آیدانیتو > زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد
شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد


زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 

در چند سال اخیر دانشگاه آزاد به پذیرش دانشجو بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نموده است.متقاضیان کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد باید شرایط استعداد درخشان را داشته باشند تا بتوانند ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد را انجام دهند.در این مقاله سعی کردیم به نکات مهم در مورد زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 بپردازیم.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 98

قبل از اینکه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد با هم ادغام شوند، ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد همزمان با ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بوده است. اما از سال 96 که کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و سراسری با هم ادغام شده است، زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد تغییر کرده است. به احتمال زیاد زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 همزمان با انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98 در اوایل تیرماه خواهد بود. داوطلبان پس از مطالعه ی دفترچه راهنما و اطلاع از ضوابط و شرایط ثبت نام می بایست اقدام به خرید کارت اعتباری نمایند و از طریق سایت دانشگاه آزاد ثبت نام خود را انجام دهند. برای اطلاع از پرستاری بدون کنکور به این صفحه مراجعه کنید.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 98

داوطلبانی که شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 را داشته باشند، جزء دانشجویان استعداد درخشان قرار می گیرند و می توانند در ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 شرکت کنند، شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور در دانشگاه آزاد 98 به صورت زیر می باشد: 1) داوطلبانی که دارای معدل حداقل 16 در رشته های غیر علوم انسانی و حداقل معدل 17 در رشته های علوم انسانی باشند. 2) دانشجویان کارشناسی ناپیوسته رشته هایی که بر اساس سر فصل مصوب طول مدت تحصیلی آنان حداقل 5 نیمسال باشد. (دروس پیش نیاز مورد نظر نیست، فقط سر فصل مصوب ملاک می باشد). 3) این شرایط در هر سال تحصیلی فقط یکبار و فقط در همان سال در رشته ی هم نام و متجانس امکان پذیر می باشد. 4) افرادی که دوره ی کارشناسی پیوسته را در 8 نیمسال و دوره ی کارشناسی ناپیوسته را در 4 نیم سال به پایان رسانده باشند،  (ترم تابستانی و مرخصی جزء نیمسال تحصیلی محسوب نمی شوند). 5) دانشجویانی که طول مدت تحصیلشان به دلایل خارج از اختیار خود مانند بیماری، ازدواج و طلاق، مأموریت والدین یا همسر و یا به دلیل زایمان) حداکثر 2 نیمسال تحصیلی بیشتر از حد مجاز این شیوه نامه شود. در صورتیکه کمیسیون موارد خاص دانشگاه تأیید کند، می توانند از این شرایط استفاده کنند. 6) این شرایط شامل حال افرادی که دروس معادل سازی شده داشته باشند، نمی شود. 7) افراد پذیرفته شده مجاز به تغییر رشته یا تغییر محل تحصیل نیستند. 8) متقاضیان دوره ی کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر مجاز به انتخاب 100 رشته / محل می باشند. 9) فقط فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه آزاد مجاز به استفاده از شرایط ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد هستند.

پذیرش بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد 98

1) اولویت پذیرش در مرحله ی اول در رشته / محل دانشگاهی فارغ التحصیلی داوطلب می باشد. اگر به هر دلیلی (مانند محدودیت ظرفیت پذیرش و یا دایر نبودن رشته مورد تقاضا در محل دانشگاه فارغ التحصیلی) پذیرش داوطب در آن واحد محل تحصیل وی امکان پذیر نباشد. اولویت های 100 گانه داوطلب را بررسی خواهند نمود. 2) دانشجویان کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ، امکان نقل و انتقال به دانشگاه های دیگر را نخواهند داشت. 3) متقاضیان ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ، از ارسال مدرک و سند و یا تصاویر آنها به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد خود داری می نمایند، این مرکز خود اقدام به استعلام وضعیت متقاضیان از اداره کل فارغ التحصیلان دانشگاه خواهد نمود. 4) پذیرفته شدگان بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد فقط می توانند در رشته / محل اعلام شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تحصیل نمایند.

در این مقاله به بررسی زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور ارشد بزنید. 
اگر سوالی در زمینه زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *