آیدانیتو > سفر علمی مشمولین
انواع سفر مشمولین, خروج از کشور

سفر علمی مشمولین






سفر علمی مشمولین

سفر علمی مشمولین از جمله سفرهایی است که در صورت مشخص انجام می شود، در این مقاله بیشتر راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد، اگر قصد دارید از فرصت سفر علمی در زمان مشمولیت استفاده کنید، ابتدا می بایست از جزئیات و شرایط آن مطلع شوید.

سربازی امری مقدس و اجباری است که هر فرد ذکور ایرانی برای دفاع از کشور ایران انجام خواهد داد، تکلیف سربازی به عهده تمام افراد ایرانی ( مردان) است که در صورت عدم انجام تکلیف سربازی افراد با موانع زیادی هنگام کار، تحصیل، خروج از کشور و… مواجه می شوند، که تنها راه آن توجه به قوانین حاکم بر جامعه است.

سن مشمولیت از پایان 18 سالگی آغاز و تا 50 سالگی ادامه دارد، هر فرد ذکور ایرانی که در این بازه ی سنی قرار دارند موظف به مشخص کردن وضعیت تحصیل و سربازی خود هستند مشمولان می توانند 21 ماه سربازی را انتخاب کنند و یا اگر قصد ادامه تحصیل دارند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند.

اما در شرایط خاص داوطلبان نیاز به خروج از کشور دارند که این خروج انواع مختلفی دارد که با توجه دلایل خروج مشخص می شود. یکی از دلایل خروج سفرهایی است که برای شرکت در کنفرانس ها و یا همایش های علمی بین المللی برای ارایه مقالات انجام می شود که تحت عنوان سفر علمی مشمولین شناخته می شود.

توجه کنید که قبل از سن مشمولیت خروج از کشور نیازی به مجوز ندارد اما با رسیدن به این سن یکی از شرایط و مدارک موز خروج از کشور است در ادامه شما را با جزییات سفر علمی مشمولین آشنا خواهیم کرد، سفر های علمی ، نیمه علمی ، غیرعلمی از جمله سفرهایی هستند که مشمولین میتوانند با داشتن شرایط لازم از آنها بهره مند شوند.

شرایط کلی مشمولین برای خروج از کشور

  • مهم ترین شرط خروج از کشور به منظور سفر علمی عدم وجود غیبت است، مشمولان باید با گرفتن معافیت تحصیلی، و…. وارد غیبت نشوند.
  • وضعیت تحصیلی مشمولین مشخص باشد( دانش آموز، دانشجو و طلبه فارغ التحصیل)
  • وثیقه مورد نیاز را که از جانب نظام وظیفه مشخص می شود به این سازمان پرداخته باشد.
  • گواهی اشتغال به تحصیل و یا درخواست خروج از کشور را ارائه نمایید.
  • مهلت معرفی مشمولان فارغ التحصیلان به پایان نرسیده باشد و یا دارای برگ اعزام بدون غیبت باشند.
  • در صورت تاخیر در معرفی مشمولین به سازمان وظیفه عمومی بعد از برگشت از سفر از شش ماه تا یک سال از خروج مجدد آن ها جلوگیری می شود.

مدت زمان سفر علمی مشمولین

همان طور که گفته شد برای خروج علمی مشمولین، نیاز به مجوز از سوی نظام وظیفه است.

اما این مدت مجاز برای خروج از کشور محدود است و مدت زمان سفر علمی مشمولین 60 روز است که تاخیر در این مدت مجازاتی را به همراه خواهد داشت که در مبحث قبلی توضیح داده شد.

اما خروج از کشور به دلایل موجه نیازمند وثیقه است که برای سفرهای مختلف ارزش این وثیقه متفاوت است. وثیقه مورد نظر برای سفر علمی نیمه علمی مشمولین هشت میلیون تومان است .

لازم به تاکید است که برای اقدام به خروج از کشور به هر دلیل از جمله سفر علمی  دانش آموزان، دانشجویان و… فاقد غیبت بودن و معافیت تحصیلی از شرایط اصلی مجوز خروج است.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله سفر علمی مشمولین، سفر مطالعاتی مشمولین را نیز مطالعه کنید.

اگر با سوالی پیرامون تردد  و مسافرت مشمولین از جمله سفر علمی مشمولین مواجه شدید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


0 دیدگاه در “سفر علمی مشمولین

  1. دانیال گفت:

    برای سفر علمی مشمولین حتی اگر شرکت در المپیاد هم باشه باید وثیقه گذاشت؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله برای سفر علمی مشمولین برای شرکت در المپیاد بایستی 80 میلیون وثیقه بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *