آیدانیتو > زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری 98
ثبت نام آزمون ارشد

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری 98


زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری 98
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی، به منظور ادامه ی تحصیل به فکر تغییر رشته و محل دانشگاهی خود افتاده باشید. این گونه به نظر می رسد که کارشناسی ارشد، مرحله ای مهم و سرنوشت ساز است و تصمیم گیری در مورد آن نیاز به تفکر و مشورت بیشتری دارد. حتما مستحضر هستید که زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری در نیمه دوم آذرماه می باشد. از جمله نکاتی که در سال جاری بسیار حائز اهمیت است، همزمانی و ادغام کنکورهای کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد است که به دلیل محدودیت در انتخاب، به نوبه ی خود لزوم انتخاب رشته ی آگاهانه را چندین برابر می نماید. مطابق با دستورالعلمل سازمان سنجش، ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی انجام می پذیرد. علاقه مندان به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال 1398 می توانند از نیمه ی دوم آذرماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش (sanjesh.org) نسبت به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد اقدام نمایند. اگر قصد دارید که حتما ارشد بخوانید ولی آزمون دادن برای شما سخت است میتوانید از طریق کارشناسی ارشد بدون کنکور اقدام نمائید.
ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری 98
توجه به این نکته ضروری است که هر داوطلب می تواند حداکثر در یک کد رشته ی امتحانی به عنوان کد رشته ی اصلی و یک کد رشته ی امتحانی شناور ثبت نام نماید و خرید کارت اعتباری برای هر کد رشته ( پیش از انجام ثبت نام) الزامی است. به این نکته هم توجه داشته باشید: داوطلبانی که قصد شرکت در دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی را دارند نیز، بایستی کارت اعتباری مخصوص خود را خریداری نمایند. در انتها لازم به ذکر است : از آنجایی که هر تصمیمی در زندگی می تواند بر سرنوشتمان تأثیرگذار باشد، در مبحث انتخاب رشته و کنکور کارشناسی ارشد نیز، مشورت با افراد خبره و کمک گرفتن از آنها، به منظور انتخاب رشته و آگاهی از ضوابط کنکور کارشناسی ارشد، بسیار ضروری است. یادمان باشد، آنها راه امروز ما را، دیروز طی کرده اند و با سختی های مسیر آشنایی بیشتری دارند.  
شرایط ثبت نام کنکور ارشد سراسری 98
حتماً مطلع هستید که کنکورهای سراسری و آزاد در مقطع کارشناسی ارشد با هم ادغام شده اند. با توجه به آغاز ثبت نام آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد در نیمه ی دوم آذرماه، شرایط ثبت نام در دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد، توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد می توانند با خرید کارت اعتباری (که خرید آن منحصراً به صورت اینترنتی صورت می پذیرد)، برای انتخاب کد رشته ی اصلی و یا در صورت تمایل به انتخاب کد رشته امتحانی شناور با خرید کارت اعتباری مجزا، نسبت به ثبت نام اقدام کنند. داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون کد رشته های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی هستند نیز، بایستی علاوه بر خرید کارت های اعتباری مذکور، نسبت به خرید کارت اعتباری ویژه ی دیگری، برای اعلام علاقه مندی به دوره های مذکور اقدام نمایند. در ادامه، داوطلبان با وارد نمودن مشخصات و اسکن مدارک (شامل فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه ی راهنمای ثبت نام) و گروه آزمایشی، ثبت نام خود را پیش برده و در نهایت با تأیید صحت اطلاعات ارسالی و با دریافت شماره پرونده 7 رقمی و شماره پیگیری 16 رقمی توسط داوطلب، ثبت نام پایان می یابد. توجه به این نکته ضروری است که حفظ اطلاعات کارت اعتباری، شماره پرونده و شماره پیگیری تا اعلام نتایج نهایی الزامی است. آیا میدانید که پرستاری بدون کنکور امکان پذیر است؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این باره به شما دهیم.
مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری 98
با انتشار دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد سراسری توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور، جدول زمان بندی آزمون و مهلت ثبت نام اعلام می گردد. علاقه مندان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سراسری و آزاد 98 می توانند از نیمه ی دوم آذرماه، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. مطابق جدول زمانبندی، اطلاعات ثبت نامی داوطلبان برای مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی همزمان با ثبت نام، در سایت سازمان سنجش استقرار می یابد.
در این مقاله به بررسی زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری 98پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله منابع کنکور ارشد سراسری بزنید. 
اگر سوالی در زمینه زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *