آیدانیتو > رشته های پیراپزشکی بدون کنکور آزاد
پزشکی بدون کنکور آزاد

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور آزاد

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور آزاد

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

همه شما عزیزان متقاضی ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در جریان هستید که تعداد افراد متقاضی تحصیل در رشته های جذاب پیراپزشکی بسیار زیاد است. به نظر اینجانب و با توجه به شواهد موجود حقوق بالای افراد دانش آموخته رشته های تحصیلی گنجانده شده در این گروه می تواند دلیلی محکم بر این ادعا باشد. در این مقاله به بحث در رابطه با رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد برای شما عزیزان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با رشته های پیراپزشکی بدون کنکور آزاد به دست آورید.

لیست رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

در این بخش از مقاله مرتبط با لیست رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد باید عرض کنیم که امکان ادامه تحصیل در رشته های پیراپزشکی به صورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد برای افراد متقاضی وجود ندارد و چیزی تحت عنوان رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد نداریم. اما باید بگوییم که علی رغم عدم وجود رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد امکان تحصیل در رشته های پیراپزشکی البته در شرایطی خاص ( کاردانی سراسری و یا خارج از کشور) و با رعایت این ضوابط و شرایط برای داوطلبان فراهم است. جهت کسب اطلاعاتی بیشتر و رفع ابهامات شما دوستان در این نوشته مرتبط با رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد توضیحات بیشتری را در رابطه با امکان ورود داوطلبان به دوره های رشته های بدون کنکور در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

آیا تحصیل در رشته های پیراپزشکی بدون آزمون امکان پذیر است؟

در این قسمت باید عرض کنیم تا سال گذشته دانشگاه های پردیس خودگردان پذیرای افراد و دانشجویانی بودند که شماری از واحدهای درسی رشته های مختلف پیراپزشکی را در خارج از ایران پاس کرده اند و به میهن باز گشته اند. بدین ترتیب آن ها می توانستند به صورت بدون کنکور به تحصیل در رشته های پیراپزشکی مشغول شوند. اما در حال حاضر این قوانین به طور کلی دچار تغییر شده است و دیگر مانند گذشته نیست. به این صورت که افراد در صورت داشتن تمایل به تحصیل در پیراپزشکی بدون آزمون باید به خارج از کشور عزیمت کنند و در یکی از دانشگاه های خارج به تحصیل در انواع رشته های پیراپزشکی بپردازند و تا اتمام زمان تعیین شده برای تحصیل امکان ورود و بازگشت به ایران را به هیچ وجه ندارند. اما مورد دیگری که در اینجا باید خدمت شما عرض کنیم این است که این گونه هم نیست که به هیچ وجه نتوان در ایران به تحصیل در رشته های پیراپزشکی همچون مامایی، بهداشت عمومی و غیره پرداخت اما نه در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور بلکه در مقطع کاردانی آن هم تحت شرایط خاص که برای هر فردی صدق نمی کند.

ماجرا از این قرار است که هر فرد در صورت علاقه به رشته های گروه پیراپزشکی و برخورداری از شرایطی همچون شرایط سنی، معدل کتبی دیپلم ( حداقل15)، و همین طور مدارکی چون پیش دانشگاهی و دیپلم می تواند در مقطع کاردانی و آن هم نه در تمامی رشته های گروه پیراپزشکی به تحصیل مشغول شود. پس از اتمام این دوره دو ساله دانشجو موظف است به میزان سه برابر دوره دو ساله تحصیل خود در مرکزی پزشکی که از قبل به وسیله دانشگاه محل تحصیل معرفی شده است فعالیت و خدمت نماید. این دوره خدمت و تعهد از اهمیت بسیاری برخوردار است و تحصیل فرد در مقاطع بالاتر مشروط به گذراندن کامل این دوره شش ساله است. شرط مهم دیگر جهت ورود به پیراپزشکی بدون آزمون بومی بودن فرد متقاضی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل پیراپزشکی بدون آزمون در خارج از کشور و یا تحصیل کاردانی رشته های این گروه با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

پیراپزشکی بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی

اگر چه دانشگاه علمی کاربردی اقدام به جذب و پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور می کند. اما دانشگاه علمی کاربردی پذیرنده دانشجو در رشته های پیراپزشکی به صورت بدون آزمون در این رشته ها نیست. اما متقاضیان می توانند در رشته های مرتبط با پیراپزشکی و در واقع رشته های شبه پیراپزشکی همچون تشخیص پزشکی، تجهیزات اتاق عمل، تجهیزات کنترل عفونی و استریلیزاسیون به ادامه تحصیل بدون آزمون مشغول شوند.
در پایان مقالهرشته های پیراپزشکی بدون کنکور آزادپیشنهاد می‌کنیم به مقاله پیراپزشکی بدون کنکور هم سر بزنید.
برای کسب آگاهی از رشته های پیراپزشکی بدون کنکور آزاد و دانشگاه هایی که رشته ی مورد علاقه تان را ارائه می دهند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *