آیدانیتو > زمان انتخاب رشته دکتری
دکتری

زمان انتخاب رشته دکتری






زمان انتخاب رشته دکتری

در طی چند سال گذشته شور و اشتیاق افراد جهت تحصیل در مقطع دکتری بسیار افزایش پیدا کرده است. راستش را بخواهید این موضوع از یک طرف هم می تواند خوشحال کننده و هم می تواند نگران کننده باشد. خوشحال کننده از این جهت که حکایت از پیشرفت جامعه و بهبود سطح علمی آن دارد. اما بخش زیادی از نگرانی و آشفتگی از این بابت است که اکثریت غریب به اتفاق داوطلبان و متقاضیان شرکت در آزمون دکتری هدف خاص و مشخصی از شرکت در این آزمون مهم و ادامه تحصیل در یکی از رشته های این دوره تحصیلی ندارند. به بیان روشن تر، این گروه از افراد و دانشجویان ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی دکتری را منحصراً به علت دور نشدن از درس و محیط دانشگاه، نرفتن به خدمت نظام وظیفه، سپری نکردن روزهای عمر به بطالت و یافتن شغلی مناسب، وجه اجتماعی داشتن تحصیلات دکتری و یا عدم مهارت در سایر رشته های تحصیلی بر می گزینند. در صورتی که شما و یا اطرافیانتان نیز چنین طرز تفکری از این مسئله دارید، خواهشمندیم که کمی گرایش خود را نسبت به این مسئله تغییر دهید. در حقیقت تنها اگر عاشق یادگیری علم و درس خواندن هستید تحصیلات خود را در دوره دکتری ادامه دهید. با توجه به اهمیت موضوع زمان انتخاب رشته دکتری موضوع مقاله حاضر را به این امر اختصاص داده ایم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و مفیدی را در ارتباط با زمان انتخاب رشته دکتری به دست آورید.

انتخاب رشته دکتری

هم زمان با موضوع ادغام شدن امتحان و زودی دکتری دو دانشگاه سراسری و آزاد از سال گذشته یعنی سال 1396 شمار زیادی از داوطلبان به شدت دچار سردرگمی شدند و سؤالات زیادی در این رابطه در ذهن آن ها به وجود آمد. از جمله این سؤالات می توان به زمان انتخاب رشته دکتری اشاره کرد. از این رو نگارش مقاله حاضر در رابطه با مهلت انتخاب رشته دکتری را بر خود واجب دانستیم.
اگر سوالی در زمینه زمان انتخاب رشته دکتری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

همان طور که اشاره کردیم زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد دقیقاً مقارن با زمان در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه سراسری است. در سال جاری شاهد برگزاری انتخاب رشته دکتری آزاد در تاریخ 3 تا 8 اردیبهشت ماه بودیم. حتی این زمان تمدید نیز شد و مدت زمان بیشتری ادامه پیدا کرد.در این تاریخ، تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در مقطع دکتری شانس انتخاب رشته را داشتند. احتمال این که در سال 98 نیز همین تاریخ جهت انتخاب رشته در نظر گرفته شود وجود دارد. اما به طور قطع به یقین نمی توان نظری در این مورد داد و باید منتظر بود.

مهلت انتخاب رشته دکتری

در سال جاری یعنی سال 1397، در ابتدا مهلتی شش روزه یعنی از سوم تا هشتم اردیبهشت برای انتخاب رشته دکتری مشخص شده بود. اما در نهایت این تاریخ تمدید شد و تمامی متقاضیان ورود به دوره دکتری می توانستند تا چند روز بعد نیز به آسانی وارد سایت شده و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

تمدید انتخاب رشته دکتری

در سال آینده یعنی سال 98 هم امکان تمدید مهلت انتخاب رشته در زمان انتخاب رشته دکتری وجود دارد. زیرا در سال جاری این زمان تا دو روز بعد یعنی تا دهم اردیبهشت 97 نیز ادامه یافت.
در این مقاله به تحلیل و بررسی زمان انتخاب رشته دکتری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری سراسری بزنید.
اگر سوالی در زمینه زمان انتخاب رشته دکتری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


0 دیدگاه در “زمان انتخاب رشته دکتری

  1. علی نریمانی گفت:

    سلام اوقات به کام…
    زمان انتخاب رشته دکتری باید هم برای سراسری هم آزاد رو با هم انتخاب رشته کنیم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، اوقات شما نیز به کام
      آزمون به صورت همزمان برگزار می شود ولی انتخاب رشته دکتری سراسری با انتخاب رشته دکتری آزاد به صورت مجزا خواهد بود. اگر مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده باشید، بایستی یک کارت اعتباری به مبلغ 40 هزار تومان (از طریق سایت دانشگاه آزاد) خریداری و اقدام به انتخاب رشته نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *