آیدانیتو > سرمایه گذاری در سوئد
مهاجرت به سوئد

سرمایه گذاری در سوئد






 


سرمایه گذاری در سوئد

اقامت دائم سوئد و دریافت شهروندی این کشور آرزوی افراد زیادی در سراسر جهان است. چون سوئد به علت اقتصاد پر رونق، استانداردهای بالای زندگی، نرخ پایین بیکاری، نظام آموزشی پیشرفته و با کیفیت، دانشگاه های معتبر، سطح بالای بهداشت، رعایت حقوق بشر و… می تواند از بهترین انتخاب ها برای زندگی باشد.

برای دریافت اقامت دائم سوئد و در نهایت شهروندی آن می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. بعضی برای تحصیل به سوئد می روند و بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار می شوند و چند سال بعد اقامت دائم را دریافت می کنند. بعضی با داشتن پیشنهاد کار از جانب یک کارفرمای سوئدی به این کشور مهاجرت می کنند. ازدواج با یک شهروند سوئدی هم یکی از راه های اقامت دائم در این کشور اروپایی است.

سرمایه گذاری در سوئد هم می تواند به اخذ اقامت دائم ختم شود و به همین دلیل کسانی که تمکن مالی کافی دارند، تاجر هستند و به زندگی در سوئد علاقه مندند از این روش استفاده می کنند.

در این مقاله، تلاش کرده ایم که به شرایط سرمایه گذاری در سوئد بپردازیم:

شرایط سرمایه گذاری در سوئد

دولت سوئد از کسانی که قصد سرمایه گذاری در سوئد را داشته باشند استقبال می کند. سرمایه گذاران می توانند به دو روش این کار را انجام دهند. راه اندازی یک شرکت و کسب و کار جدید یا خرید شرکتی که قبلاً ثبت شده می توانند راه های مختلف سرمایه گذاری در سوئد باشند.

متقاضیان سرمایه گذاری باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • متقاضی باید بتواند ثابت کند که در 5 سال گذشته به مدت دو سال در حوزه ای که قصد سرمایه گذاری دارد، کار کرده است.
  • متقاضی سرمایه گذاری باید بتواند ثابت کند که در مدت دو سال اقامت در سوئد، می تواند از عهده مخارج خود و خانواده اش بربیاید. اسناد و مدارک بانکی این موضوع را ثابت می کنند.
  • گذرنامه معتبری که حداقل دو سال و شش ماه اعتبار داشته باشد.
  • حداقل سرمایه که 600 هزار کرون (واحد پول سوئد) یا 150 هزار دلار است.

کسی که در سوئد باشد، سرمایه گذاری در سوئد را راحت تر انجام می دهد. اگر خارج از سوئد زندگی کنید و مثلاً در ایران باشید، بهتر است ابتدا خودتان را به سوئد برسانید یا با کسی که مقیم سوئد است شریک شوید تا بتوانید سرمایه گذاری را آغاز کنید. اگر هم قصد خرید سهام شرکتی را داشته باشید، می توانید با دریافت ویزای تجاری به سوئد بروید.

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در سوئد

کسانی که در سوئد سرمایه گذاری می کنند، اجازه دارند که به مدت دو سال در این کشور اقامت داشته باشند. بعد از دو سال می توانند برای  دو سال دیگر، مجوز اقامت خودشان را تمدید کنند. بعد از چهار سال اگر سرمایه گذاری در سوئد موفق باشد، متقاضی در این مدت جرمی مرتکب نشده باشد و به مدت چهار سال مالیات پرداخت کرده باشد، می تواند اقامت موقت خودش را به اقامت دائم تبدیل کند.

مدارک ویزای سرمایه گذاری در سوئد

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در سوئد ، متقاضی باید مدارک زیر را به سفارت ارائه بدهد:

  • رزومه شغلی
  • طرح اقتصادی برای سرمایه گذاری در سوئد
  • کپی از تمام صفحات پاسپورت
  • گواهی نامه ثبت شرکت
  • اساس نامه ثبت شرکت
  • قرارداد اجاره
  • قرارداد با حسابدار

همه این مدارک باید ترجمه شده باشند. در صورتی که مدارک فرد سرمایه گذار تأیید شوند و ویزای سرمایه گذاری را دریافت کند، می تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال را هم همراه خودش به سوئد ببرد.

در این مقاله، به موضوع سرمایه گذاری در سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «کارآفرینی در سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه سرمایه گذاری، کارآفرینی و ثبت شرکت در سوئد، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل و مهاجرت، تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *