شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور شبانه

شرایط ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور دوره شبانه 97





شرایط ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور دوره شبانه 97

برخی از دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی کشور به منظور آسان‌سازی ورود تمام داوطلبان به دانشگاه‌ها و رشته‌های دلخواه‌شان و توزیع بهتر پذیرفته‌شدگان در رشته‌های موردنیاز کشور و گسترش امکان ادامه تحصیل برای تمام دانش‌آموزان مستعد که به دلایلی نتیجه مطلوبی در آزمون سراسری به دست نمی‌آورند، اقدام به پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی کرده‌اند. پذیرش دانشجو بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی در دوره‌های روزانه، نوبت‌ دوم(شبانه)، مجازی، نیمه‌حضوری، پیام نور و موسسات آموزش علی غیرانتفاعی صورت می‌گیرد. در مقاله شرایط ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور دوره شبانه 97 ، ضوابط و شرایط ثبت‌نام در دوره شبانه براساس سوابق تحصیلی را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

برای ثبت‌نام در دوره شبانه(نوبت دوم) کارشناسی بدون کنکور چه شرایطی لازم است؟

برای ثبت‌نام در نوبت دوم رشته‌های کارشناسی بدون کنکور، باید:

  • دیپلم دوره چهار ساله‌ی دبیرستان نظام قدیم یا گواهینامه پایان دوره‌ی پیش‌دانشگاهی را در نهایت تا تاریخ 1397/6/31 گرفته باشید.
  • اگر دانشجوی انصرافی هستید از شرایط ذکر شده در دفترچه برخوردار باشید.
  • اگر دانشجوی دوره‌های شبانه، نيمه‌حضوری، مجازی و پرديس‌های خودگردان دانشگاه‌هـا، پيام‌نور و دانشگاه‌های غیرانتفاعی هستید و از معافيت تحصيلي استفاده نمی‌كنید، می‌توانید بدون انصراف از تحصيل، در اين دوره ثبت‌نام کنید. اما توجه کنید که در صورت قبولی و قبل از ثبت‌نام در رشته جدید باید از رشته قبلی انصراف دهید و گواهی انصراف‌تان را هم به دانشگاه جدید ارائه دهید. به هیچ عنوان هم حـق بازگشت به رشته قبلی خود را ندارید.
  • اگر مدرک کاردانی موسسات آموزش عالی و یا کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای را دارید و نهایتاً تا تاریخ 1397/6/31 مدرک کاردانی‌تان را دریافت می‌کنید، حق ثبت‌نام در این دوره را دارید.
  • اگر فارغ‌التحصيل دوره كارداني رشته‌های گروه پزشكی هستید به شرطی مي‌توانید در دوره بدون کنکور کارشناسی ثبت نام کنید که  كـه خـدمات قانونی مقرر را تا تاريخ 1396/6/31 به پايان رسانده باشید. هنگام ثبـت نـام در رشـته قبولی هم بايد گواهي پايان طرح نيروی انساني را ارائه دهید.

مراحل پذیرش براساس سوابق تحصیلی کارشناسی شبانه 97

یکی از شرایط ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور دوره شبانه 97 ، طی کردن سه مرحله ثبت‌نام است:

  1. ثبت‌نام: از متقاضیانی که قبلا در آزمون سراسری سال 1397 شرکت نکرده‌اند، نیمه دوم مرداد ماه ثبت‌نام به عمل می‌آید.
  2. مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت‌نامی: هنگام ثبت‌نام شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی دریافت می‌کنید که در روزهای ثبت‌نام باید با مراجعه به سایت اطلاعات ثبت‌نامی‌تان را کنترل کنید.
  3. انتخاب رشته: انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش و همزمان با ثبت‌نام انجام می‌شود. در تاریخی که برای ثبت‌نام اعلام شده به وبسایت سازمان سنجش مراجعه کنید و از ميان كدرشته محل‌های تحصيلی موردعلاقه‌تان در گروه‌های آزمايشـی مختلف، 150 کد رشته را به ترتيب اولويت و براساس علاقه انتخاب و در تقاضانامه انتخاب رشته اینترنتی، ثبت کنید.

مدارک لازم ثبت‌نام در کارشناسی بدون کنکور شبانه 97 برای متقاضیانی که در کنکور سال 97 ثبت‌نام نکرده‌اند

مدارکی که برای ثبت‌نام در این مرحله نیاز دارید، عبارتند از:

  1. فایل عکس اسکن شده. عکس‌تان باید رنگی و زمینه سفید و تمام‌رخ باشد وامسال گرفته شده باشد. اندازه عکس باید حداکثر 400*300 و حداقل 300*200 پیکسل و به فرمتjpg باشد. حجم فایل عکس‌تان باید کمتر از 70 کیلوبایت باشد.
  2. 2 دو عدد کارت اعتباری شامل شماره سريال 12 رقمي ثبت‌نام که فقط باید منحصراَ از سايت سازمان سنجش خريداري کنید.

نقش  سهمیه‌ها در شرایط ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور دوره شبانه 97

در پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، سه نوع سهمیه وجود دارد که براساس وضعیت‌تان می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید.

  • سهمیه مناطق: داوطلبان براساس معیارهایی جزو یکی از مناطق سه گانه محسوب می‌شوند. داوطلبان نظام قديم آموزش متوسطه، براساس بخش محل دریافت مدرك تحصيلی سه سال آخر دبيرستان يا هنرستان. داوطلبان نظام جديد آموزش متوسطه( ترمي واحدی و سالي واحدی)، براساس محل دریافت مـدرك دو سـال آخـر دبيرسـتان و دوره پيش‌دانشگاهی. فارغ‌التحصيلان دوره‌هاي كارداني پيوسته آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي، بر اساس محل دریافت مدرك تحصـيلي سـه سـال آخـر دوره دبيرستان و يا هنرستان (سال اول، دوم و سوم دبيرستان و يا هنرستان). اگر دو سال آخر تحصیل‌تان را در خارج از کشور تحصیل کرده باشید جرو سهمیه منطقه سه محسوب می‌شوید.
  • سهمیه رزمندگان: رزمندگان که سابقه شش ماه حضور در جبهه را دارند، جزو سهمية رزمندگان محسوب و تابع ضوابط مربوط به سهميه رزمندگان هستند. حدنصاب نمره براي اين داوطلبان 75 %نمره گزينش آزاد در رشته محل مورد نظر است.
  • براساس قوانین، 25% ظرفیت کدرشته‌محل‌ها به به مشمولان سهمیه ایثارگران و 5% ظرفیت کدرشته‌ها، به جانبازان کمتر از 25% و همسر و فرزندان آنها و همسر و فرزندان رزمندگان که حداقل شش ماه داوطلبانه در جبهه حضور داشته‌اند، تعلق دارد.

اگر قصد دارید براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ثبت‌نام کنید، خواندن مقاله شرایط ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور دوره شبانه 97 ، اطلاعات خوبی را در این باره در اختیارتان قرار می‌دهد. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی 97 بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *