آیدانیتو > ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98
انتخاب رشته دکتری, دکتری تاریخ ایران بعد از اسلام

ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98






ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98

رشته تاریخ در مقطع دکتری دارای سه گرایش است که گرایش ایران بعد از اسلام از جمله آنهاست. معمولاً در زمان انتخاب رشته دکتری رشته تاریخ گرایش ایران، دوره سلامی یکی از سؤالاتی که برای داوطلبان پیش می آید، این است که ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری چگونه است؟ چه تعداد داوطلب پذیرش می شوند؟ و دانشگاه های پذیرنده کدام هاست؟ ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ ایران دوره اسلامی سراسری شامل دوره های روزانه، شبانه یا نوبت دوم، پیام نور و غیرانتفاعی است که در گرایش های جزئی تر مانند تاریخ انقلاب اسلامی، تاریخ علم دوره اسلامی و ایران شناسی جذب دانشجو دارند. معمولاً ظرفیت های ورودی در زمان انتخاب رشته مورد توجه متقاضیان قرار می گیرد. چرا که اطلاع از آنها در ترتیب اولویت بندی کد رشته محل ها و ایجاد تناسب بین تراز قبولی نوع دانشگاهی که داوطلب در فرم انتخاب رشته وارد می کند، اهمیت دارد. ظرفیت پذیرش تاریخ ایران دوره اسلامی در دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری برای هر یک از رشته های آزمونی مشخص شده است که جدول آن نوع دوره، کد رشته محل، نام دانشگاه، نام رشته تحصیلی، نام گرایش و در نهایت ظرفیت های پذیرش در نیمسال اول و دوم درج گردیده است.

دانشگاه های پذیرنده دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری 98

در دوره روزانه در مقطع دکتری رشته تاریخ ایران دوره اسلامی دانشگاه تهران در نوبت اول 2 نفر، دانشگاه شهید بهشتی در نوبت اول 3 نفر، دانشگاه الزهرا در نوبت دوم 3 نفر، دانشگاه تبریز در نوبت اول 4 نفر، دانشگاه شیراز در نوبت اول 4 نفر، دانشگاه اصفهان در گرایش انقلاب اسلامی که زیر مجموعه گرایش ایران بعد از اسلام است در نوبت اول 3 نفر، دانشگاه ابوعلی سینا در همدان در نوبت اول 4 نفر، دانشگاه فردوسی مشهد در نوبت اول 3 نفر، دانشگاه لرستان در نوبت اول 6 نفر، دانشگاه بین المللی امام خمینی در قزوین، 3 نفر، پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی در نوبت اول 7 نفر، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در نوبت اول 30 نفر، دانشگاه خلیج فارس واقع در شهر بوشهر در نوبت اول 3 نفر، دانشگاه شهید چمران واقع در شهر اهواز در نوبت اول 4 نفر و دانشگاه تربیت مدرس در نوبت اول 3 نفر پذیرش دانشجوی دکتری دارند. این دانشگاه ها از برترین دانشگاه های ایران به ویژه در رشته تاریخ و تمامی گرایش های آن هستند و دارای سابقه علمی و آموزشی طولانی و اساتید به نام می باشند. دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران در حوزه تاریخ ایران دوره اسلامی ، دهه هاست که دانشجویان ممتاز تربیت می کنند و اکثر این فارغ التحصیلان به عنوان محققان و اساتید بعدی دانشگاهها مشغول به کار می شوند. ظرفیت های ورودی اکثر این مراکز آموزشی 3 نفر است که این نشان از معیارهای خاص هرکدام از آنها در جذب دانشجوی دکتری رشته تاریخ ایران اسلامی است و قطعاً در پذیرش دانشجو به میزان فعالیت های پژوهشی و علمی و تألیف و ترجمه و پشتکار توجه شایانی می کنند.
در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری بزنید.
اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *