قدرت درک و تحلیل بسیار بالایی در این زمینه برخوردار باشد. از طرف دیگر، داشتن تسلط بالا به دروسی همچون فیزیک و ریاضی و بهره مندی از نوآوری و خلاقیت می توانند از ضروریات تحصیل و اشتغال در رشته مهندسی صنایع باشند.  در این مقاله، موضوع ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع را عنوان می کنیم. پس ما را همراهی کنید تا در زمینه ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع هیچ نکته نامفهومی برایتان وجود نداشته باشد.

شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی مهندسی صنایع

تحصیل در دوره کارشناسی مهندسی صنایع از طریق پذیرش بدون کنکور و بر طبق سوابق تحصیلی دانش آموز نیز امکان پذیر است. از شرایط لازم برای تحصیل در این رشته از دانشگاه آزاد اسلامی دارا بودن مدارک معتبر دیپلم و همچنین پیش دانشگاهی بوده که انتخاب رشته و ثبت نام داوطلبان در کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع در صورت نداشتن این دو مدرک، باطل اعلام خواهد شد.

ظرفیت دانشگاه های پذیرنده آزاد مهندسی صنایع

راجع به ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع باید گفت که این رشته در دانشگاه های آزاد ایران ظرفیتی بالا داشته در هر دوره حدود 50 الی 60 نفر جذب این رشته شده و تحصیلات خود را در آن ادامه می دهند.

در این بخش از مقاله ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع اسامی بعضی از دانشگاه های آزاد پذیرنده این رشته را خدمت شما عزیزان عنوان می کنیم:

ردیف

دانشگاه های پذیرنده کارشناسی صنایع آزاد

1

استان اصفهان واحد دهاقان

2

استان ایلام واحد ایلام

3

استان تهران واحد پردیس

4

استان تهران واحد رباط کریم

5

استان اصفهان واحد کاشان

6

استان تهران واحد پردیس

7

استان اصفهان واحد لنجان

8

استان ایلام واحد دره شهر

9

استان اصفهان واحد لنجان

10

استان اصفهان واحد سمیرم

11

استان اردبیل واحد خلخال

 

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع 97 بزنید.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد صنایع با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *