آیدانیتو > ظرفیت پذیرش دامپزشکی بدون کنکور
بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور آزاد, کارشناسی بدون کنکور سراسری

ظرفیت پذیرش دامپزشکی بدون کنکور






ظرفیت پذیرش دامپزشکی بدون کنکور 97

رشته معروف دامپزشکی از جمله رشته های مورد علاقه بسیاری از داوطلبان شرکت کننده در گروه آزمایشی تجربی است. رشته ای که از شروط اصلی ورود و داشتن تحصیلات دانشگاهی در آن داشتن علاقه زیاد به حیوانات و مراقبت از آن هاست. از دوران انسان های نخستین و با بالا رفتن اهمیت اهلی کردن حیوانات وحشی علم دامپزشکی نیز بیشتر در میان مردم شناخته شد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که افراد دامپزشک از دوران گذشته در میان مردم قابل احترام بوده و در لوح حمورابی به این موضوع اشاره شده است. در مورد کشورمان ایران نیز باید بگوییم که دامپزشکی نوین از سال 1290 هجری شمسی وارد ایران شد. در آن زمان دولت تصمیم به بنیان گذاری تشکیلات ژاندرمری جدیدی در کشور را گرفت. در نتیجه، تعدادی کارشناس امور نظای اهل سوئد جهت راه اندازی ژاندارمری به استخدام دولت در آمدند. دو نفر دامپزشک نیز در جمع این کارشناسان نظامی حضور داشتند که این دو نفر اولین مدرسه دامپزشکی را در ایران تأسیس کردند. هدف از راه اندازی این مدرسه، دادن آموزش های لازم به افراد جهت به کار گیری در نیروی ارتش بود. سرانجام در سال 1311 نخستین دانشکده داپزشکی در ایران پایه گذاری شد. البته در ابتدا به صورت مدرسه بوده و بعد نام دانشکده را بر آن نهادند. از جمله مهارت های مورد نیاز برای احراز شغل دامپزشکی می توان به مواردی همچون توانایی کار کردن بدون وقفه و برای ساعت های زیاد، اطلاعات بالا راجع به انواع حیوانات و داشتن صبر و تحمل بالا در کار اشاره کرد.موضوع این مقاله، تحلیل ظرفیت پذیرش دامپزشکی بدون کنکور 97 بوده که خود را موظف به بیان نکات لازم در این زمینه می دانیم. پس با ما همراه باشید تا به اطلاعاتی ضروری در ارتباط با ظرفیت پذیرش دامپزشکی بدون کنکور دامپزشکی 97 دست پیدا کنید. 

نحوه پذیرش دامپزشکی بدون کنکور
 
بدون کنکور باید عرض کنیم که رشته دامپزشکی در دوره بدون کنکور تنها در مقطع کاردانی در ایران پذیرش دارد. یعنی پذیرش در این مقطع از رشته دامپزشکی براساس سوابق تحصیلی فرد صورت می گیرد. باید این موضوع را یادآور شویم که ثبت نام و انتخاب رشته بدون کاردانی دامپزشکی در مرداد ماه هر سال همزمان با انتشار دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود. در این زمان، هر یک از داوطلبان می توانند 20 رشته تحصیلی را مطابق علاقه و معدل دوران سوم متوسطه خود برگزیده و این دو مورد را در الویت بندی خود در انتخاب ها مدنظر قرار می دهند. اما در مقطع دکتری قضیه متفاوت است. در ادامه و در بخش بعد این موضوع را بیشتر برایتان تشریح می کنیم.

 شرایط پذیرش بدون کنکور دامپزشکی

در اینجا، باید این موضوع را مطرح می کنیم تا همین امسال شرایط پذیرش دامپزشکی بدون کنکور در مقطع دکتری به این صورت بود که افراد باید از چند شرط برخوردار بوده و در غیر اینصورت امکان تحصیل بدون آزمون در این مقطع از رشته دامپزشکی برایشان وجود نداشت. در ذیل این 4 شرط را عنوان می کنیم.

. داشتن معدلی بالاتر از 16 در مورد مدرک دیپلم و معدلی بالاتر از 17 در گواهی نامه پیش دانشگاهی

. فرد باید فارغ التحصیل یکی از رشته های ریاضی و یا تجربی باشد.

و در انتها باید به دو مورد دیگر یعنی گذراندن 72 واحد درسی از این رشته در خارج از کشور در یکی از دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت و همینطور داشتن معدلی بالاتر از 15 برای 72 واحد درسی پاس شده اشاره کرد. در صورت برخورداری از تمامی شرایط ذکر شده هر فرد پس از پردیس خودگردان دارنده رشته دامپزشکی ارسال می کرد و دانشگاه پس از بررسی شرایط فرد داوطلب و واحدهای پاس شده و اعتبار دانشگاه مخالفت یا مؤافقت خود را اعلام می کردند. اما از سال 2019 میلادی به بعد همه چیز به طور کامل تغییر پیدا می کند که در زیر به شرح آن ها می پردازیم. اما در مورد شرایط پذیرش بدون کنکور مقطع کاردانی این رشته باید بگوییم که داشتن مدرک پیش دانشگاهی و همچنین دیپلم نظام جدید متوسطه از جمله اساسی ترین شروط پذیرش بدون کنکئر دامپزشکی در کشور به حساب می آید. 

شرایط جدید انتقالی دانشجویان دامپزشکی خارج از کشور

راجع به شرایط جدید انتقالی دانشجویان رشته دامپزشکی به خارج از کشور باید گفت که هر یک از دانشجویان لزوماٌ موظف به اقامت در خارج از ایران تا زمان فراغت از تحصیل در مقطع دکتری رشته دامپزشکی بوده و اجازه ورود به کشور را به هیچ وجه ندارند. فقط به دو شرط امکان بازگشت به ایران برای این گونه اشخاص فراهم می شود که یکی از آن ها تحصیل در دانشگاهی با رتبه علمی بالا در خارج از کشور و دارا بودن شرایط در نظر گرفته شده به وسیله مسئولین انجام این کار امکان پذیر می شود.

 ظرفیت دانشگاه های پذیرنده دامپزشکی بدون کنکور 97

در مورد موضوع ظرفیت پذیرش دامپزشکی بدون کنکور 97 و در مقطع کاردانی دانشگاه آزاد باید بگوییم که به دلیل عدم ثبت ظرفیت پذیرش دامپزشکی بدون کنکور 97 در دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد نمی توان آمار دقیقی از شمار افراد مورد پذیرش ارائه داد. اما دانشگاه آزاد اسلامی تعدادی پایین تر از 70 نفر را در مقطع کاردانی رشته دامپزشکی پذیرش می کند. در مطلب پیش رو، به ذکر توضیحات لازم در مورد ظرفیت پذیرش دامپزشکی بدون کنکور 97 برای شما داوطلبان خواستار ادامه تحصیل در رشته دامپزشکی پرداختیم. علاوه بر این، در صورت تمایل می توانید مقاله لیست دانشگاه های بدون کنکور دامپزشکی 97  را نیز مطالعه نمایید. 

اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش بدون آزمون دامپزشکی 97 دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


1 دیدگاه در “ظرفیت پذیرش دامپزشکی بدون کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *