مشاوره تحصیلی

شهریه پرستاری دانشگاه آزاد

شهریه پرستاری دانشگاه آزاد

شهریه پرستاری دانشگاه آزاد

زمانی که شما به عنوان یک دانش آموز تصمیم به ورود به دانشگاه می گیرید یکی از چیزهایی که ذهن شما را برای تحصیل در دانشگاه مورد نظرتان به خود مشغول می کند بحث شهریه پرداختی برای هر ترم تحصیلی است. همان طور که می دانید، میزان شهریه پرداختی هر کدام از دانشگاه ها از جمله آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی کاملاٌ با یکدیگر فرق دارد. به عنوان مثال، شهریه پرداختی برای هر کدام از نیمسال های تحصیلی دانشگاه آزاد به مراتب بیشتر از شهریه دانشگاه های غیرانتفاعی و یا پیام نور است. از این رو، تحصیل در این دانشگاه معمولاٌ برای والدین و داوطلبان کنکور به چالشی مهم و بحث برانگیز تبدیل شده است. حتی ممکن است بسیاری از افراد به دلیل شهریه سرسام آور این دانشگاه از تحصیل در آن سر باز زنند و زیر بار هزینه ها نروند. اما باید عرض کنیم که همیشه راه چاره ای هم وجود دارد و نباید در صورت عدم توانایی برای پرداخت شهریه آزاد زانوی غم بغل کرد. به فرض مثال، اگر شما مایل هستید که مدرک کارشناسی پرستاری خود را از دانشگاه آزاد بگیرید می توانید از راه های میانبری همچون دریافت وام شهریه استفاده کنید. تازه اگر دانشجوی درس‌خوانی باشید و معدل بالایی در هر ترم بدست آورید می توانید از تخفیف شهریه در نظر گرفته شده در هر ترم استفاده کنید. پس ببینید که زیاد هم نباید نگران پرداخت شهریه پرستاری دانشگاه آزاد باشید. باید خدمت شما دوستان جان عرض کنیم که مبلغ شهریه پرستاری دانشگاه آزاد شامل دو شهریه متغیر و ثابت می شود که در همان اول ترم باید آن را بپردازید. اگر شما هم مانند بسیاری از داوطلبان مایل هستید اطلاعاتی در مورد مبلغ شهریه پرداختی هر ترم از این رشته در دانشگاه آزاد بدست آوردید این مقاله را با دقت تمام بخوانید.

شهریه یک ترم پرستاری آزاد چگونه محاسبه می شود؟

مسلماٌ این سؤال خیلی از شما داوطلبان عزیز است که خب شهریه دانشگاه آزاد رشته پرستاری را چگونه می توان محاسبه کرد؟ جواب این سؤال بسیار ساده است. فقط با جمع بستن مبلغ شهریه ثابت و متغیر به راحتی می توانید هزینه پرداختی در هر ترم را محاسبه کنید. حتماٌ الان با خود می گویید شهریه ثابت و متغیر دیگر چه صیغه ای است؟ جانم برایتان بگوید که شهریه ثابت شامل هزینه ای می شود که معمولاً تا زمان اتمام مدت تحصیل دانشجو در رشته پرستاری چیزی به آن اضافه نمی شود. اگر چه حتی گاهی شاهد بالا رفتن این مبلغ شهریه برای دانشجویان بوده ایم و خبری از ثابت بودن آن نبوده است. 

 شهریه ثابت شما هم کاملاٌ بستگی به تعداد واحدهایی دارد که تصمیم به اخذ آن ها در هر ترم تحصیلی می گیرید. این واحدهای درسی می توانند عملی و یا نظری باشند. نکته مهم این که، شهریه واحدهای عملی که اخذ می کنید به مراتب از واحدهای نظری بیشتر است. مبلغ شهریه متغیر و ثابت رشته پرستاری با در نظر گرفتن تورم سالیانه توسط هیئت امنای هر دانشگاه مشخص می شود.

شهریه پرستاری دانشگاه آزاد چقدر است؟

افرادی که در سال جدید یعنی سال 98 در رشته پرستاری آزاد پذیرفته شده اند شهریه ثابتی معادل 23.212.188 ریال را پرداخت کرده اند. میزان شهریه متغیر هم همان طور که در بالا گفتیم بستگی به این داشت که دانشجو چند واحد عملی و نظری را در هر ترم برداشته بود. 

در صورتی که شما دوست عزیز در سال آینده یعنی سال 98 موفق به کسب تراز قبولی در رشته پرستاری در زمان اعلام نتایج شدید باید بدانید که مبلغ شهریه پرداختی شما با سال 98 متفاوت خواهد بود و به طور قطع به یقین افزایش پیدا می کند. زیرا دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله برنامه افزایش شهریه ها را برای کلیه رشته های با آزمون و بدون آزمون خود دارد.

اگر سوالی در زمینه شهریه پرستاری دانشگاه ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *