آیدانیتو > رشته های کاردانی به کارشناسی
کنکور

رشته های کاردانی به کارشناسی

 
رشته های کاردانی به کارشناسی

در هر سال تحصیلی شماری از داوطلبان و متقاضیان ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی را افراد دارای مدرک کاردانی در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش تشکیل می دهند که این قبیل از افراد امکان انتخاب رشته های مقطع کاردانی به کارشناسی و ثبت نام در کنکور مرتبط با رشته تحصیلی خود را دارند. این گروه از داوطلبان با توجه به رشته درخواستی و مورد علاقه و مرتبط با مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم خود چه به صورت رشته های بدون کنکور و چه به وسیله ثبت نام در کنکور سراسری مربوطه امکان اقدام برای ادامه تحصیل را دارند. در حقیقت بخش اعظم رشته های تحصیلی کاردانی به کارشناسی به صورت صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی به داوطلبان ارائه می گردند و فقط برای شماری از رشته ها آزمونی برای پذیرش دانشجویان برگزار می شود. تمامی داوطلبان برای شرکت در آزمون مربوط به این رشته ها ملزم به مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و انتخاب رشته های کاردانی به کارشناسی هستند. به عبارت دیگر انتخاب رشته و ثبت نام در آزمون کاردانی به کارشناسی به صورت هم زمان و با یکدیگر صورت می گیرد و داوطلبان بعد از انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه در آزمون مقطع کاردانی به کارشناسی حضور به هم می رسانند و در صورت کسب نمره لازم برای پذیرش در رشته های انتخابی پذیرش آن ها قطعی اعلام می گردد در این مقاله به بحث راجع به رشته های کاردانی به کارشناسی برای شما دوستان عزیز می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی را در رابطه بارشته های کاردانی به کارشناسی و کارشناسی ارشد بدون کنکور به دست آورید.

لیست رشته های آزمون کاردانی به کارشناسی

باید خدمت شما دوستان عزیز داوطلب عرض کنیم که تنها 16 مورد از رشته های مقطع کاردانی به کارشناسی به شکل با آزمون ارائه می گردند. در این بخش اسامی شماری از این رشته ها را خدمت شما دوستان بیان می کنیم. برای اطلاع از لیست کامل رشته های کاردانی به کارشناسی با مشاوران تحصیلی برجسته و کاردان آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

رشته های با آزمون مقطع کاردانی به کارشناسی

هوشبری

برق

مکانیک

تکنولوژی اتاق عمل

بهداشت عمومی

فوریت های پزشکی

تکنولوژی طراحی و دوخت

 

 

کدام رشته کارشناسی ناپیوسته بهترین گزینه است؟

همان طور که می دانید تعداد رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی انگشت شمار و بسیار کم هستند. در نتیجه دست شما داوطلب عزیز در انتخاب رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی چندان باز نیست. اما به طور مسلم همه رشته های کاردانی به کارشناسی برای شما مناسب به نظر نمی رسند و شما ملزم به بررسی دقیق هر یک از این رشته های تحصیلی  هستید. برای انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی موضوعات و مسائلی همانند رتبه بندی مراکز دانشگاهی، امکانات آن ها، علاقه مندی و همین طور بازار انواع رشته های کاردانی به کارشناسی باید مورد عنایت قرار گیرند. برای دریافت راهنمایی بیشتر در زمینه شناخت رشته های کاردانی به کارشناسی با مشاوران برجسته آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

بازار کار کدام رشته کاردانی به کارشناسی بهتر است؟

بازار کار انواع رشته های کاردانی به کارشناسی از جمله موارد مهم و اساسی است که در زمان انتخاب آن ها باید مورد توجه قرار داد. متأسفانه شمار زیادی از متقاضیان و داوطلبان در زمان انتخاب رشته های کاردانی به کارشناسی تنها به بحث علاقه توجه دارند. بدین ترتیب در زمان فارغ التحصیلی نمی دانند باید با مدرک دانشگاهی خود چه کار کنند. از همین رو پیشنهاد می کنیم که در صورت داشتن تمایل برای ادامه تحصیل در رشته های کاردانی به کارشناسی پیش از هر اقدامی برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انتخاب بهترین رشته و بازار کار با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی انواع رشته کاردانی به کارشناسی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به رشته های کاردانی به کارشناسی بدون کنکور بزنید.
اگر سؤالی درباره رشته کاردانی به کارشناسی ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *