آیدانیتو > سرمایه گذاری در کانادا
مهاجرت به کانادا

سرمایه گذاری در کانادا






 


سرمایه گذاری در کانادا

کشور توسعه یافته کانادا به منظور پیشرفت اقتصاد این کشور و توسعه کسب و کار، فرصتی را فراهم کرده است تا شهروندان کشورهای دیگر بتوانند از طریق وارد کردن سرمایه خود به چرخه اقتصاد این کشور، اقامت دائم کانادا را اخذ کنند.

سرمایه گذاران، مدیران، افراد خود اشتغال و کارآفرینان می توانند از این روش استفاده کنند. کانادا یکی از ده کشور برتر، در زمینه تولید و یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. و می تواند بهترین مقصد برای افرادی باشد که تمکن مالی، ایده های نو و تجربه کسب و کار دارند.

مزیت های سرمایه گذاری در کانادا

امروزه به روش های مختلفی مثل ادامه تحصیل، مهاجرت کاری، ثبت شرکت و… می توان وارد کانادا شد و با پشت سرگذاشتن مراحل قانونی اقامت دائم این کشور را اخذ کرد. اما سرمایه گذاری در کانادا نسبت به سایر روش ها مزیت هایی دارد که در این جا به آن ها اشاره می کنیم:

  • برای سرمایه گذاری در کانادا ، متقاضی الزامی به داشتن مدرک و معلومات زبان انگلیسی یا فرانسه ندارد.
  • اخذ اقامت دائم برای خود و افراد خانواده با این روش امکان پذیر است.
  • برای سرمایه گذاری در کانادا، مدرک تحصیلی اهمیت ندارد.
  • متقاضی می تواند فقط سرمایه گذاری کند و الزامی برای ایجاد یک کسب و کار ندارد.

تفاوت ویزای سرمایه گذاری در کانادا و ویزای کارآفرینی در کانادا

در روش سرمایه گذاری، متقاضی الزامی به راه اندازی کسب و کار، بعد از اخذ اقامت، ندارد اما در روش مهاجرت از طریق کارآفرینی، پس از ورود به کانادا، متقاضی باید ایده کسب و کار خود را عملی کند.

مهاجرت با روش سرمایه گذاری در استان های کانادا

بعضی از استان های کانادا، برنامه های تجارتی ویژه ای را در نظر گرفته اند. در این روش با توجه به نیازمندی ها و شرایط هر استان، متقاضی می تواند با سرمایه گذاری یا به راه اندازی یک کسب و کار وارد آن استان شود و اقامت کانادا را به دست بیاورد.

به عنوان مثال برنامه سرمایه گذاری در استان مانیتوبا (Manitoba Business Investor stream)  دو مسیر را برای متقاضیان سرمایه گذاری در کانادا در نظر گرفته است. مسیر اول شامل کارآفرینی و مسیر دوم سرمایه گذاری در مزرعه است. همچنین با استفاده از برنامه تجاری استان یوکان (Yukon Business Nominee Program)، افرادی که دارای مهارت های قابل توجه در زمینه های کسب و کار هستند می توانند در این استان تجارتی راه بیاندازند و با نقش های مدیریتی فعال اقتصاد این استان را توسعه دهند.

مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ کارآفرینی

کسانی که یک ایده نو و کارآمد داشته باشند، در صورتی که یکی از سازمان های معرفی شده توسط اداره مهاجرت کانادا را برای سرمایه گذاری در طرح و ایده خود جذب و راضی کنند، می توانند ویزای دائم کانادا را برای خود و خانواده شان اخذ کنند.

برای این که متقاضی واجد شرایط این ویزا باشد، نباید قصد مستقر شدن را در کبک داشته باشد و باید بتواند هزینه سرمایه گذاری را برای ایده خودش تأمین کند.

مهاجرت از طریق خود اشتغالی

کسی که به منظور خود اشتغالی به کانادا مهاجرت می کند باید در زمینه تخصصش سابقه کار داشته باشد و بتواند در کانادا با استفاده از شغلش کسب و کاری ایجاد و امرار معاش کند.

به عنوان مثال نویسندگان و مؤلفان، هنرمندان، نقاش ها، مجسمه سازها، ورزش کارهای جهانی و… در صورتی که تجربه کاری شان به صورت کارمندی نباشد، در سطح جهانی شناخته شده و خود اشتغال باشند، می توانند ویزای خود اشتغالی و بعد از مدتی اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

سرمایه گذاری فدرال

در حال حاضر این روش بسته است و فعلاً متقاضیان نمی توانند از این روش در کانادا سرمایه گذاری کنند. اما در گذشته به این صورت بود که اگر فردی دارایی ای معادل ۱/۶۰۰/۰۰۰ دلار کانادا داشت و دارایی اش را به صورت قانونی به دست آورده بود، با سرمایه گذاری ۸۰۰/۰۰۰ دلار به مدت 5 سال و یا ۱۸۰/۰۰۰ دلار بدون بازگشت می توانست اقامت کانادا را دریافت کند.

در این مقاله موضوع سرمایه گذاری در کانادا را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه مطالعه مقاله «ثبت شرکت در کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط و مراحل سرمایه گذاری در استان های مختلف کانادا، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *