کنکور

شیمی کنکور را چگونه بخوانیم؟

شیمی کنکور

شیمی کنکور را چگونه بخوانیم؟

درس شیمی برای برخی از اشخاص درس شیرین و جذاب به شمار می رود که به آسانی از عهده آن بر می آیند و همواره در این دروس موفق هستند اما در مقابل اشخاصی دیده می شوند که درس شیمی نه تنها برایشان کسل کننده است بلکه یکی از معضلات جدی آن ها مخصوصاً در کنکور بدل شده است. به هر حال هر کاری راه و روش مخصوص به خودش را دارد و شاید اصلی ترین مشکل شما این باشد که نحوه مطالعه درس شیمی کنکور را به خوبی نمی دانید. اما با یک روش یادگیری اصولی شیمی کنکور مطالعه شیمی بسیار برایتان آسان خواهد و می توانید درصد بالایی را در شیمی کنکور به دست آورید. اول از همه باید عرض کنیم که شما تنها نیستند حتی زرنگ ترین و با کیفیت ترین دانش آموزان و فارغ التحصیلان به عنوان یک داوطلب کنکور با شیمی کنکور دچار مشکل هستند در نتیجه هرگز دلسرد و ناامید نشوید و به تلاش خود برای یادگیری هر چه بیشتر این درس جهت داشتن درصد بالایی از شیمی در کنکور سراسری به کار گیرید. مهم ترین نکته در یادگیری شیمی کنکور این است که همواره نگاهی خلاقانه نسبت به این درس داشته باشید. به این معنا که شاید یادگیری و فهم شیوه رسم ساختار لوویس در کتاب درسی شیمی نتوانید به سؤالات ساختار لوویس در کنکور سراسری پاسخ بدهید و علاوه بر آن روش باید با اطلاع از نکات اصولی و ریز علمی سعی در حل سؤالات ساختار لوویس داشته باشید. مثال  دیگر این که در صورتی که دانش آموزی واقعاً به مفهوم پیوند کوولانسی پی ببرد و اصول و علل حاکم بر رسم ساختار لوویس را به دقت بداند امکان پاسخ دهی این گونه سؤال ها را به آسانی دارد. در این مقاله به بحث و ارائه توضیحاتی در رابطه با شیمی کنکور و نحوه صحیح مطالعه آن برای شما عزیزان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و مفیدی را درباره موضوع شیمی کنکور به دست آورید.

نحوه مطالعه شیمی کنکور

در این قسمت به ذکر مواردی در رابطه با نحوه صحیح مطالعه شیمی کنکور سراسری برای شما عزیزان می پردازیم.

کتاب درسی مهم ترین منبع مطالعه

باید بدانید که در هر درس مهم ترین منبع مطالعه کتاب درسی، بهترین ترتیب مطالعه هر فصل یا مبحث بر طبق کتاب درسی است. از طرف دیگر، مؤلفین و نویسندگان کتاب درسی شیمی شما از بین افرادی بسیار متخصص، کاربلدوزبده توسط آموزش و پرورش انتخاب شده اند و تشکیل نگارش کتاب درسی شما بهترین شکل جهت درگیری ذهنی شماست. با این اوصاف کتاب درسی شما منبع اصلی جهت مطالعه شیمی کنکور سراسری است. پس بهتر است قبل از هر چند به مطالعه کتاب درسی خود بپردازید و زیرنویس ها و اشکال را به خوبی تحلیل و بررسی کنید.

هدف نهایی شما کنکور سراسری است!!!

شما در طول دوره های مختلف دبیرستان به وسیله معلم هایتان درس شیمی را به خوبی یادگرفته اید و به مراتب توانایی پاسخ دادن به سؤال های تشریحی را پیدا کرده اید. ولی به خاطر داشته باشید که پاسخ دادن به سؤالات چهار گزینه ای به قدرت تحلیل و سرعت بالایی نیاز دارد و همان طور که بالاتر گفتیم اطلاع  از اصول حاکم بر سؤال ها و شیوه های خلاقانه بسیار برایتان ضروری به نظر می رسد.

یادتان نرود که شما شیمی می خوانید!!!

همواره حواستان به این موضوع باشد که یادگیری درس شیمی کنکور سراسری مانند فراگیری دروسی همچون فارسی و یا تاریخ نیست. چون کتاب شیمی پر است از نمودارها، اشکال و فرمول ها که یادگیری آن ها می توانند زمان نسبتاً زیادی را از شما بگیرد. به عنوان مثال ممکن است 15 دقیقه و یا بیشتر برای مطالعه هر صفحه از کتاب زمان بگذارید. حالا به این زمان یادگیری زمانی برای حل تمرین مرور وانجام تکالیف را نیز اضافه نمایید. پس ملاحظه می کنید که مطالعه شیمی کنکور سراسری به تجزیه و تحلیل و صرف زمان زیادی نیاز دارد.

مهم ترین بخش شیمی، مسائل هستند!!!

برای پاسخ دادن به درصد بالایی از سؤالات شیمی کنکور سراسری باید تسلط کاملی به مسئله ها داشته باشید. تمرین و تکرار زیاد می تواند به میزان زیادی مهارت شما را در حل مسائل شیمی کنکور سراسری بالا ببرد. در نتیجه، حل نمونه سؤالات فراوان را فراموش نکنید.

تک تک فرمول ها را خوب یاد بگیرید!!!

باید بگوییم که تک تک فرمول هایی که در کتاب درسی شیمی آورده شده اند اهمیت دارند. در نتیجه، هرگز نباید ساده از آن ها عبور کنید. همواره ساده ترین فرمول را برای آزمون های چهار گزینه ای انتخاب نمایید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن به سؤال ها پاسخ دهید. به عنوان مثال هیچ نیازی به استفاده از روابط استوکیومتری برای حل تست بازده درصدی نیست. شما خیلی ساده و به کمک جدول تناسب می توانید تست های بازده درصدی را حل نمایید. پس از مطالعه کامل کتاب درسی شیمی و کتاب های کمک آموزشی موجود در بازار به سراغ تست ها بروید. تست زدن مکرر می تواند به پاسخ دهی به سؤالات کمک زیادی کند. سعی کنید که از تست های ساده و آسان شروع کنید و به یک باره سراغ تست های سخت نروید. در صورت شروع تست زنی با تست ها دشوار اعتماد به نفس شما در تست زنی کاهش پیدا می کند و از درس خواندن خسته و دلزده می شوید.
پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله بودجه شیمی کنکور بزنید.
اگر سوالی در زمینه نحوه مطالعه شیمی کنکور برای سال 98 ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *