آیدانیتو > زمان ثبت نام آزمون دکتری 98
ثبت نام آزمون دکتری

زمان ثبت نام آزمون دکتری 98






زمان ثبت نام آزمون دکتری 98

اگر قصد شرکت در آزمون دکتری 98 را دارید، می توانید در زمان ثبت نام آزمون دکتری 98 نسبت به ثبت نام آزمون دکتری 98 اقدام نمایید. در سال 98 هم مانند سال گذشته زمان ثبت نام آزمون دکتری 98 همزمان با ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد انجام می شود. با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش در تحصیلات تکمیلی محدود است، رقابت زیادی بین داوطلبان آزمون دکتری 98 وجود دارد. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی زمان، نحوه و شرایط ثبت نام کنکور دکتری 98 و نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکتری 98 بپردازیم.

زمان ثبت نام آزمون دکتری 98

زمان ثبت نام آزمون دکتری 98 از 6 آذرماه آغاز و تا 15 ادامه یافته است. جالب است که امسال مهلت تمدید ثبت نام آزمون دکتری اندک روزی بیشتر از سال های قبل در نظر گرفته شده است.

نحوه ی ثبت نام آزمون دکتری 98

داوطلبان می بایست در زمان ثبت نام آزمون دکتری 98 به سایت رسمی سازمان سنجش مراجعه نمایند و ثبت نام خود را انجام دهند. نحوه ی ثبت نام آزمون دکتری 98 به صورت اینترنتی می باشد. داوطلبان پس از مطالعه ی کامل دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 98 و آگاهی از نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکتری، دانشگاه های پذیرش کننده و زمان برگزاری آزمون دکتری 98 با خرید کارت اعتباری می توانند عملیات ثبت نام خود را انجام دهند. در این مرحله داوطلبان می بایست اطلاعات شخصی و گروه آزمایشی خود را در سامانه ثبت نام وارد نمایند و در آخر کد رهگیری دریافت نمایند.

شرایط ثبت نام کنکور دکتری 98

شرایط ثبت نام کنکور دکتری 98 به شرح ذیل می باشد: 1) داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای 2) دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای که تا تاریخ 98/06/31 فارغ التحصیل شوند و دانشجویانی که در نیمسال دوم پذیرفته شده اند، می بایست تا 98/11/30 فارغ التحصیل شوند. 3) گروه آزمایشی داوطلب در مقطع کارشناسی ارشد با گروه آزمایشی دکتری متناسب باشد. 4) دانشجویانی که در آزمون دکتری 97 پذیرفته شده باشند، حتی اگر انصراف از تحصیل داده باشند، نمی توانند در ثبت نام آزمون دکتری 98 شرکت کنند.

نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکتری 98

نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکتری 98 به دو روش آموزشی–پژوهشی و روش پژوهش محور می باشد. نحوه ی امتیاز دهی در دکتری آموزشی–پژوهشی به صورت زیر می باشد: 50 درصد آزمون متمرکز، 20 درصد سوابق آموزشی و پژوهشی، 30 درصد مصاحبه علمی و سنجش علمی نحوه ی امتیازدهی در دکتری پژوهش محور به صورت زیر است: 30 درصد آزمون متمرکز، 20 درصد سوابق آموزشی و پژوهشی، 30 درصد مصاحبه علمی و سنجش علمی، 20 درصد تهیه طرح واره  
در این مقاله به بررسی زمان ثبت نام آزمون دکتری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله دفترچه ثبت نام دکتری 98 بزنید. 
اگر سوالی در زمینه ثبت نام آزمون دکتری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


0 دیدگاه در “زمان ثبت نام آزمون دکتری 98

  1. نجم الخاتون ميرحسيني گفت:

    سلام ، خارج از ايران هستم و ميخواستم بدونم اينترنتي ثبت نام كنم ، آزمون كي برگزار ميشه كه برگردم ايران

  2. مژده گفت:

    سلام توی ثبت نام دکتری 98 تحصیلیکو زده توی آذره ولی زمان دقیقشو نزده زمان دقیقش کی هست؟

  3. سیمین شعیبی گفت:

    سلام
    من دانشجوی ترم 3 کارشناسی ارشد مجازی آموزش پزشکی شهید بهشتی هستم .
    من میخواهم در همین رشته و یا رشته های وابسته ادامه تحصیل بدم .
    ضمنا رشته کارشناسی من پرستاری و 20 سال سابقه دارم .
    من را راهنمایی کنید.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      دکتری پژوهشی فقط 30 دانشگاه پذیرش دارد و شرایطی خاص دارد. به عبارتی برای دکتری بهداشت ظرفیت خیلی کم هست و در پذیرش نهایی 50% آزمون و 50% مصاحبه، موثر است. ضمن اینکه حداقل باید دو مقاله و مدرک زبان معتبر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *