آیدانیتو > ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 99
انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد, انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری, بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور آزاد, کارشناسی بدون کنکور سراسری

ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 99

ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 98



ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 99

رشته مامایی یکی از رشته های پرطرفدار گروه پیراپزشکی است. بسیاری از علاقه مندان به این رشته مایل به تحصیل بدون شرکت در کنکور در رشته مامایی هستند. در این مقاله با موضوع ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 99 در خدمت شما هستیم.

تعریفی مختصر درباره رشته مامایی

رشته مامایی از رشته های گروه پیراپزشکی است و زیر نظر وزارت بهداشت است. کارشناسان رشته مامایی به سلامت مادران از بارداری تا زایمان و سلامت جنین و نوزاد می پردازند. کارشناسان مامایی امروز نقش قابل توجه در جامعه در زمینه آموزش، مشاوره، مراقبت و درمان مادران و کودکان دارند.

کارشناسی مامایی بدون کنکور

این سؤال برای بسیاری از داوطلبینی که مایل به تحصیل در رشته مامایی هستند پیش می آید که آیا امکان تحصیل رشته مامایی بدون کنکور وجود دارد؟ در جواب باید بگوییم بله. امکان تحصیل مامایی بدون کنکور وجود دارد. اما نحوه پذیرش در دوره کاردانی و کارشناسی متفاوت است. در دوره کاردانی، پذیرش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی برای رشته مامایی وجود دارد. اما امکان تحصیل در رشته کارشناسی مامایی بدون کنکور وجود ندارد و تنها راه آن تحصیل در کشوری دیگر است که برای اطلاع از آن می توانید مقاله پیراپزشکی بدون کنکور را مطالعه کنید. در صورتی که به تحصیل کارشناسی مامایی در خارج از ایران بپردازید، می توانید طی شرایطی به ایران انتقالی بگیرید.

شرایط گرفتن انتقالی به ایران

در ابتدا شما باید در انتخاب دانشگاه در کشور موردنظرتان توجه و دقت کافی را داشته باشید. زیرا دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید باید مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران باشد. برای اینکه خیالتان راحت باشد، بهتر است قبل از خروج از کشور تأییدیه های لازم را از وزارت بهداشت دریافت کنید. علاوه بر داشتن تأییدیه، شما باید 72 واحد مطابق چارت درسی کارشناسی مامایی ایران را در دانشگاه مقصد بگذرانید. همچنین شما باید معدل کل بالای 15 با درجه A و B را کسب کرده باشید. در صورت دارا بودن این شرایط شما می توانید جهت انتقال به ایران و اتمام تحصیل خود در ایران اقدام کنید.

ظرفیت پذیرش دانشگاه ها

حال در اینجا می خواهیم ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 99 بعد از گرفتن انتقالی به ایران و نحوه گرفتن انتقالی را شرح دهیم. توجه کننید که شما تنها می تانید به دانشگاه های پردیس منتقل شوید و تحصیل شما تنها در دوره های پردیس امکان پذیر است. ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 99، برای گرفتن انتقالی به پردیس های خودگردان به طور دقیق مشخص نیست. بیشترکسانی که شرایط مربوط و لازم را دارا هستند، مورد پذیرش قرار می گیرند. افرادی که درخواست انتقالی داشته اند، تنها می توانند به پردیس های خودگردان زیر منتقل شوند: 1- پردیس خودگردان علوم پزشکی تهران 2- پردیس خودگردان علوم پزشکی تبریز 3- پردیس خودگردان علوم پزشکی مشهد 4- پردیس خودگردان علوم پزشکی شیراز 5- پردیس خودگردان علوم پزشکی اصفهان بعد از ارسال درخواست وضعیت داوطلب مورد بررسی قرار می گیرد. این بررسی و اعلام نهایی حدود دو ماه زمان می برد. پذیرش در دانشگاه های فوق بر اساس معدل داوطلب و رتبه دانشگاه است. در صورت عدم وجود ظرفیت داوطلب به یکی از پردیس های علوم پزشکی کشور که زیر نظر 5 پردیس بالا است، منتقل می شود.

قانون جدید تحصیل انتقالی دانشجویان مامایی

همان طور که در بالا توضیح دادیم تا سال 97 هر فرد علاقمند به رشته مامایی می توانست به وسیله رفتن به خارج از کشور و سپس اقدام برای تحصیل در یکی از دانشگاه های پردیس خودگردان می توانست به تحصیل مامایی بدون آزمون بپردازد. ولی در حال حاضر با تغییرات عمده ای در این زمینه روبرو هستیم و دیگر خبری از گرفتن انتقالی به ایران به عنوان دانشجوی مامایی نیست. در واقع خلاصه مطلب این است که شما برای تحصیل بدون کنکور کارشناسی مامایی تنها باید برای رفتن به خارج از کشور و تحصیل در یکی از مراکز دانشگاهی کشورهای خارجی اقدام نمایید.

در این مقاله با موضوع ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 99 همراه شما داوطلبین گروه تجربی بودیم. شما میتوانید مقاله شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور 99 را نیز مطالعه کنید.
برای اطلاع از جزئیات بیشتر در رابطه با ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی مامایی 99 با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *