کاردانی بدون کنکور آزاد

ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد حقوق





 


ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد حقوق

رشته حقوق از جمله جامع ترین رشته های قرار گرفته در گروه انسانی به شمار رفته و حوزه های مرتبط با آن ارتباطی ناگسستنی و مستقیم با روابط روزمره انسان ها و زندگی افراد دارد. رشته حقوق دو بخش حقوق بین الملل و حقوق خصوصی را شامل می شود که رشته حقوق خصوصی روابط بین افراد جامعه را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد و از جمله این روابط می توان به روابط تجاری اشاره کرد که موجب شکل گیری علم حقوق تجارت شده اشت. اما در مورد حقوق روابط بین الملل، باید بگوییم که خود به دو بخش حقوق خصوصی و حقوق روابط بین الملل تقسیم می شود.

 در رشته حقوق باید توانایی همچون داشتن ذهنی بسیار خلاق، بهره مندی از توانایی خوب صحبت کردن را در وجود خود داشته باشید. در این میان، داشتن اطلاعاتی در زمینه علومی همچون حقوق، روانشناسی و فلسفه نیز می تواند از ضروریات تحصیل در رشته محبوب حقوق باشد. همچنین تسلط کافی در رشته های ادبیات فارسی و ریاضی نیز از دیگر توانمندی های لازم برای رشته حقوق محسوب می شوند.

شرایط پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد حقوق

از جمله شرایط پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد حقوق می توان به دارا بودن گواهینامه پیش دانشگاهی و دیپلم جهت داوطلبان فارغ التحصیل در رشته های کار و دانش و فنی حرفه ای برای ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد حقوق اشاره کرد. علاوه بر این، پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد بر طبق سوابق تحصیلی افراد بوده و به همین دلیل درست وارد کردن معدل کتبی دوران سوم متوسطه در فرم اینترنتی ثبت نام، ضرورتی اساسی دارد.

ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد حقوق

همان گونه که اطلاع دارید، ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی مختلف در دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور این دانشگاه قید نشده است. در نتیجه، ارائه آمار دقیقی از ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد حقوق دور از ذهن است ولی به طور تقریبی می توان ظرفیتی برابر با 80 نفر را در مقطع کاردانی بدون کنکور حقوق در نظر گرفت. در این قسمت لیست دانشگاه های آزاد پذیرنده رشته حقوق در مقطع کاردانی را خدمت شما دوستان گرامی ذکر می کنیم. البته ارائه این توضیح لازم است که رشته حقوق در مقطع کاردانی بدون کنکور آزاد با نام دیگری یعنی حقوق قضایی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته ذکر شده است.

ردیف

دانشگاه های پذیرنده کاردانی بدون آزمون رشته حقوق آزاد

1

استان  زنجان واحد خدابنده

2

استان  کرمانشاه واحد رودسر

3

استان  گلستان واحد کردکوی

4

استان  کردستان واحد خرم آباد

 

همان طور که ملاحظه می فرمایید رشته حقوق آن هم در مقطع کاردانی دانشگاه آزاد، تنها در چهار دانشگاه پذیرش دارد. در نتیجه، در زمان انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد باید دقت عمل بیشتری را به خرج دهید تا شانس قبولی خود را در یکی از دانشگاه های پذیرنده به میزان زیادی بالا ببرید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد حقوق پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله کاردانی بدون کنکور آزاد 97 بزنید.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد حقوق با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *