لیست رشته ها کارشناسی بدون کنکور آزاد

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تبریز


رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تبریز

در سال های اخیر دانشگاه آزاد، حدود 80% رشته محل های خود را به صورت بدون کنکور پذیرش کرده است. این یک تغییر بزرگ برای ورود به دانشگاه در ایران بوده است. این که شما بتوانید در محل زندگی خود، بدون کنکور راهی دانشگاه شوید، یک نکته مهم محسوب می شود. در این مقاله می خواهیم ساکنان تبریز را با رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تبریز آشنا کنیم تا در هنگام انتخاب رشته ی خود به بهترن وجه عمل کنند.

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تبریز در دو مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته ارایه می شود و شما می توانید بسته به شرایط و علاقه خود یکی از این دو مقطع را انتخاب کنید. البته در صورتی که مقطع کاردانی را انتخاب کنید، می توانید بعد از اتمام دوره کاردانی، به تحصیل در دوره کارشناسی ناپیوسته بپردازید و مدرک خود را به کارشناسی ارتقا دهید. در ادامه این مقاله لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تبریز را به شما ارایه می دهیم.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد تبریز

دانشگاه آزاد واحد تبریز نیز همانند سایر دانشگاه های آزاد، در برخی از رشته ها، پذیرش بدون کنکور دارد. رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تبریز در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارایه می شوند. در ادامه لیست رشته های بدن کنکور دانشگاه آزاد تبریز را برای هر دو مقطع آورده ایم.

جدول رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تبریز-کارشناسی

زبان و ادبیات فارسی

زبان و ادبیات عربی

علوم قرآن و حدیث

آموزش زبان عربی

مردم شناسی

روزنامه نگاری

روابط عمومی

زبان و ادبیات انگلیسی

روان شناسی

علوم تربیتی

علوم سیاسی

مترجمی زبان فرانسه

مدیریت صنعتی

مدیریت بازرگانی

اقتصاد

آموزش زبان انگلیسی

برنامه ریزی اجتماعی و تعاون

فقه و مبانی حقوق اسلامی

حسابداری

زبان و ادبیات فرانسه

علوم ورزشی

علوم اطلاعات و دانش شناسی

مهندسی اپیتک و لیزر

مهندسی شیمی

جغرافیا

مهندسی پزشکی

گیاه پزشکی

مهندسی کامپیوتر

مهندسی مواد و متالوژی

مشاوره

علوم و مهندسی خاک

ارتباط تصویری

علوم و مهندسی باغبانی

مهندسی فضای سبز

فیزیک

مهندسی شهرسازی

علوم و مهندسی محیط زیست

علوم و مهندسی آب

نقاشی

آمار

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تبریز در مقطع کاردانی نیز به شرح زیر است:

  • الکترونیک عمومی
  • الکترونیک- برق صنعتی
  • نقشه کشی معماری- معماری
  • ساختمان- کارهای عمومی ساختمان

شما می توانید از این رشته های فوق به انتخاب رشته بپردازید و بدون شرکت در کنکور، وارد دانشگاه شوید.
همچنین می‌توانید مقاله لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تنکابن را مطالعه نمایید.

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد تبریز

قبل از ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تبریز، توجه داشته باشید که امکان گرفتن انتقالی وجود ندارد. ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تبریز، از اواسط مرداد ماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. شما می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد، وارد قسمت ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی شوید و پس از تهیه کارت اعتباری، انتخاب رشته خود را انجام دهید.

برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور آزاد واحد تبریز، باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده باشید یا نهایتاً تا آخر شهریور ماه، آن را دریافت کنید. البته برای ورود به مقطع کاردانی، تنها داشتن مدرک دیپلم کافی است.
حال که با رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تبریز آشنا شده اید میتوانید با مطالعه مقاله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد با نحوه ثبت نام نیز آشنا شوید. 

برای اطلاع چگونگی ثبت نام و انتخاب رشته و یا رشته های ارایه شده در سایر واحد های آذربایجان شرقی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین در صورتی برای انتخاب رشته در بین دو رشته دچار شک و تردید شده اید بهتر است با مشاوران آیدانیتو مشورت کنید تا انتخاب درستی داشته باشید و بعدا دچار پشیمانی نشوید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *