انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی

ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی عمران






ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی عمران

رشته عمران رشته ای بسیار پرطرفدار است که ظرفیت پذیرش بالایی در دانشگاه های سراسر دنیا دارد. اگر شما هم در گروه افراد پرمشغله قرار داشته و از طرفی بسیار مایل به داشتن تحصیل دانشگاهی در رشته عمران هستید، انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند گزینه ای طلایی برای شما دوستان باشد. در میان مهارت های تعریف شده برای یک مهندس عمران می توان از روابط عمومی بالا و توانایی برقراری ارتباطی فوق العاده خوب با کارگران و مهندسان دیگر به عنوان همکاران یاد کرد. همچنین، یک مهندس عمران باید اطلاعات و آگاهی لازم را در زمینه علوم کامپیوتری داشته و بتواند به خوبی با نرم افزارهای کامپیوتری کار کند. باید بگوییم که رشته مهندسی عمران در دانشگاه علمی کاربردی چه در مقطع کاردانی و چه کاردانی به کارشناسی ارائه گردیده است. در این مقاله، بحث جذاب و کاربردی ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی عمران را پیش می کشیم. پس با ما همراه باشید تا تمامی اطلاعات مفید و کاربردی را در زمینه ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی عمران کسب نمایید.

پذیرش کاردانی علمی کاربردی عمران

اگر تصمیم به ثبت نام کاردانی علمی کاربردی عمران را دارید، باید توجه داشته باشید که دوره اول ثبت نام در این دوره به اتمام رسیده و باید در دهه آخر مرداد جهت ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی عمران اقدام می کردید. اما خوشبختانه، مرحله دوم ثبت نام هنوز آغاز نشده و باید در ماه آذر و یا دی 97 فرآیند ثبت نام را انجام دهید. البته موردی که باید متذکر شویم این است که با انجام ثبت نام در این دوره، رفتن شما به دانشگاه از ماه بهمن میسر است.
تمامی شما داوطلبان عزیز باید این نکته را همواره به یاد داشته باشید که امر ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی عمران فقط بر اساس سوابق تحصیلیتان در زمان سوم متوسطه صورت گرفته و این مورد از مهم ترین معیارهای ثبت نام در این دوره محسوب می شود. به عبارت دیگر، درصد قبولی اشخاص با داشتن معدل بالا در کاردانی علمی کاربردی عمران ، از سایر افراد بالاتر بوده و همین موضوع دانش آموزان قوی و درس خوان را در صدر قرار می دهد. اگر نگاهی به منوی سمت راست سایت سنجش (به نشانی Sanjesh.org) بیندازید، بخش مرتبط با دانشگاه علمی کاربردی را مشاهده می کنید. به خاطر داشته باشید که در ابتدای انجام علمیات ثبت نام، تهیه کارت اعتباری الزامی بوده و همین امر ثبت نام را برایتان مقدور می سازد. شایان ذکر است که حد مجاز تعداد رشته های انتخابی در کاردانی علمی کاربردی عمران 20 کد رشته محل است. یادتان نرود که از مهم ترین و بنیادی ترین ملاک های پذیرش دانشجو در کاردانی علمی کاربردی حقوق – سوابق تحصیلی افراد است.

شرایط پذیرش کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی عمران

اگر شما عزیزان یکی از گواهی نامه هایی همچون دیپلم گرایش های نظری، دیپلم چهار یا شش ساله دوره نظام قدیم در کلیه رشته های نظری و فنی حرفه ای و دیپلم نظری و یا کار و دانش را دارا می باشید، لحظه ای در ثبت نام کاردانی علمی کاربردی عمران درنگ نکنید. 

ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی

لازم به ذکر است که رشته مهندسی عمران در دوره کاردانی و در دانشگاه جامع علمی کاربردی در میان رشته های گروه صنعت جای گرفته و شامل گرایش های مختلفی می شود. در اینجا لیست این 12 رشته را خدمتتان عنوان می کنیم.

عمران – امور پیمان هاعمران – راهداری
عمران -بتنعمران – سازه های پیش ساخته
عمران – نقشه برداری مسیرعمران – شبکه و تصفیه خانه آب
عمران – سازه های متروعمران – شبکه و تصفیه خانه فاضلاب
عمران – سازه های آبیعمران – نگهداری و مرمت ساختمان
عمران – ترافیک شهریعمران – نگهداری و مرمت ساختمان

 
راجع به ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی عمران باید به این نکته مهم اشاره کرد که به عنوان نمونه کمترین ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی و در گرایش امور پیمان های این رشته 25 نفر بوده که متعلق به مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری صایین قلعه است. اما باید بگوییم که بیشترین این تعداد مربوط به مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت ایران فریمکو و مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری کرج بوده که با 75 نفر پذیرش در خدمت داوطلبان گرامی است. مثال دیگر در این مورد مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان همدان بوده که 50 نفر را از بین شرکت کنندگان گزینش می کند. اما مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری کرج و مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت مهندسین هوشمند سازه اروین آرا، بالغ بر 75 نفر را می پذیرد. در انتهای این مقاله، ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی عمران در چند رشته از این رشته را خدمتتان بیان می داریم:

      رشته تحصیلی                                        اسم واحد دانشگاهی   ظرفیت
کاردانی فنی عمران – امور پیمان هامرکز آموزش علمی کاربردی سازمان همیار شهرداری های استان اردبیل60 نفر
مرکز آموزش علمی کاربردی تربیت حیدریه 140 نفر
مرکز آموزش علمی کاربردی دره شهر 150 نفر
مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت ارمان سوله اردبیل60 نفر
مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری بیرجند75 نفر
مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین60 نفر

 

      رشته تحصیلی                                    اسم واحد دانشگاهی   ظرفیت
کاردانی فنی عمران – حمل و نقل شهریمرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری کرج75 نفر
مرکز آموزش علمی کاربردی قزوین75 نفر
مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری ارومیه70 نفر
مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اردبیل70 نفر

 
در نهایت پیشنهاد می کنیم پس از بررسی ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی عمران ، نگاهی نیز به مطلب لیست رشته های کاردانی علمی کاربردی عمران بیندازید.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش کاردانی دانشگاه علمی کاربردی ددر رشته عمران دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *