آیدانیتو > شهریه ارشد دانشگاه بیرجند شبانه
کارشناسی ارشد

شهریه ارشد دانشگاه بیرجند شبانه

شهریه ارشد دانشگاه بیرجند شبانه






شهریه ارشد دانشگاه بیرجند شبانه

دانشگاه شناخته شده بیرجند به عنوان قدیمی ترین و نام دارترین دانشگاه شرق ایران در شهر بیرجند در بین اهالی درس و کتاب مشهور است. دانشگاهی که به ریاست دکتر محمدحسن گنجی در تاریخ 13 خرداد سال 1354 با تصویب شورای گسترش آموزش عالی احداث گردید. دانشگاه بیرجند با پذیرش 120 دانشجو در ماه مهر سال 1356 در رشته ریاضی، فیزیک و شیمی فعالیت رسمی و جدی خود را در حوزه آموزش عالی شروع کرد. در حال حاضر این دانشگاه با داشتن شماری دانشکده از جمله دانشکده ادبیات و علوم انسانی، فنی مهندسی، تربیت بدنی و علوم ورزشی نقش مهمی را در اعتلای سطح علمی دانشجویان در سطح کشور بازی می کند. باید اشاره کنیم که دانشگاه بیرجند از همان آغازین روزهای تأسیس با توجه به دوری و محدودیت منطقه جنوب استان خراسان از مرکز ایران و قطب های جمعیتی و از طرف دیگر با در نظر گرفتن زوال و افول تدریجی دامپروری و کشاورزی ناشی از نبود صنایع قابل توجه و خشکسالی مزمن نقشی بسیار مهم را در ایجاد اشتغال، حفظ جمعیت در منطقه و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بازی کرده است. در تاریخ 23 خرداد ماه شاهد برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در بین خیل عظیمی از داوطلبان شرکت کننده در این آزمون سرنوشت ساز و مهم بودیم. . هر فرد جهت انتخاب رشته کنکور در مقطع ارشد الویت ها و معیارهایی را برای خود در نظر می گیرد. از جمله این معیارها که از قضا نقش بسیار مهمی را در زمان انتخاب رشته برای فرد داوطلب ایفا می کند بحث مبلغ شهریه پرداختی در هر نیمسال تحصیلی برای فرد است. دانشگاه بیرجند نیز از جمله دانشگاه های پذیرنده دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد شبانه در هر سال تحصیلی برگزاری کنکور سراسری به شمار می رود که اطلاع از مبلغ شهریه پرداختی برای آن در هر نیمسال تحصیلی برای افرادی که قصد تحصیل در این مرکز آموزشی را  دارند به مراتب ضروری به نظر می رسد. از این رو بحث مقاله حاضر را به موضوع شهریه ارشد دانشگاه بیرجند شبانه اختصاص داده ایم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی را در ارتباط با مبلغ شهریه ارشد دانشگاه بیرجند به دست آورید.

شهریه ارشد دانشگاه بیرجند شبانه

همان طور که در بالا اشاره کردیم موضوع شهریه از جمله شهریه ارشد دانشگاه بیرجند شبانه نقشی مهم در عدم انتخاب و یا انتخاب این مرکز دانشگاهی برای داوطلب و متقاضی ایفا می کند. در طی سال های گذشته میزان شهریه دانشگاه ها و همین طور شهریه ارشد دانشگاه بیرجند شبانه در دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد درج می گردید. در نتیجه دانشجویان به آسانی می توانستند از آن اطلاع پیدا کنند و با اطلاعات کاملی تصمیم به انتخاب رشته کارشناسی ارشد بگیرند. اما از چند سال پیش تاکنون دیگر خبری از درج شهریه دانشگاه ها از جمله شهریه ارشد دانشگاه بیرجند شبانه در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ارشد نیست و در قسمتی مختص شهریه ها از داوطلبان خواسته شده که با مراجعه به سایت دانشگاه های مورد نظر خود از مبلغ شهریه متغیر و ثابت اختصاص داده شده برای تحصیل در هر یک از رشته ها اطلاع پیدا کنند. از میان خیل عظیم دانشگاه های دریافت کنده شهریه ممکن است افراد بسیاری به دنبال اطلاع از شهریه ارشد دانشگاه بیرجند شبانه باشند. در نتیجه در زیر به طور اختصار نحوه محاسبه شهریه ارشد دانشگاه بیرجند شبانه را خدمتتان توضیح می دهیم.

نحوه محاسبه شهریه ارشد دانشگاه بیرجند شبانه

شهریه ارشد دانشگاه بیرجند شبانه با توجه به گروه های آموزشی مختلف یعنی علوم انسانی و سایر  گروه های آموزشی با یکدیگر متفاوت است به عنوان نمونه شهریه ارشد دانشگاه بیرجند شبانه برای گروه علوم انسانی به صورت 1.328.250 هزار ریال برای شهریه متغیر و 7.216.000 هزار ریال برای شهریه ثابت تعریف شده است که همان طور که گفتیم این مبلغ برای سایر گروه های آموزشی در دانشگاه بیرجند کاملاً متفاوت است. باید اشاره کنیم که مبالغ گفته شده برای شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه بیرجند در دوره شبانه مربوط به سال گذشته است برای کسب اطلاعاتی بیشتر و دقیق تر در رابطه با مبلغ شهریه ارشد شبانه در دانشگاه بیرجند با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی شهریه ارشد دانشگاه بیرجند شبانه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ارشد بدون کنکور شبانه 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه شهریه ارشد دانشگاه بیرجند شبانه ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *