آیدانیتو > ظرفیت پذیرش دکتری سراسری حسابداری 98
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری حسابداری

ظرفیت پذیرش دکتری سراسری حسابداری 98

ظرفیت پذیرش دکتری سراسری حسابداری 98

ظرفیت پذیرش دکتری سراسری حسابداری 98

در این بخش تصمیم گرفتیم ظرفیت پذیرش دکتری سراسری حسابداری سال 98 را برای علاقه مندان به این رشته قرار دهیم. ابتدا به شرح توضیحاتی درباره رشته حسابداری می پردازیم. حسابداری یک شغل خدماتی است که وظیفه ی فراهم کردن اطلاعاتی را که  دارای ماهیت مالی می باشند را دارد. اطلاعاتی که توسط حسابدار بررسی و فراهم می شوند، باید در هنگام تصمیات اقتصادی مؤثر و سودمند باشند. تعلیم و تربیت افرادی که در تهیه گزارشات، سند ها، جمع آوری اطلاعات و … دارای تخصص هستند از اهداف رشته حسابداری می باشد. حسابداری دارای گرایش های متفاوت و گسترده ای است. رشته ی حسابداری دارای فرصت های شغلی فراوانی است. بنابراین آمار فارغ التحصیلان بیکار رشته حسابداری نسبت به فارغ التحصیلان رشته های دیگر کمتر می باشد. دانش آموختگان رشته حسابداری می توانند در زمینه های مختلف از قبیل حسابداری مالیاتی، حسابداری بیمه، حسابداری مالی و … مشغول کار شوند. دانشجویان رشته حسابداری باید به ریاضی و آمار مسلط باشند و حسابداران برای تهیه گزارش های خود باید در زبان فارسی و ادبیات فارسی دارای تسلط کافی باشند. امروزه برای مدیریت و بررسی هزینه های موجود و هزینه های موردنیاز و منابع مالی موردنیاز در هر شرکت، نهاد یا سازمان وجود یک بخش حسابداری و حداقل یک حسابدار ضروری است. دانشجویانی که وارد رشته حسابداری می شوند باید در هنگام انجام کارها و تهیه گزارش های موردنیاز دقیق و منظم باشند. فارغ التحصیلان رشته حسابداری باید توانایی تحمل چند ساعت کاری پشت میز و صندلی را داشته باشند. ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با ظرفیت پذیرش دکتری سراسری حسابداری 98 بدست آورید. در ابتدا بهتری است توضیحاتی را در رابطه با گرایش های دکتری در رشته حسابداری خدمتتان ارائه دهیم. 
 

آشنایی با گرایش های دکتری رشته حسابداری سراسری

 

حسابداران همیشه با اعداد و ارقام سر و کار دارند. بنابراین باید بتوانند اطلاعات موردنیاز را همیشه جمع آوری کنند و به طور منظم آماده داشته باشند. تا هر زمان که به صورت های مالی نیاز شد سریع صورت های مالی تهیه شده را بررسی کنند و با توجه به صورت های مالی موجود گزارش های خود را تهیه کنند و تحویل مدیر دهند.
اگر حسابدار دقت لازم را نداشته باشد ممکن است با یک حساب اشتباه آسیب های جبران ناپذیری را به سازمان یا شرکت برساند. حسابداری مالی، حسابداری دولتی، حسابداری صنعتی و … از گرایش های حسابداری می باشند. در رشته حسابداری صنعتی هزینه های استفاده شده در تولید محصولات بررسی می شود. هدف اصلی در حسابداری صنعتی مشخص کردن هزینه های صرف شده برای یک قسمت در شرکت یا کارخانه می باشد.  فارغ التحصیلان رشته حسابداری صنعتی در شرکت های تولید و کارخانه های صنعتی می توانند مشغول کار شوند. تهیه صورت حساب های مالی اساسی در حسابداری مالی  هدف اصلی می باشد. در حسابداری مالی حفظ حساب ها و دفاتر مالی به صورت منظم خیلی مهم می باشد برای این که باتوجه به آن ها مقدار سود شرکت یا واحد مشخص  می شود.
از حسابداری مالی برای تعیین مالیات ها استفاده می شود بنابراین دولت و سازمان های دولتی یکی از نیازمندان اصلی به حسابداران مالی می باشند. فارغ التحصیلان رشته حسابداری مالی می توانند در مؤسسه های تجاری مشغول کار شوند. از دیگر گرایش های حسابداری حسابداری دولتی می باشد که دانش آموختگان حسابداری دولتی می توانند به عنوان حسابدار در سازمان ها یا ارگان های دولتی مشغول به کار شوند. در این بخش ظرفیت پذیرش دکتری حسابداری در سال 98 را قرار داده ایم.
 

ظرفیت پذیرش دکتری رشته حسابداری

در این بخش از مقاله پیش رو به ذکر ظرفیت پذیرش دکتری حسابداری برای شما عزیزان می پردازیم. در ابتدا جهت آشنایی بیشتر شما ظرفیت پذیرش این رشته در سال های قبل و سپس در سال 98 را خدمتتان عنوان می کنیم. برای اطلاع از ظرفیت پذیرش رشته حسابداری در دروه دکتری برای سال 99 باید تا زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری صبر کنید. 

دوره تحصیلیکد رشته محلنام دانشگاه محل تحصیلرشتهظرفیتتوضیحات
پردیس خودگردان2262دانشگاه شیرازحسابداری3محل تحصیل پردیس خودگردان دانشگاه
پردیس خودگردان2263دانشگاه علامه طباطبایی- تهرانحسابداری1محل تحصیل پردیس خودگردان دانشگاه

 

ظرفیت پذیرش دکتری حسابداری98

نام دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه شهید باهنر- کرمان

2

دانشگاه مازندران- بابلسر

5

دانشگاه شهید بهشتی- تهران

4

دانشگاه فردوسی مشهد

7

دانشگاه الزهرا (س)- تهران (ویژه خواهران)

3

شرایط پذیرش حسابداری سراسری

همانند سایر رشته ها و دانشگاه پذیرش در رشته حسابداری آزاد در گرو داشتن شرایطی عمومی و اختصاصی است. برای اطلاع از این شرایط و ضوابط شرکت در کنکور دکتری دانشگاه سراسری جهت تحصیل در رشته حسابداری با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

در این مقاله به بررسی موضوع ظرفیت پذیرش دکتری سراسری حسابداری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارنامه و رتبه قبولی دکتری حسابداری 98 بزنید. 
اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش دکتری سراسری حسابداری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *