انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد, کاردانی بدون کنکور, کاردانی بدون کنکور آزاد

ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد نقشه کشی 98





ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد نقشه کشی 98

رشته نقشه کشی معماری از جمله رشته های گروه فنی و حرفه ای بوده که بسیاری از دانش آموزان دارای مدرک فنی و حرفه ای از مدارس سراسر کشور امکان تحصیل در آن را دارند. باید بگوییم که هدف نهایی از ایجاد و تأسیس این رشته در دانشگاه ها، آشنایی کامل با اصول اولیه نقشه کشی و ترسیم فنی، برآورد و متره، ساختمان ها و ابنیه تاریخی، مصالح و مواد ساختمانی، ماکت سازی و حجم و هنرهای تجسمی است. البته جدای از مطالعه دروس دانشگاهی، هر کدام از افراد باید با داشتن سفرهایی به شهرهای مختلفی از جمله اصفهان، فارس و یزد با سبک های متداول معماری دنیا و ایران آشنایی لازم را پیدا کنند. در حقیقت، دانش آموختگان این رشته باید مهارت لازم به عنوان دستیار مهندسان معمار را کسب نمایند. در این مقاله، مبحث ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد نقشه کشی 98 به چالش کشیده می شود. علاوه بر موضوع ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد نقشه کشی 98، میزان توانایی ضروری برای  فعالیت در حیطه رشته مهندسی معماری و همینطور لیست دروس مقطع کاردانی این رشته نیز آورده می شوند. البته لازم به ذکر است که رشته نقشه کشی در دانشگاه در مقطع کاردانی پیوسته تحت عنوان نقشه کشی صنعتی و در دوره کاردانی ناپیوسته در دو گرایش نقشه کشی معمار – معماری و نقشه کشی عمومی و نقشی کشی و طراحی صنعتی شناخته می شود.

میزان توانایی های ضروری جهت کار در رشته نقشه کشی معماری پس از فراغت از تحصیل

تمامی افراد دارای مدرک کاردانی در رشته نقشه کشی باید توانایی فعالیت در کارگاه های مخصوص ساختمانی و دفترهای معماری و فنی را داشته و برای ارائه کار طراح به وی کمک نمایند. علاوه بر این ها، داشتن مهارت کافی در زمینه مدیریت و اداره کارگاه های ساختمانی نیز از دیگر توانایی لازم برای اشتغال به کار در این رشته به شمار می روند.

لیست تمامی درس های تدریس شده در دوره کاردانی رشته نقشه کشی

به جهت بالا بردن اطلاعات شما عزیزان در مورد رشته نقشه کشی دانشگاه آزاد ذکر لیست تمامی درس های تدریس شده در دوره کاردانی رشته نقشه کشی در مطلب ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد نقشه کشی 98 می تواند بسیار مفید فایده باشد.
                   درس های اختیاری رشته در نقشه کشی
1آشنایی با مقررات ملی ساختمان
2تزئینات وابسته معماری ایران
3تعمیر و نگهداری ساختمان
4سمینارهای آزاد
5طراحی معماری داخلی
6عکاسی و ماکت سازی
7کارآفرینی و پروژه

 

            درس های تخصصی و اصلی در رشته نقشه کشی
1درک و بیان معماری 2
2اصول سرپرستی
3ایستایی 1
4ایستایی2
5آشنایی با معماری جهان
6آشنایی با معماری اسلامی 1
7پرسپکتیو
8تمرین های معماری 1
9تمرین های معماری 2
10تنظیم شرایط محیطی 1
11روستا
12زبان فنی
13طراحی فنی ساختمان
14طراحی معماری 1
15عناصر و جزئیات ساختمانی 1
16کارآموزی
17کاربرد نرم افزارهای رایانه ای در معماری
18متره و بر آورد
19نقشه برداری

 

                         درس های پایه در رشته نقشه کشی
1ریاضی عمومی 1
2ترسیم فنی
3درک و بیان معماری
4فیزیک مکانیک
5هندسه ترسیمی

 

تحلیل ظرفیت پذیرش رشته نقشه کشی در مقطع کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد 98

راجع به ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد نقشه کشی 98 باید بدانید که ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته بسیار بالا بوده و حتی این تعداد از دانشگاه سراسری نیز بیشتر است. به عنوان مثال اگر ظرفیت پذیرش در دانشگاه سراسری به طور میانگین برابر با 50 نفر باشد، دانشگاه آزاد در دوره بدون کنکور تعداد بسیار بیشتری از داوطلبان را پذیرش می کند. در این مطلب، به مبحث ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد نقشه کشی 98 پرداخته شد. پیشنهاد می کنیم که مقاله مربوط به کاردانی بدون کنکور آزاد 98 را نیز نگاهی بیندازید. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته بدون کنکور آزاد  و یا ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی بدون کنکور رشته نقشه کشی دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *