بدون کنکور, تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور سراسری, کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور سراسری

ظرفیت پذیرش بدون کنکور سراسری 98





ظرفیت پذیرش بدون کنکور سراسری 98

در سال های اخیر پذیرش در دانشگاه سراسری بدون کنکور نیز امکان پذیر است. بسیاری از افرادی که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده اند و مایل به گذراندن دوره آموزش عالی و تحصیل در دانشگاه هستند، شانس خود را برای پذیرش بدون کنکور سراسری در رشته موردنظرشان نیز امتحان می کنند. برای اینکه بتوانید انتخابی درست و پذیرش موفق داشته باشید، باید از ظرفیت پذیرش بدون کنکور سراسری 98 نیز مطلع باشید.

پذیرش به چه صورتی انجام می شود؟

پذیرش داوطلبین ورود به دانشگاه بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی آنها انجام می شود. به این صورت که ابتدا داوطلبین در سایت سازمان سنجش ثبت نام می کنند. این ثبت نام به نام صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در سایت مشخص شده است. بعد از ثبت نام اقدام به انتخاب رشته می کنند. سوابق تحصیلی داوطلبین شامل معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بررسی شد و داوطلب در یکی از انتخاب های خود قبول می شود.

چه مقاطع و دوره هایی پذیرش بدون کنکور دارند؟

دانشگاه های سراسری و دولتی در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو بدون کنکور می پذیرد. دوره هایی که اقدام به پذیرش بدون کنکور می کنند، شامل دوره های روزانه، شبانه یا نوبت دوم، مجازی، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان است. ظرفیت پذیرش بدون کنکور سراسری 98 برای دوره روزانه از سایر دوره ها کمتر است.

آیا پذیرش بدون کنکور سراسری تکمیل ظرفیت هم دارد؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم بله، پذیرش بدون کنکور سراسری دارای دو دوره پذیرش تکمیل ظرفیت نیز هست. ثبت نام اصلی این دوره برای نیمسال مهر است که در مردادماه صورت می گیرد. یک تکمیل ظرفیت در آبان ماه اعلام می شود که تنها برای دوره های پیام نور و غیر انتفاعی است و یک تکمیل ظرفیت برای سایر دوره ها است که در آذرماه اعلام می شود و پذیرفته شدگان در نیمسال دوم راهی دانشگاه می شوند. این دو تکمیل ظرفیت، ظرفیت پذیرش بدون کنکور سراسری 98 را بالا نمی برند. بلکه تنها برای تکمیل ظرفیت های خالی مانده است.

ظرفیت پذیرش بدون کنکور سراسری

همان طور که در بالا گفتیم، ظرفیت پذیرش بدون کنکور سراسری 98 برای دوره روزانه از سایر دوره ها محدودتر است. همچنین رشته های دوره روزانه نیز محدودتر از سایر دوره ها است. ظرفیت پذیرش بدون کنکور سراسری 98 بسته به دفترچه صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی 96 برای گروه های مختلف به شرح زیر است. برای دوره روزانه گروه ریاضی حدود 2500 نفر در تمامی رشته ها و دانشگاه های پذیرنده برای دوره روزانه گروه تجربی حدود 1.900 نفر در تمامی رشته ها و دانشگاه های پذیرنده برای دوره روزانه گروه انسانی حدود 130 نفر ظرفیت پذیرش بدون کنکور سراسری 98 است. برای دوره روزانه گروه زبان های خارجی حدوداً 100 نفر بدون کنکور پذیرفته می شوند. ظرفیت پذیرش بدون کنکور سراسری 98 برای دوره های نوبت دوم و مجازی بسیار بیشتر از دوره روزانه است. در این مقاله با موضوع ظرفیت پذیرش بدون کنکور سراسری 98 همراه شما بودیم. شما میتوانید مقاله لیست رشته های بدون کنکور سراسری 98 را بخوانید تا با رشته های بدون کنکور سراسری آشنا شوید. برای اطلاع از ظرفیت پذیرش بدون کنکور سراسری 98 و تکمیل ظرفیت بدون کنکور سراسری 98 و انتخاب رشته میتوانید از مشاوران آیدانیتو کمک و راهنمایی بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *