انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد

ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر






ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر

معمولاً رشته هایی در بین جوانان و دانش آموزان برجسته و چشمگیر است که آینده ی شغلی آن تضمین شده باشد و در طراز اول رشته های مشهود و ممتاز رشته کامپیوتر قرار دارد، علاوه بر این که فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر در مقاطع مختلف در پیدا کردن شغل مورد علاقه خود ( با توجه به توانایی های کسب شده) دچار مشکل و سردرگمی نمی شوند، به عنوان یک رشته جذاب شناخته می شود، با توجه به افزایش نیازهای جامعه و افراد به ابزار و برنامه های کامپیوتری و تکنولوژی های پیشرفته این رشته برجسته تر از قبل شده است و دانشگاه های مختلف سراسری و آزاد این رشته را ارائه می کنند. بسیاری از دانشجویان در رقابت های آزمون ورود به دانشگاه این رشته را در اولویت انتخاب های خود قرار می دهند و همین امر پذیرش را سخت تر می کند، اما قبول نشدن در کنکور به معنای تحصیل نکردن در رشته ی مد نظرتان نیست، بدون کنکور هم می شود وارد دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه آزاد شد.

یکی از مقاطعی که دانشجویان کاردانی باید آن را بگذرانند کارشناسی ناپیوسته و یا کاردانی به کارشناسی است. در این مقاله قصد داریم با اعلام و توضیح ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر شما را یکی از معیارهای انتخاب رشته یعنی اطلاع از ظرفیت ها آشنا کنیم، همراه ما باشید تا جزئیات کامل ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر را ببینید.

نحوه پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر

ورود به دانشگاه در صورتی انجام می شود ه داوطلب هم شرایط لازم و هم معیار پذیرش را داشته باشد، گرچه داوطلبان بدون کنکور هم وارد دانشگاه می شوند و ورود به دانشگاه دیگر مانند سابق دشوار نیست اما به هر حال معیار پذیرشی برای آن وجود دارد.

معیار پذیرش برای داوطلبان کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر، سوابق تحصیلی( معدل کتبی کاردانی ) است، داوطلبان باید دقت خود را در وارد کردن اطلاعات و صحت آن به کارگیرند تا در صورت پذیرش قبولی آنان لغو نشود.

تجانس در رشته های انتخاب بررسی می شود به این صورت که رشته تحصیلی همگون و سازگار با کامپیوتر ظریب 100 و در صورت ناسازگار بودن حداقل ضریب یعنی 70 را کسب می کند.

ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد کامپیوتر

اطلاع از ظرفیت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد کامپیوتر یکی از معیارهای انتخاب دانشگاه و رشته است. داوطلبان باید با توجه به سابقه تحصیلی یعنی معدل خود دانشگاه ها را بر اساس ظرفیت و سطح علمی انتخاب کنند بنابراین اطلاع از ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر اهمیت زیادی برای داوطلبان دارد. اما همان طور که می دانید ظرفیت های دانشگاه آزاد همیشه به عنوان مجهول و پا در هوا برای داوطلبان بود. در سال جاری هم خبری از ظرفیت های مقاطع مختلف دانشگاه آزاد از جمله مقطع کارشناسی ناپیوسته نبود، اما با توجه به پذیرش های دانشگاه آزاد ظرفیت پذیرش واحدهای ارائه دهنده کم نیست بنابراین مضطرب و نگران نباشید، معمولاً ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد حدود سی الی شصیت ظرفیت و حتی بیشتر است. بنابراین در انتخاب رشته به سطح علمی دانشگاه توجه کنید و اولویت بندی گزینه های خود را سطح علمی و رشته مورد نظر قرار دهید.

دانشگاه های پذیرنده کاردانی به کارشناسی آزاد کامپیوتر

با توجه به این که رشته ی کامپیوتر رشته پرطرفداری است و تعداد انتخاب این رشته بالاس در اکثریت واحدهای دانشگاه آزاد این رشته ارائه می شود به عنوان مثال، دانشگاه های آزاد استان های آذربایجان شرقی و غربی، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، ایلام، بوشهر و… این رشته را ارائه کرده اند.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد کامپیوتر مقاله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کارشناسی بدون کنکور را مطالعه کنید.

همچنین اگر سؤالی پیرامون ظرفیت کاردانی به کارشناسی آزاد کامپیوتر دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *