آیدانیتو > زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق 98
شرایط و زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون آزمون آزاد

زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق 98





زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق 98

در حال حاضر دانش آموختگان مقطع کاردانی می توانند بدون شرکت در آزمون ورودی در مقطع کارشناسی پذیرش گرفته و ادامه تحصیل دهند؛ به ویژه در دانشگاه آزاد که در بیشتر رشته ها به جز برخی رشته های گروه پزشکی امکان پذیرش بدون کنکور را برای فارغ التحصیلان دوره های کاردانی فراهم کرده است. در این مطلب بنا داریم زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق 98 را بررسی کرده و نکته ها مهم مربوط به آن را با داوطلبان عزیز در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

شرایط پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد

اولین نکته ای که در رابطه با زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق 98 بسیار مطرح می شود، شرایطی است که دانشگاه آزاد برای پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور قرار داده است. در این مورد باید گفت پذیرش کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور یا همان کاردانی به کارشناسی براساس سوابق تحصیلی است، یعنی معدل دوره کاردانی داوطلب دارای ضریب تأثیر است. نکته دوم این است که فقط درخواست پذیرش داوطلبانی بررسی می شود که شرایط اختصاصی پذیرش را داشته باشند. منظور از شرایط اختصاصی داشتن  مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای یا موسسات عالی و یا کاردانی دانشگاه جامع علم و کاربردی است. نکته سوم این است با توجه به اینکه در دانشگاه آزاد محدویتی برای تغییر رشته در کاردانی به کارشناسی وجود ندارد ولی اگر رشته کاردانی داوطلب با رشته درخواستی او برای کارشناسی یکسان باشد ضریب تأثیر معدل 100% است ولی چنانچه رشته کاردانی و رشته انتخابی برای کارشناسی یکسان نباشد این ضریب 70% محاسبه می شود.

نحوه ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد در رشته برق

ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد اینترنتی است. محل ثبت نام وب سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد است. هر داوطلب مجاز است تا 20 کد رشته محل را انتخاب کند. برای انتخاب رشته و ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد حتما باید کارت اعتباری خریداری شود. داوطلبان می بایست به اولویت بندی کد رشته های انتخابی خود توجه خاصی داشته باشند و کد رشته محل هایی که قبولی در آنها بیشترین اهمیت را برایشان دارد در بالای لیست قرار دهند چون نحوه بررسی کدها به این صورت است که از اولین کد بررسی شروع شده و جایی که داوطلب قبول شود بررسی به پایان می رسد، در این صورت اگر کد رشته ای که قبولی در آن برای داوطلب اهمیت زیادی دارد، در بالای لیست نباشد قبل از رسیدن به کد رشته موردنظر قبولی داوطلب در یکی از کد رشته های انتخابی مشخص و اعلام می شود. داوطلبان به این موضوع توجه داشته باشند که در دانشگاه آزاد پس از پایان مراحل ثبت نام و انتخاب رشته دیگر نمی توانند ویرایش کنند و برای اعمال هر تغییری در رشته های انتخابی باید مجددا کارت خریداری کنند. در این صورت هم همچنان رشته هایی که در انتخاب رشته اول انتخاب کرده اند در اولویت قبولی هستند.

زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد

سوال دیگری که درباره موضوع زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق 98 مطرح می شود، زمان ثبت نام است. داوطلبان اصولا برای ثبت نام دوره های بدون کنکور دانشگاه آزاد و همین طور کاردانی به کارشناسی بدون کنکور رشته برق، حدودا آخر ماه مرداد یا شروع شهریور در انتظار فراخوان ثبت نام این دانشگاه باشند. اگر در رابطه با زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق 98 سوال و ابهاماتی برایتان مطرح است، می توانید با تماس با مشاوران کارآزموده و با سابقه آیدانیتو نسبت به رفع آنها اقدام کنید. پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه مقاله زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق 98 ، حتما پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق 98 را هم بخوانید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *