اعزام به خدمت, تمدید و تعجیل

شرایط تعجیل در اعزام به خدمت





شرایط تعجیل در اعزام به خدمت

در این مقاله شرایط تعجیل در اعزام به خدمت مورد بررسی قرار می گیرد، مشمولان خدمت که قصد دارند زودتر از تاریخ اعزام به خدمت سربازی اعزام شوند می توانند از این قانون استفاده کنند.

 با اجباری بودن سربازی، این امر دیر یا زود برای تمامی افراد ذکور ایرانی انجام شدنی است، همان طور که اطلاع دارید در سال های اخیر، سه ماه از دوره ضرورت کاهش پیدا کرده و مشمولین در حال حاضر 21 ماه در خدمت نظام وظیفه خواهند بود.
بسیاری از افراد قانون نظام وظیفه را سخت و غیر قابل انعطاف می دانند اما در بسیاری از موارد  شرایط راحت تر، برای مشمول در نظر گرفته می شود به عنوان مثال گرچه گفته می شود قانون نظام وظیفه برای تمامی افراد ذکور ایرانی اجبار است اما اگر شرایط خاصی وجود داشته باشد، مشمول از خدمت سربازی معاف می شود، به عنوان مثال معافیت پزشکی، معافیت مددجویان، رهبری، کفالت و یا کسری خدمت که در  موارد مختلف به افراد داده می شود به عنوان مثال کسری ایثارگری، کسری بسیج، کسری فرزند، کسری مناطق درگیر، امریه و پذیرش که در شرایط خاص به برخی از افراد داده می شود که دوره سربازی را راحت تر بگذرانند، عضو رهبری که شامل حال غایبان غایبان می شود و جریمه نقدی مشمول بخشیده می شود و….تمامی این موارد در هر سال شامل حال تعداد زیادی از مشمولین عزیز است که نیازمند آن هستند. اما قانون دیگری که در نظام وظیفه وجود دارد که باعث تغییر زمان اعزام به خدمت با توجه به شرایط مشمول می شود. مشمولانی که به دلایلی خاص قصد دارند تاریخ اعزام به خدمت خود را تمدید کنند و یا زودتر از تاریخ در نظر گرفته شده به خدمت سربازی عازم شوند می توانند خواست خود به صورت اینترنتی و یا مراجعه به مرکز پلیس +10 ثبت کنند. اما شرایط تعجیل در اعزام به خدمت چیست؟
شرایط تعجیل در خدمت سربازی

این دسته از افراد باید 40 روز قبل از تاریخ اعزام اقدامات لازم را برای درخواست خود انجام دهند و دیگر شرط بررسی درخواست تعجیل این است که اولین درخواست مشمول برای تعجیل در سربازی باشد حتی اگر در موارد قبلی با درخواست وی موافقت نشده باشد.
مشمولین عزیز ممکن به دلایل مختلف مانند تاریخ امریه، تاریخ پذیرش، مشکلات خانوادگی، برای زودتر تمام شدن سربازی و….. درخواست تعجیل در اعزام را داشته باشند، توجه داشته باشید تعجیل در سربازی در صورتی که ظرفیت کافی وجود داشته باشد امکان پذیر است.

مشمولین در خواست خود را ثبت می کنند و در صورتی که دلایل موجه برای تعجیل در سربازی و ظرفیت کافی وجود داشته باشد با این امر موافقت می شود مشمولینی که مدرک دیپلم و زیر دیپلم دارند باید دقت کنند که در صورت با درخواست تعجیل در خدمت سربازی موافقت می شود که در سال اعزام قرار داشته باشند.

مشمولین خدمت سربازی می توانند نتیجه درخواست تعجیل در سربازی خود را حداکثر بعد از یک هفته مشاهده کنند، مشمولانی که از طریق دفاتر پلیس+10 اقدام به ثبت درخواست خود کرده اند می توانند نتیجه را در همان دفتر خدمات الکترونیک انتظامی مطلع شوند.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه شرایط تعجیل در اعزام به خدمت مقاله ی مراحل تعجیل تاریخ اعزام را هم مطالعه کنید.

اگر سوالی پیرامون تمدید و تعجیل و شرایط تعجیل در اعزام به خدمت سربازی دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *